Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

63 komentářů

Pepa
22. října • 19:54

Skod Rapid liftback style po faceliftu je to nejepsi co chudsi priznivce Skodovek mohlo potkat. Zajimave auto, plne vychytavek s tradicnim vzhedem a za cenu oktavky pred deseti roky. Jsem rad, ze jsem se takoveho auta jeste dockal, nez vse pokazi suv a cross-game-overy. :-(

Ondřej
11. března • 12:07

Rapid - abych se vratil k tematu, protoze se to odbocilo k octavii. Rapid je vzhledne auto. Co se tyka vybavy a ceny je to spatny marketingovy tah. Myslim, ze meli zachovat jak jsem rekl vyse, kupe s timto liftback desingem, vybavit ho silnejsimi motory, aby to bylo sportovnejsi a dynamjctejsi, pohrat si s podvozkem, aby to byla mala raketa za primereny peniz, kdo by nemel na octavii RS. Ale ne z toho udelat nedodelatko mezi fabii a octavii, za cenu, ktera neodpovida. Je to blbe no. Verim ze s vyse uvedenym konceptem by slavila uspech, ovsem by zalezelo na cene. Jsem ovsem rad, ze skoda jiz neni automobilka jako byla za dob Favoritu a Felicie, kdy byla znacne pozadu za zahranicnimi znackami a to je dobre. Kvalita se posunula znacne vpred, ovsem by ji sluselo neprehanet s cenou, dokud to lidem nevadi, zustane to tak dale. Ale kdyby lide odmitli platit tolik penez, bud by sla kvalita dolu a nebo cena dolu. Druhy pripad by byl prospesny a ja bych neprotezoval konkurenci v podobe Opelu nebo treba fordu. Kdybych skodovku vyhral a nebo ji dostal, urcite bych ji neprodal a koupil si konkurenci misto ni. Auto je to dobre. Ale momentalne bych volil na nakup jinou znacku, nic vic v tom neni. Snad me tady vetsina pochopila, ze nejsem odpurce oktavek a skodovky, jen jen poukazoval na moznosti konkurence. A jeste jedna vec, ktera mozna zduvodni proc se mi libi momentalne nova astra. Vlastnil jsem tehdejsi Opel Astra Coupe Bertone Edition odkaz na obrazek zde: http://img3.auto24.ee/auto24/560/827/22503827.jpgProc to posilam? Protoze kdyby takto podobne vypadal Rapid, mel bezramove dvojdverove provedeni nebo jeste lepe zadni dvere jako liftback, bylo by to primo povedene pohledne male kupe, ktere by si jiste naslo po dlouhe dobe mnoho srdci. Dosti pravdepodobne i moje. Tohle byla astra, ktera splnovala velke meritka, velky kufr na kupe, desing ostry, dvere bez ramu, skvele sportovni sedacky, motor silny (rok 2001 - 2.0T s 147kw coz mela az octavia II RS o generaci novejsi auto) a sportovni podvozek. Nic nebylo ze seriove astry, treba ani celni sklo, ktere bylo delsi,nizsi atd. Koeficient odporu vzduchu byl jako u o 0.01 vyssi 0,27 , calibra mela 0,26 cx. K cemu je to dobre? Jedna desetina odporu vzduchu zvysuje spotrebu az o 2l na 100km. S tou astrou se dalo jezdit dynamicky nikoli na plno, ale za 6l. To vse by mohl rapid splnovat, kdyb to nevzali za spatny konec. Je to skoda. Protoze tak by to mohl byt novy hrac na trhu, ktery by tezko hledal konkurenci. Verim, ze s timto konceptem by se dostal do potizi treba i Golf, ktery byva bran jako super sportovni auto ve sverach mladych homemade tuneru ;) ale zatim kde nic tu nic. Treba skoda jeste prekvapi ;) bylo by to pro trh zdrave. Nebo vam by se Rapid v takovem provedeni nelibil? Ja bych byl na Skodu pysny, ze dokazala konecne navazat na nazev, ktery tehdy auto melo kvuli svemu vzhledu a vlastnostem ;)

Ondřej
10. března • 15:06

Tady jen pro srovnani ta verze 147kw, kde se zminuji prave vuci zakaznikum zvyklych na klasiku octavia. At si udela obrazek kazdy cech ;)
https://www.stream.cz/meziplyn/10011320-opel-as...

Mikes
11. března • 8:02

Tak z hlediska dynamiky na tenhle Opel bohatě stačí 1.8TSI, ten si k RS ani nečichne. A asi je třeba do auta taky sednout, mě vzadu Astra vubec nevyhovuje, i když jinak bych s ní neměl problém, vypada už konečně celkem slušně i z pohledu interiéru. Zase taková megaláce to ale není, dvouzónová klima ažv nejvyšší výbavě bez možnosti připlatit v nižších výbavách?! To je systém jak od japonců.

Ondřej
11. března • 11:35

No, tak je to asi vec nazoru a navstevy dealera, protoze ten "cenik" jako u japoncu ma bohuzel casto i vyhody, jelikoz je moznost individualniho sestaveni po komponentech a nebo v sadach. Navic 200konovy motor 1,6 si hrave poradi 1,8tsi... no tak kdyz na to chces brat vyssi obsah, tak muze byt... ale nejsem si jisty skutecnym testem a jeho vitezem. A ja jsem rekl, ze se k RS blizi, za mene penez. Pokud chces srovnavat sportovni verzi, vezmi si laskave Octavii RS vs Astra OPC co se tyka jizdnich vlastnosti. Tam je podvozek a spousta prvku jinych a coz se bohuzel tolik octavia RS nemuze chlubit. Stejne jako fokus sportovni verze a jini konkurenti.

Mikes
12. března • 10:46

Individuální sestavení u japonců, tak to byl opravdu komický komentář :-D"Navic 200konovy motor 1,6 si hrave poradi 1,8tsi... no tak kdyz na to chces brat vyssi obsah,".... jak já chci brát vyšší obsah, ty jsi srovnával s RS, ten má dvoulitr, já jdu naopak níž s obsahem. Aspoň si to příště trochu nastuduj než budeš pouštět moudra. O srovnávání sportovních verzí jsem nepsal vůbec nic, ty jsi chtěl pořád srovnávat s RS, což je nesmysl. OPC je pouze kupé, to chces srovnavat s autem dlouhym 4,7m?! Pak srovnávej s Golfem.

Tomáš
10. března • 14:13

Prima strategie. Praktické, prostorné a cenově české rodině jakž takž dostupné auto bude z domácího trhu vyřazeno?! Rapid nemá štěstí. Byl špatně uveden (jízdní vlastnosti, vybavení, interiér), byl mylně "zaměřen" na mladou generaci - asi jako dechovka na dnešní náctileté, a když jej konečně upraví pro potřeby skutečných uživatelů, tj. rodin a běžných podnikatelů, tak jej v Čechách ukončí. BRAVO! Příště, pokud si budete chtít koupit liftback od Škodovky, tak si rovnou připravte půl miliónu za Octávii! Kolik že měsíčně vyděláváte...?

Jakub
9. března • 23:43

Mě by osobně zajímalo, kolik škodovka na Rapidu lift vydělala. Zabírá místo na lince Octavie, která je přeci jen cenou jinde. A původní myšlenka pokrýt výkyvy prodejů octavie další modelem, přišla jako omyl, když by se dalo vyrobit spíš víc octavii. A hlavně se nepovedlo škodovce ani vyrobit ho nějak levně. A tak je vidět, že se ho s každým rokem snaží posunout trochu výše, ale to také něco bude stát.
Na druhou stranu by ho byla velká škoda. Škodovka potřebuje něco mezi octavii a fabii a lift má asi 60% prodejů. Říct, že fabia combi by ho zastala. Tak to vůbec neplatí. U rapidu dokázali využít na maximum prostoru, už jen vzdušnější palubovkou. Vzadu už je to rozdíl třídy v podélném směru. Jízdně se to také nedá srovnávat. Sice je podvozkově tvrdší, nerovnosti úplně nemiluje (došlo teda k zlepšení) ale jízda je stabilnější a poslat ho ve větší rychlosti do zatáčky není problém. Tady je trochu dilema, podvozek se zlepší pokud auto plně obsadíte, takže je pak i lepší volba silnější TSi. Jinak je auto poměrně lehké, takže se umí s novým TSi odměnit i spotřebou. Pokut jedu do práce hezky v davu bez předjíždění, tak se držím na 5L. Podle palubáku i kolem 4,5. Není to ale kopcovitý profil trasy okolo 30km... Na biatlon ve dvou 300km do NMNM dokonce 4,7 bez dálnice.

Michal121
9. března • 18:45

Teda to je typický. Designově nejpovedenější kousek od Škody Rapid Spaceback se přestane vyrábět. Fakt sranda ta Škoda, nebo spíš vedení. Přitom nechaj svůj RS zmršit těma odpornejma světlometama. Fakt k smíchu.

mpolan
9. března • 18:48

Liftback není Spaceback, trdlo.

Ondřej
9. března • 8:05

Trida Octavia je pro me da se rict asi takova: draha, spolehliva, ale jeji cena/ vykon zveda predevsim cesky lid, ktery vzal toto vozidlo jako dogma mit skvele auto. Bohuzel nemohu souhlasit. Mnohem zajimavejsi je pro me Opel Astra ST, kde je od zakladu mnohem lepe vybavena a je o DESITKY tisic levnejsi. S vyssi vybavou se propastny rozdil mezi cenou a kvalitou zvysuje. Pokud by se dali na stejnou rovinu ty nejvyssi vybavy obou modelu, astra bude vybavenejsi a levnejsi vcetne 5tilete zaruky omezene az na 150tisic km. Spolehlivost astry vs golfu u 2-3let starych modelu je vyssi u astry nez golfu, coz ukazuje posledni posun kvality Opelu. A pokud se dostaneme k tem vysokym castkam vybavenych octavii, musim znacne premyslet o tom, ze za ty castky se da uvazovat i o Zafire, ktera je velikosti jinde. Takze jedina vec, kde octavia vs astra dokaze dominovat, je asi vetsi kufr, ktery snese o 2 kanistry vice nakladu, coz mi za desitky tisic urcite nestoji. Astru nevlastnim, ale treba se jednou postesti. Rapid je v cene jeste silenejsi. Nabidka niceho za hodne penez, jedine plus je desing, ktery se povedl. Rapid mel byt kupe v tomto stilu liftbacku, slavil by uspech, tak je to nehorazna demolice legendy, misto velkeho comebacku

Josef
9. března • 18:19

Souhlas Ondřeji, a jen doplním, co jsem uvedl výše: "Škoda bude vždy stát tolik peněz, kolik budou ochotni zákazníci zaplatit. A ochota čekých zákazníků je stabilně velmi vysoká...."

Ondřej
10. března • 15:03

Reagoval jsem vyse Josefe. Nicmene opevuju astru, ale je vice aut, ktere dokazou prave Skode konkurovat.

Josef
10. března • 16:50

Přesně tak Ondřeji, na to jsem upozornil v jiných diskusích a doporučil rozhlížet se, porovnávat a zkoušet. A nebát se změny, pokud se člověku líbí a vyhovuje něco jiného, než Škoda. Škoda dělá dobrá auta, ale zázraky techniky, spolehlivosti, kvality a cenové výhodnosti jeji produkty rozhodně nejsou. Jak píšeš, je více aut, které dokáží Škodě konkurovat a já doplním všeobecně platné konstatování, že trh s auty je hodně pestrý a je fajn, že je z čeho vybírat. Hodně "Čechů" nicméně setrvačně směřuje jen ke Škodě, aniž by si vyzkoušeli a porovnali Škodu s něčím jiným. Je to ale jejich volba a když jim to vyhovuje, tak proč ne. Pravdou je, že v případě Škody rozhodně nešlápnou vedle. Jenže stejně tak by nešlápli vedle i v případě jiných srovnatelných značek. O tom, že si Škoda za své produkty nechá slušně zaplatit, je zbytečné diskutovat, protože dokud lidi zaplatí danou cenu, tak není důvod, proč by měla Škoda slevňovat.
Nejpodstatnější ale je spokojený majitel auta a je jedno, jestli to "jeho" AUTO je Škoda nebo Mazda, či Fiat a je jedno, kolik zaplatí.
A tak, jak jsi uvedl příklad Astry, tak si myslím, že zrovna porovnáni Rapida a Corolly by pro mnoho lidí vyznělo jednoznačně pro tu Corollu (tedy pokud by si ty auta vyzkoušeli a projeli a bezprostředně porovnali na místě v jeden den). Jsou ale lidé, kteří berou auta vyloženě jen jako "přemísťovadla" a rozdíly mezi srovnatelsnými auty vůbec nepoznají, nebo jsou jim rozdíly úplně jedno a rozhodují se jen podle vzorce Auto=Škoda. Jdou a koupí Škodu a nic neřeší.

Ondřej
11. března • 11:19

Josefe, souhlasim. Ale asi jsem se octavkaru opravdu dotkl nebo cesi jsou tak bohati, ze 100 nebo 200 tisic navic jim nevadi, ze treba daji navic, hlavne ze maji Ceske BMW ;) protoze presne takhle uvazuji lide vlastnici znacky mercedes, bmw nebo audi, nesejde jim, ze daji o par set tisic vic, ale tam v te tride uz moc konkurence neni ;) navic oni si na to auto urcite nesetri radu let, jako cesi ;)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mikes
12. března • 10:56

Možná by sis mohl nechat od cesty svoje filozofické úvahy o tom co češi považují za ceske BMW, tak trochu to zavání tvým komplexem méněcennosti, a třeba odpovědět na to kde koupím auto velikosti octavie, ze zrychlenim cca 0-100 za cca 10s., kufrem cca 530+, s níže uvedenou výbavou za 350tis. (když tedy píšeš že stojí min o 100tis. víc, za cca 450-460tis. po sleve, kterou dostane kazdy kdo neni vemeno, se da koupit Octavie Style benzin 85kW):
- 16“ koly z lehké slitiny Alcatras (6,5Jx16")
- Automatickou klimatizací Climatronic (dvouzónovou klimatizaci s el. regulací, antialergenním filtrem a AQS, chlazenou schránkou u spolujezdce)
- Signalizací vzdálenosti při parkování vzadu
- KESSY – bezklíčové otevírání a startování vozu
- Tempomat
- Maxi Dot
- Full LED přední světlomety s AFS, výsuvné integrované ostřikovače
- Zadní LED světlomety
- Light and Rain Assist
- Vyhříváním předních sedadel
- Elektrickým ovládáním oken vpředu a vzadu s pojistkou proti sevření
- Vnitřním zpětným zrcátkem se senzorem vlhkosti
- Vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním
- Malým koženým paketem
- Infotainment Bolero (8" barevný dotykový displej, MP3, AUX-in, USB s Apple konektivitou, Slot na SD kartu, Glass design)
- SmartLink+ (SmartLink a SmartGate)
- Komfortní telefonování s hlasovým ovládánímProsím o vypsání značky, modelu, výbavy, díky :-D

