Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Na autosalonu v Ženevě Škoda představuje sedm světových premiér. Vesměs jde o facelifty nebo nové designové linide svých modelů. Jednou z novinek je také modernizovaný model rapid s karosérií liftback.
Škoda změní v Evropě skladbu svých modelů. Rapid liftback asi skončí

Automobilka Škoda zažívá úspěšné období a zřejmě by mohla růst ještě rychlejším tempem než dosud. Naráží ovšem na nedostatek výrobních kapacit, takže lecjaké nápady na obohacení svého modelového portfolia musí odkládat na pozdější dobu.

Proto například zatím nemá svá vlastní užitková vozidla, přestože by to její zákazníci uvítali, a proto také zatím nemá širší nabídku v kategorii SUV, která zažívá boom. Citelně ji chybí menší SUV či crossover.

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Škoda byla „Simply clever“ už téměř před 100 lety. Tady jsou převratná řešení

Aby mohla automobilka s okřídleným šípem toto své slabší místo napravit, bude nejspíše muset své evropské zákazníky připravit o možnost koupě nové generace vozu rapid s karosérií lifbtback. Vyplývá to z informací, které Autorevue.cz získalo od představitelů koncernu Volkswagen během ženevského autosalonu.

"Rapid spaceback bude v Evropě pokračovat i v nové generaci a kromě něho začneme zákazníkům nabízet také od něho odvozený crossover ve stylu SUV," sdělil redaktorovi Autorevue.cz  dobře informovaný zdroj, který ale nemůže být jmenován, protože není oprávněný poskytovat médiím informace.

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Koncepty značky Škoda, na které se už zapomnělo

Jeho sdělení potvrzují i vyjádření přestavitelů Seatu, podle nichž již nová generace modelu Toledo nevznikne. Tento vůz se dosud vyrábí v Mladé Boleslavi a po technické stránce jde takřka o jednovaječné dvojče právě Škody Rapid ve verzi liftback.

Dodal ovšem, že pro ruský, čínský, či indický trh bude tento model existovat i nadále. "V Rusku je rapid v současnosti nejprodávanější auto značky Škoda, takže o něj nemůžeme přijít," sdělil také.

Letošní autosalon v Ženevě je jedním z posledních, kde Škoda ukazuje pouze vozy se spalovacími motory. To se ale brzy změní. Již v dubnu, na autosalonu v čínské Šanghaji, se ukáže koncept bateriového elektromobilu s logem Škoda. V sériové podobě se auto ukáže v roce 2020.

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Test Škoda Octavia 1.0 TSI: Otázka, na kterou neznáme odpověď

Auto zatím mladoboleslavská značka přísně tají. Nicméně, zdroje Autorevue.cz prozradily, že se bude jednat o poměrně velký automobil s karosérií kupé/SUV. Právě v Čín takový vůz Škoda potřebuje co možná nejrychleji.

Evropským zákazníkům největší tuzemský výrobce osobních aut nejprve nabídne hybridní verze. Půjde o plug-in hybridy s možností dobíjení baterií ze zásuvky a dojezdem v čistě elektrickém režimu v řádu desítek kilometrů. jako první má tento pohon dostat superb, následovat by mohl i kodiaq, případně octavia. Tyto verze musí Škoda, stejně jako většina jiných automobilek začít na přelomu desetiletí nabízet, aby splnila požadavek Evropské unie na dosažení nové hranice průměrných flotilových emisí CO2.

Na galerii novinek značky Škoda vystavených v Ženevě se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků