Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

81 komentářů

PP
18. listopadu • 18:00

Právě jsem zjistil, že mě Octavia ve výbavě Style a 135kW TDI motorem s automatem vyjde stejně jak nová Insignia v podobné výbavě a 125kW diesel motorem. Jo, 10kW beru, ale to se dá dořešit lehkou úpravou jednotky.
Opakuji OCTAVIA, ne Superb, který je přímý konkurent. Neuvěřitelné, co už za to chtějí.

Filip
5. prosince • 18:04

A podíval ses také, že ta Insignia nemá kromě ochranných prvků vůbec žádnou výbavu proti té Octavii Style?

Johny
17. listopadu • 17:22

Nehledejme za tím nic mimořádného, nejjednodušší vysvětlení je zpravidla to správné. Mám dobrý odbyt, tak zdražím. Pořád mám dobrý odbyt, tak znovu zdražím. A tak dál, dokud to blbí lidé budou kupovat. Až odbyt poklesne, narazil jsem na strop a s velkou slávou trochu zlevním. Pořád odbyt vázne, ještě trochu zlevním. Běžný způsob tržní regulace. Navíc jako všude jinde, běžné ceníky jsou pro trouby malé individuální zákazníky, kteří si nedokáží vyřvat slevu a jiné výhody a které opiju rezervou a rohožkami zdarma. Fleetové nákupy jsou jinde a nebo musím být ochoten se hádat a pokud prodejce nesleví na moji představu, musím být připraven ho poslat do háje, klidně jít k jiné značce a ne se jak česká ovce fixovat na "Škodoffku"

Lord Owl
17. listopadu • 7:40

Každé zdražení Škodovky mě nesmírně těší. Jsem moc rád, že se neustále vymaňují ze škatulky laciné auto. Ten hřejivý pocit, že si někdo koupí právě Š a prodělal gatě oproti nabízené konkurenci, bude čím dál přítomnější....B-]

Marex
16. listopadu • 22:46

To je jedno, klidně ať to zdraží o 50 000kč a více, protože Škodovka se soukromě nekupuje, ta se prostě fasuje :-D

Pavel
16. listopadu • 17:56

V srpnu jsem si koupil novou Toyotu Yaris ve výbavě selekcion ( druhá nejvyšší) v dvoubarevném provedení.Atmosféricky motor 1.5 s výkonem 87kw, 111 koní. Kombinovaná spotřeba 5.5l, vetší čast ve městě. Cena 306 000kč. Škoda Rapid ve stejné výbavě dle konfigurátoru cca 440 000 no nekupte to.

Dr.Iver
16. listopadu • 11:34

Někdo ten účet za Dieselgate zaplatit musí...

EGGS
16. listopadu • 9:34

Pohoda, stejně už jdu do japonce !

Josef
15. listopadu • 20:28

Produkty automobilky Škoda budou stát přesně tolik, kolik budou ochotni zákazníci zaplatit. To platí obecně i pro jiné produkty než automobily. V určitém okamžiku se každý zakazník rozhodne jinak než původně zamýšlí. Možnosti volby na trhu s bohatou nabídkou jsou poměrně rozsáhlé. (Naštěstí.)

dark angel
15. listopadu • 15:16

Preco by nezdrazovali, ked aj tak predaje neklesnu, skor naopak predaje stupaju.

Moris
15. listopadu • 10:34

Tak to je škoda slov a hlavne škoda penez za takovy odpad neutratim ani korunu.

Ondra
14. listopadu • 19:50

Mě se líbí auta Škoda, mám šestou škodovku v řadě, ale vždy jsem koupil ojetinu. S touhle cenovou politikou si asi nové auto od Škodovky nikdy nekoupím. Nejsem socka, ale ty auta jsou prostě už předražený. Netuším kolik bych musel brát, abych si nové auto dle svých představ mohl u škodovky dovolit. Co se líbí mě, začíná i kvůli nehorázně drahé výbavě na milionu Kč a to prostě za auto nikdy nedám. Takže fandím dovozu ojetin z Německa, které jsou v mnohem lepším stavu než ojetiny v ČR. Navíc jak jsou Němci posraný z akce Diesel gate, tak se dají koupit hodně slušná auta za pěkné peníze a to nemluvím o škodovce ale i o lepších značkách aut s šesti válci apod za 300-400 tis.Kc.

Antiautomat
14. listopadu • 19:57

...to je pomerne neisty podnik.Ja mam trebars dva jednoduche O1 benzinaky (oba z vybehu, 1.8 a 1.6) a sluzia dobre. Ano, su zastarale, v zakrutach to plava ako Amoco Cadiz, ale....sluzia. Dobre a poctivo. Lenze toto je vec, ktora koncom produkcie poctivych aut, skoncila.

Antiautomat
14. listopadu • 18:56

...ale ved dodo te jednoduche. Stacilo rozhlasit, ze koncime s dieselmi v tychto modeloch. Takze kupujte kym to je a hlavne, kupujte za vyssiu cenu. Nic v zlom, ale toto pekne opisal uz aj Karl May, ked Forster nechal naftu tiect dolu prudom riekou. Len aby sa mohol zvysit dopyt a cena a 'niekto', prenesme sa do sucasnosti, si moze postavit nejaku tu vilu a trhnut nieco z potapajucej sa lode. Taketo nieco za:
a/ slusna firma nerobi
b/ zozerie jej to len uplny bezmozogTymto aspon teda u mna, dokonale znacka skoncila.

Jarda
14. listopadu • 17:48

A proč by Škoda nezdražila, když ta auta vydrží min. dvakrát tolik, než francouzské nebo korejské křapky. Nebo už jste někdo viděl třeba Hnůjdej, které najelo 300 tis., někdo ho stočil na 180 tis. a ono dalších 200 tis. sloužilo? Hovnajs, dvěstě tisíc a nic víc B-]

mopilot
17. listopadu • 17:47

To urcite. Dost som sa pobavil.....

883ccm
14. listopadu • 19:01

Jenže já takové neviděl ani od VW nebo Škody. Každý, kdo je má, mi přísahal, že má najeto poctivých max. 150tkm a koupil ho od lékaře v Reichu, který s ním jezdil jen o víkendech do kostela B-]

JirkaX
14. listopadu • 20:46

Během dvaceti let jsem vystřídal 6 Octávek všech variant, od jedničky po trojku. Většinou šly dál po cca 150 tis, bez problémů. Jedna, dojková 1,9 tdi , u mne najela 295. Běžný servis, nějaký žárovky, stěrače, dvoje brzdy, aku, přední pružina. Bylo -20, možná proto, nevím. Jinak vše původní a plně funkční. Naprosto spolehlivé auto.

JirkaX
15. listopadu • 12:14

Zajímalo by mne, jak někdo může se mnou nesouhlasit. Neví kdo jsem, moje auta nezná atd. Ne, že by mne kliknutí na nesouhlas od těchto jednodušších jedinců nějak rozhodilo, to opravdu ne, ale jenom tomu nerozumím.

qwertz
14. listopadu • 15:51

VW zdražil ještě o 50% víc již před 2 měsíci.

Neurotic
14. listopadu • 15:43

kdyby byl na můj výrobek pořadník jako na Škodu tak bych taky zdražil, proč mít marži 5%, když mi lidi zaplatí 10% a ještě budou štastní, že nemusí čekat rok, ale jenom půl:-D

14. listopadu • 15:36

Skodovkar nejsem a nikdy nebudu. Takze mam z teto zpravy velkou radost. Mala rada -Skoda penez za vuz Skoda.

Patrik
14. listopadu • 14:05

Vzhledem že VW je firma zaměřená na zisk, tak dává tušit že akcionáři chtějí ještě víc a víc.... O platech nebo investicích v Číně to vůbec není, co jsem se dočetl ve zdejších příspěvcích....B-]

Karel
14. listopadu • 17:10

"Vzhledem že VW je firma zaměřená na zisk" - tak to je na zlatej ventilek. Ostatní firmy jsou zřejmě zaměřeny na charitu.

king014
14. listopadu • 15:32

akcionáři chtějí aby stoupala hodnota akcií a to se dá docílit řadou způsobů, výplata dividendy - zisku je jen jedna z možností jak tu cenu akcií krátkodobě zvednout, růst firmy je pro akcionáře zajmavější

padre
14. listopadu • 14:03

Škoda zdražuje proto, že si to může dovolit.
Některé modely ani nestíhá vyrábět.
Kdyby měla plné sklady špatně prodejných aut tak bude zlevňovat.
Je tlak odborů na růst mezd a zvyšuje se inflace.