Josef
13. března • 21:12

Nemám Mikes zájem se zapojovat do tvé diskuse s Ondřejem, ale myslím si, že je vhodné připojit můj "postřeh".
Auta se dají sice vybírat podle katalogů a tabulek, ale je zde i možnost, kterou preferuji já - auto si pořádně vyzkoušet v provozu osobně a teprve následně posoudit, co "ukazují" papírové údaje. V případě Octavie je příjemný motor 1,8 TSI a v nouzi kompromis 1,4 TSI a naopak perfektní je 2.0 TSI. V případě nafty 2.0 TDI 110kw nebo těch nějakých 140kW. Zaplatit 460 tisíc za Octavii s tříválcem, i když je to se "slevou" (s bohatou výbavou), je podle mne vyložená blbost. Navíc tato "levná" Octavie nemá víceprvek, který já bohužel ve své služební Octavii poznám... Zkoušel jsem adaptabilní tlumiče, jestli to v reálu nějak vylepší, ale bohužel nic moc (a navíc za příplatkových 25000). Zkrátka solidní Octavie se slušným motorem a víceprvkem stojí "slušné" peníze a sleva u takové konfigurace se nic moc nenabízí (tedy pokud se podaří náhodou vyjednat více jak 5 procent...), protože taková Octavia jde na "dračku".
Co se týče tempomatu v případě 3-válce, tak to považuji za pitomost. Měl jsem to možnost kdysi používat v případě OII s 1,6 MPI... Tempomat je perfektní se silným pružným motorem, který táhne v celém spektru otáček, coč 3-válec rozhodně není (pod 2000 je mrtvola). Takže ta tvoje zmíněná výbava je jen lákadlo, aby se Škodě 3válcová Octavia podařila vůbec prodávat (je jasné, že k tomuto "motoru" Škodu tlačí ekolimity).
Ještě mne napadlo, že asi tebou uvedené "vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním" bude příčinou, proč mi někteří "plouživí" Oktávkáři vjednou na dálnici "automaticky" do levého pruhu, protože mne to jejich zrcátko "zatmí"...
Nic ve zlém, ať si každý koupí, co chce a ať si každý vybírá auto třeba jen podle "katalogu". Je to každého osobní věc. Hlavně aby byl takový majitel s 3válcovou Octávií spokojený, zejména v případě, že bude cestovat plně naložen (přece proto se kupuje Octavie s obrovským zavazadlovým prostorem a velkým místem na zadních sedadlech...) a zapne si přitom naplno 2 zónovou klimatizaci a vyhřívání předních sedadel. Jo a ještě u toho může hlasitě telefonovat, jak mu ta jeho 3válcová Octavia úžasně jede a "táhne" a jak senzor vlhkosti ho detailně informuje.

Martin
8. března • 15:52

"Česká" škodověnka bude za chvíli jen pro bohaté. Nová Octavia startuje na 405.000 Kč, co je předzvěstí, kam se budou ubírat ceny dalších modelů. My ji však budeme kupovat ať to stojí co to stojí.

Ivan
9. března • 12:14

No jo vzhledem k tomu že za tu cenu je stále široko daleko u nás nejlevnější, ano bude pomalu zdražovat. Alespoň pak Vošický nebude mlít o reexportech, nebude k nim důvod.

Adam
8. března • 19:47

Startovací cena Octavie II v roce 2004 - 425 tisíc Kč. S motorem 1.4 55kw a výbavou ve stylu kola a volant. Kolik byl průměrný plat v te dobe z hlavy nevim, tipuji ale cca 20 tis. To jen k pláči nad současnou cenou Skodovek...

Ondřej
9. března • 8:01

Trida Octavia je pro me da se rict asi takova: draha, spolehliva, ale jeji cena/ vykon zveda predevsim cesky lid, ktery vzal toto vozidlo jako dogma mit skvele auto. Bohuzel nemohu souhlasit. Mnohem zajimavejsi je pro me Opel Astra ST, kde je od zakladu mnohem lepe vybavena a je o DESITKY tisic levnejsi. S vyssi vybavou se propastny rozdil mezi cenou a kvalitou zvysuje. Pokud by se dali na stejnou rovinu ty nejvyssi vybavy obou modelu, astra bude vybavenejsi a levnejsi vcetne 5tilete zaruky omezene az na 150tisic km. Spolehlivost astry vs golfu u 2-3let starych modelu je vyssi u astry nez golfu, coz ukazuje posledni posun kvality Opelu. A pokud se dostaneme k tem vysokym castkam vybavenych octavii, musim znacne premyslet o tom, ze za ty castky se da uvazovat i o Zafire, ktera je velikosti jinde. Takze jedina vec, kde octavia vs astra dokaze dominovat, je asi vetsi kufr, ktery snese o 2 kanistry vice nakladu, coz mi za desitky tisic urcite nestoji. Astru nevlastnim, ale treba se jednou postesti.

steny
9. března • 13:39

Ano, to je vicemene pravda, ale je potreba rici i B. 1)Octavia je vetší auto než všechny HB nižší střední včetně Astry 2)Cena servisu a náhr. dílů zrovna u Opela je výrazně vyšší než u Škody. 3)Octavka se velmi snadno prodává a velmi dobře drží cenu (Už kvůli levnému servisování a náhr. dílům).

Peter
9. března • 18:26

Problém je pouze v tom, že Octa není hatchback ale liftback.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondřej
10. března • 14:57

Ano, je liftback, astra ma varianty Hatchback, sedan ( prostornost zavazadelniku vetsi nez hatchback samozrejme, jen mensi plocha nakladani) a combi zvany Sports tourer. Vezmeme to poporade. Rozdil mezi uzitnosti hatchback vs lift je vetsi zadi a tedy i zavazadelniku. Srovnani sedan vs liftback je jiz mensi. Rozmernost jiz neni tak slavne propastna. Do chce velky kufr, je blbost jit do liftbacku a brat jedine kombik. Kdo do liftbacku jde, tak nechapu proc rika, ze chtel auto s velkym kufrem,kdyz mel brat kombika. Liftback nabizi akorat krom velikosti kufru dobry nakladaci prostor, ale neslouzi k tomu, aby auto bylo prevoznikem materialu a hlouposti, k tomu slouzi vozik nebo dodavka. Liftback na taky nevyhodu a tou nejvetsi je hlucnost od zadni napravy a izolace zvuku ze zavazadelniku prevazenych veci. Sedan je proste ticho a klid, neprovazi ho vrzani vyklopneho plata a jine neduhy ktere prijdou casem. A nyni kombiky astra vs octavia. Prave jsem kouknul na autosalon, kde meli novou 4okou octavii combi 4x4. Cena test.modelu byla 750 000tisic. Pro srovnani, nejvyssi vybava Astry s vznetovym motorem je je 550 000kc. Co se tyka vybavenosti, astra neni 4x4, ovsem skodovacke 4x4 neni az tak klasicka ctyrkolka jak si lidi mysli, neni to technika BMW, Subaru a Mitsubishi, je to asi jako Pendolino vs TGV technika. Astra nicmene ma wattuv primovod, ktery alespon nedela ciste vlecenou zadni napravu. Osobne bych volil Astru ST s lpg pohonem, jizda levne, velky zavazadelnik, prostor uvnitr, vybava premiove tridy je skutecnosti a predevsim cena je vyrazne nizsi. Vezmu li v potaz silnou Astru ST 147kw, urcenou pro komfortni svezeni s dynamikou, v nejvyssi vybave 538 tisic, nejedna se o sportak, ale rychly pohodlny kombik, avsak dokaze utocit na Octavii RS. Mimochodem svezeni v astre = uplne jina kategorie pohodli oproti skodovce. Sedaky ve skodovkach jsou proste tvrde a blbe tvarovane, po dalnicni jizde se presedi prdel a boli zada. A posledni - pobavilo me tlacitko v nove oktavce SOS pro privolani pomoci. Zeby kopirak prave od nove astry? Bohuzel si zavolate jen pomoc. Opel nabizi pomoc s navigaci, sluzbami atd. Zavolas, reknes pizzerie v Bechyni a operator ti ji najde a posle do auta rovnou gps, ktera te tam automaticky navede. Tech veci, kde je mene za vice penez ,je u octavky spousta, nezachrani to jen velky kufr a moznost pohonu 4x4. Pokid je rozdil lepe vybaveneho auta 200tisic, tak sorry jako, ale za 200tisic usetrenych muzu odlozit na servis, kdyz rikate jak je drahy, nicmene 5ti leta zaruka/ 150tisic km je dostatecna a naklady na servis urcite nebou 200tisic, takze tak jak tak usetrim. Takze zaryty skodovak koupi tak jako pred mnoha lety hloupou nokii za hodne penez , kdezto ja jsem koupil za mene penez chytrou motorolu s Windows (Mpx 220 rok 2004 ) jak dopadla Nokia, spatne. Ale deset let trvalo, nez lidi prisli, ze muze byt neco vic za stejne penize a pripadne jako ja - za mene koupi vice. Posledni zaver - ceny ktere atakuje octavia se kolikrat uz protinaji s tridou vyse. A tam opravdu nema co navic nabizet, ani velikost, ani podvozek nebo motory. Uspech drahe skody zavisi jen na hlouposti cechu, protoze poptavka urcuje nabidku a ceny ;)

Mikes
10. března • 21:33

"Do chce velky kufr, je blbost jit do liftbacku a brat jedine kombik. Kdo do liftbacku jde, tak nechapu proc rika, ze chtel auto s velkym kufrem,kdyz mel brat kombika."Můžeš vysvětlit proč by někdo měl chtít mermomocí kombík když chce rozumný kufr? Pro spoustu lidí je těch cca 530 litrů nebo kolik to má v liftu nebo sedanu tak akorát (třeba i pro mě).A to jsi vymyslel sam nebo ti nekdo musel pomahat ze skodovaci kupuji nokii? :-D

Ondřej
11. března • 11:14

nepochopil jsi pointu. Mluvil jsem o vetsine lidi, predevsim o cesich. Vetsina si neumi porovnat nic s nicim, ale jdou s proudem jinych stejnych cechu jako tehdy byla Nokia v cesku hrozne IN a kdo ji nemel, byl skoro mimo svet. Podobne je to i s auty. Jak rikam, octavia = dobre auto, ale jsou i lepsi a dokonce hlavne i levnejsi. A pokud nekdo zaplati za octavku 750tisic, tak si v duchu tukam na celo, ze za ty penize bych se dival opravdu po jine tride jine znacky nez na nizsi stredni tridu skodovky.

Mikes
11. března • 13:44

Pointu jsi nepochopil ty, generalizujes jenom na zaklade svych (vadnych) pocitu.

Josef
9. března • 18:16

Steny předvedl skvělou ukázku stereotypů "myšlení" českého zákazníka. Škoda bude vždy stát tolik peněz, kolik budou ochotni zákazníci zaplatit. A ochota čekých zákazníků je stabilně velmi vysoká. Proč by tedy Škoda měla držet cenu dole? Na druhou stranu řada českých zákazníků si zvykla kupovat jiné značky (jiné modely aut) a jsou také spokojeni. Je z čeho vybírat a je na každém, aby se rozhodl podle svých představ a přání. Jen tak mimochodem, před Vánocemi Toyota nabízela Corollu za zajímavou cenu, která úspěšně "konkurovala" právě tomu Rapidu liftback, o kterém se zde diskutuje. Někdo samozřejmě dával přednost Rapidu a jiný naopak té Corolle. Je zbytečné diskutovat, co je lepší, co lépe jezdí, co je "silnější", spolehlivější apod a co vyjde po 15 letech provozu v provozních nákladech (servis, náhradní díly,...) levněji. Už řada Čechů přišla na to, že všechno může být v konečném důsledku jinak, než si dříve mysleli.

Honza M.
8. března • 21:26

A rok 1999 - základ v Octavii motor 1.4 MPI 44 kW za 336 900 Kč. A dnes na diskusích rádoby znalci poučují o tom, jaká bude Octavia 1.0 TSI 85 kW lemra dobrá leda pro idioty.

Antiautomat
9. března • 12:55

Octavia Tour 1.6 MPi stala nejakych 13.000e ak sa dobre pamatam. Nic lepsie zatial na trh za tu cenu nehodili, este par rokov predtym bola za podobnu cenu Felda 1.6.

Honza M.
9. března • 6:17

S čím nesouhlasíte!?

Adam
8. března • 19:50

Tak jsem si ten plat schvalne našel - 17,5 tis. Kč hrubého v roce 2004 :-)

Honza M.
8. března • 17:32

Například Fabia Trumf stojí od 244 900 Kč, a je to celkem ideální auto pro mnoho motoristů. Kdo z konkurence má nějakou podobně atraktivní nabídku?

mpolan
8. března • 18:53

Trumf? Ta ořezaná mrĐka, ke které nejde dokoupit skoro nic? Navíc s polomotorem, který není dobrý ani do města.
Použitelná motorizace je až 55 kW, jenže ne z litru, takže se tím dostáváme k prvnímu TSI. Tempomat nelze, omezovač nelze, vyhřívání sedadel nelze, loketní opěra nelze, parkasistent nelze...
Trumf je nejhorší past na blbečky.

Milhaus
9. března • 7:24

Je to tak. Byl jsem si ji nechat spočítat před měsícem v kombiku. Ta holá paštika vyjde s TSI na 275 tis a nic nedokoupis a má to jen volant a kola. V trochu použitelné výbavě 330 tis. Nakonec jsem se rozhodl pro jinou značku, výbava královská a 60 tis ušetřeno.

Mikes
9. března • 18:40

A co že jsi to koupil nakonec?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mikes
10. března • 21:54

Tak pochlubíš se tou super koupí? :-D

Honza M.
9. března • 10:43

Trumf má mj.:
- Manuální klimatizaci
- Přední mlhové světlomety
- Dálkové centrální zamykání
- Rádio Blues
- Palubní počítač
- Elektrické ovládání předních oken
- El. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
- Malý kožený paket
- 15" ocelová kola
- Rezervní kolo K tomu nejmodernější technika, německá kvalita a servisy skoro všude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
9. března • 18:47

Prima, to mají ostatní za stejnou cenu s výkonnějším motorem nebo se stejným levněji. Nehledě na to, že důležité věci k tomu škodováckému paskvilu dokoupit nejdou, zatímco jinde ano.
A ty pohádky o technice a kvalitě... možná ve školce ti to sežerou, zkus to.
A jen tak úplně na okraj - i Kiu a Hyundai mi opraví skoro všude...

Honza M.
10. března • 7:29

"Prima, to mají ostatní za stejnou cenu s výkonnějším motorem nebo se stejným levněji. "Jmenovitě které značky?

Peter
9. března • 18:08

??? A to mají být přednosti? To má i malý Aixam, který se však považuje za moped.

Antiautomat
9. března • 13:00

...vybornym kupom bol vybiehajuci Roomster Trumf 1.4.
Ano, dizajn nic moc, ale po praktickej stranke skvele auto.

Honza M.
8. března • 21:22

A jaký vůz by koupil chytrák jako vy?

josephko
8. března • 14:27

To je paradox. V Česku a na Slovensku rastie jedna automobilová fabrika za druhou, ale domáca škodovka tu má problém postaviť nový závod.
Nech prídu na východné Slovensko. Tam ešte nie je žiadna automobilka. Pracovnej sily je tam dosť, blízko sú aj Poliaci, Ukrajinici či Maďari a najneskôr do 5,10 či 20 rokov tam bude postavená aj diaľnica... :-D
A Východoslovenské železiarne budú mať čo by kameňom dohodil.

Pepek
8. března • 13:49

Tak aby ještě neskončil. Když nejlepší český liftback je Hjundééé i30. Tomu se prostě nedá konkurovat. :-D:-D:-D

Petr
8. března • 13:25

Je to škoda. Já si ho chtěl pořídit v liftback verzi místo F 2 combi až doslouží.. Tož budu muset pokračovat ve fabči a nebo octavii :(

Pepa
22. října • 19:50

Ja menim Fabii II combi za rapida liftback TSI 81 kw uz letos. Na nic necekam. Soucatny rapid po laser ftbacku je nejlepsi auto okolo 300 tisic. A za fabku 2009 jsem dostal 70 tisic. Takze pohoda..

fero
8. března • 15:20

snáď vo verzii spaceback, ten sa má vyrábať naďalej, tak nesmúť.

Řidič
8. března • 14:29

hele, můžeš se i porozhlédnout po jiné značce, autosalonu je u nás mraky, ne jako za komára.

Tomáš Kolínek
8. března • 12:42

Konečně mě určitě chybět nebude.

Antiautomat
8. března • 11:20

...rapida je tam vobec zbytocne drzat. Tu istu ulohu zvlada /a lepsie/ fabca kombi.

Aladin
8. března • 11:52

Pravda. Rapida Tsi 66kw jsem měl nedávno pujčeného jako náhradní vozidlo. Nikdy jsem v něm ani neseděl, tak jsem byl zvědav. Škodovky mám rád, tak jsem čekal něco střídmé, ale dobré. Musím říci, že Rapid je asi to nejhorší co jsem kdy řídil. Absolutní dno. Octavia a i Fabia jsou proti Rapidu doslova luxusní vozy. I Dacia musí být určitě mnohem lepší. Motor mizerně odladěn. V nízkých otáčkách mrtvý, ve vysokých otáčkách tupý, rozsah otáček vhodných pro akceleraci vozu příliš úzký. Na jedničku nešlo ani pouštět spojku, aby se motor nezakuckal. Tohle jsem fakt ještě nikde nezažil. Silně nedotáčivý, podvozek neklidný. Zvuk za studena, jak když motor zažil 500tis km. Plasty, jak z kelímku od jogurtu, ani dojez na okénko u spolujezdce to nemá. Za 360tis to je naprosto hrozné auto. Tohle se v Evropě dlouho prodávat nebude ani jako spaceback.

Boban
8. března • 14:34

Ahoj, mám Rapid 1.2 TSI 66kw Fresh a nic z toho nepozoruji. Na okresce tichoučký, od 1800 pěkný zátah na úrovni F.Focus 1.6, ani za studena motor neslyším na volběh. Interiér má tvrdé plasty ale na rozdíl od Fábie III má pořádně polstrované opěrky na loket a to jak středová tak ve dveřích. S autem se dobře manévruje, má výhled asi nejlepší ve svém segmentu, motor E211 se nekazí a topí rychle. Na rozdíl od 1.0 Ecoboost na volboběh tsi 4-válec nevibruje. Jinak spotřeba je famózní, zejména na okreskách běžně 5,4l, často i méně.
Rapid má své mouchy, ale lowcost už to skoro není, ty byl do faceliftu, kdy opravdu se šetřilo na kost a chyběly i kryty kolejniček sedaček, volant byl z Fábie II atd.
Cena Spacebacku Fresh(litá kola, klima, kožený volant s ovládánám rádia i LCD, 5" LCD, loketní opěrka, pěkné sedačky, samozatmívání zpětného zrcátka, LED denní svícení atd...) je za tu výbavu nepřekonatelná, a to nemluvím, že u skladovky ještě těch 15tis. ušetříte.

Antiautomat
9. března • 12:52

s Focusom EB mam cestu na chatu a naspat, nijaky problem s vibraciami som nepozoroval, celkovo auto jazdilo velmi prijemne. Musel som si len zvyknut na iny zvuk a predsa len, objemnejsi motor je prijemnejsi na rozbeh z miesta a brzdenie motorom (toto mi chybalo najviac). Na druhej strane, radenie slusne, vykon vyborny a jazdne vlastnosti tiez. Nedostatocna svetla vyska zavinila ze som to nevzal az hore.

Roman
8. března • 23:02

Fabia III má polstrovanou středovou opěrku a stejně tak i loketní opěrku ve dveřích.

jean
8. března • 13:16

Takýto prejav má TSI normálne, to neni kvôli rapidu. Tiež som bol z toho prekvapený, jak sa to správalo.

MW
8. března • 12:38

Je to subjektivni, ja ho pred par lety poridil, ve zkratce - na dalnicich sedi lip nez fabie (delsi rozvor) a jak po meste tak na dalnicich se i s tim dychavicnym 66kw motorem da jezdit bez problemu na dalnici 140-150km/h, jako primestska skorapka dobre. Za 100tis. najetych km bez zavady / bez problemu takze svuj ukol rapid splnil : z bodu A do B dojel :)Strategii skodovky chapu tak ze se dari prodavat top modely a low-cost tim padem tolik nevydela, vubec nestihaji vyrabet. Je obdivuhodne jak se jim v Kvasinach dari drzet vyrobu pri tom jakou tam maji fluktuaci na vyrobni lince - ja bych odvahu na 0.generaci Kodiaka nemel kdyz vim pod jakym tam jedou zmatkem/tlakem.

Mirek
8. března • 14:00

V Rapidu Spaceback 77 kW jsem několikrát jel, má ho můj známý. Nemyslím si, že by to byla špatná volba pro někoho, kdo potřebuje auto jako přemísťovadlo a není ochoten vyhodit hodně peněz. V této motorizaci jezdil slušně.
Pokud jde o Kodiaq, tak ten jsem si zrovna včera osobně prohlédl, nejel jsem v něm. Na to, jaký se kolem něj dělal humbuk, tak docela zklamání. opět jsem se utvrdil v tom, že se mi nelíbí tento design a z interiéru jsem doslova zklamán. Věřím, že mnohým se to bude líbit, ale z mého pohledu je palubní deska u Kodiaqa, mezi škodovkami, jedna z nejškaredších, a to raději nehodnotím materiály.
https://www.netcarshow.com/skoda/2017-rapid/1600x120... ...
https://www.netcarshow.com/skoda/2015-fabia/1600x120... ...
https://www.netcarshow.com/skoda/2017-octavia_combi/... ...
https://www.netcarshow.com/skoda/2017-kodiaq/1600x12... ...

Řidič
8. března • 14:27

Rapd 77 kW jw asi jinde, než 66 kW. Taky já ho měl jako náhradní vozidlo a souhlasím s názozrem, že to auto není normální, nejede, když to od něj člověk čeká, rozsah použitelnýchotáček je bída bídoucí. a na dálnici se to rozjede i na 150 ovšem pak to žere i távu kolem cesty! a to samé, když chce člověk trochu předjet kolonu náklaďáků a musí podřadit. Já čumel, když jsem na benzínce zjistil, že jezdím za 8,5 litrů. s udávanou spotřebou nesrovnatelné!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
8. března • 15:53

Pokud očekáváš, že to bude jezdit jako 2 l motor, tak to samozřejmě ne, ale rozhodně je výrazně hbitější než 1.4 atmo. a v nízkých otáčká i než 1.6 atmo. Nebudu tady tvrdit opak, když mám se všemi těmito motory vlastní zkušenosti. Pokud jsi jezdil v průměru za 8.5 l/100 km, tak jsi závodník a předjíždíš za každou cenu. V kombinaci všech cest a když pojedu svižně, nebudu v žádném případě brzda na silnici, tak jezdím za cca 6.6 l/100 km, mám to ověřené. Podívej se na uživatelé, za kolik jezdí, jestli si myslíš, že kecám.

Antiautomat
9. března • 12:47

Este k tomu clanku, akymsi pre niektorych novinarov nepochopitelnym zazrakom je, ze Rusko sa nachadza aj v Europe. Spominam to preto, ze tam sa predava aj s atmosferickou 1.6, vo dvoch vykonovych verziach. Ta silnejsia 81kW/155Nm > 195 max, 10.3s 0-100. Do tohoto by som v pohode siel, ta hockey edition je celkom fajn.Inak nasa 1.6 MPi 75kW BFQ (po technickej stranke archeologicky nalez) jazdi za nejakych 6.5-6.8 priemer a nedostatkom vykonu na bezne predpisove jazdenie rozhodne netrpi. Skor je to o tom, co je medzi sedackou a volantom. Ked to ma obe ruky lave a v hlave nasr.ane, tam nepomoze nic, snad jedine plne autonomna kara so zabudovanym systemom na podavanie sedativ.

Martin Kozak
8. března • 15:52

Nj, ale to se bavíme o staré verzi TSI. Nová je se spotřebou úplně jinde a dálniční rychlosti ji "nerozhodí".

Aladin
8. března • 13:45

Už dříve zařízli Roomstera, který si své zákazníky též našel. Podle mě investují na doraz v Číně, kde se jim to může mnohem více vyplatit a čekají, zda se konečně urovnají žaloby ohledně dieslů. Tyhle zmatky ještě chvíli potrvají.

Doporučujeme

Články odjinud