Martin
14. listopadu • 13:34

...no někde musí vydělat na to šílené zvyšování platů !!!

Petr
14. listopadu • 12:51

No tak nebude nová Octavia, ale Auris Sport Tourer. Cena nové Octavie mne právě přesvědčila.

Peter
14. listopadu • 14:09

Já bych třeba svůj Avensis za Škodovku nikdy nevyměnil.👏

qwertz
14. listopadu • 15:50

Třeba já mám problém si z asijské produkce vybrat auto, z jehož designu bych každé ráno při pohledu do garáže nebyl nasranej. Prostě hnus. Poslední pěkná auta dělal Japonci v 90 letech. Korejci dělají sračky dodneška.

aliencz
15. listopadu • 13:44

Obecně bych se připojil, ale i u Japonců jsou výjimky. Např. Lexus interiér považuji za asi ten úplně nejhezčí vůbec, obzvláště pak modely X. A i exteriér je skousnutelný.

Shimi
14. listopadu • 15:01

Petr: Je to samozřejmě každého věc, ale problém nastává ve chvíli, kdy je zákazník trošičku náročnější třeba na výkon. Avensis končí na atmo 2.0 112 kW/200 Nm a pouze s automatem. To má být vrcholná motorizace pro 21. století? Si dělají srandu? Vždyť Superb na 110 kW/250 Nm teprve začíná! To je nejslabší motorizace a i ta strčí dynamikou Avensis do kapsy. Tohle je jednoduše Toyota fail.

Ondra
14. listopadu • 19:32

Souhlasím s názorem, že Toyota Avensis má motor opravdu nic moc. A teď tím myslím motor 2.2 v naftě, ani nevím jak to Toyota značí, ale zlatá Octavia 2.0 TDI, která by Toyotou mohla učit dynamice i s menším udávaným výkonem. Máme obojí v práci jako služební auta a vždy dám přednost Octavii, protože, když šlápnu na plyn tak aspoň jede, to Avensis je líná mrcha, ale jinak to není špatné auto. Jo ještě má tak o 1,5 l vyšší spotřebu než Octavie, což při té smutné dynamice už vůbec nechápu...

Takurcite
14. listopadu • 12:57

Bud si umite zaridit na octavii opravdu poradnou slevu, nebo kupujete do fleetu (firma). Pro fyzickou osobu je octavia nekoupitelna za +- cenikovou cenu.

Petr
14. listopadu • 13:11

Ano, to by tu slevu musel někdo nabídnout. Můj tchán před měsícem koupil "Akční" Škodu Rapid ve výbavě Fresh 1.2 TSI 81 KW za skvělých 380000,- Kč vč. DPH. No nekupte to :D. Vtip to bohužel není... Ale pozor, dostal zdarma koberečky, dekorativní prahové lišty a rezervu zdarma...

Jean
14. listopadu • 16:56

Pohoda, kolega si kúpil tento rok rapida 1,2 TSI za 14500+- EUR :-D Šak rapid je dobré auto, ale za tie prachy mohol mať slušný ford ficus, alebo Rencka megana pomaly v plnej výbave...

dpcstb
15. listopadu • 17:30

za tu cenu zdaleka focus ani megana v skoro plnej a s takym zrychlenim nekupis. ani so vsetkymi zlavami.

Jarda
14. listopadu • 17:44

Focus ano, ale musel by být ukrutný ignorant, aby vzal Renault.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
14. listopadu • 19:50

...a co ak videl napriklad paket pre zle cesty? Ak by toto FFocus mal, mal by moj terajsi predpotopny pekac o starost viac.

Toper
14. listopadu • 14:37

Tobě spíš vadí, že se tě tchán na nic nezeptal. A přitom se považuješ za takového odborníka...No, asi to bude jinak a tvůj vliv na tchána je zcela minimální, proč tomu tak je, to bude otázka na tebe a tvé slabé stránky.

Petr
14. listopadu • 14:42

No takhle. Já jsem tchánovi do auta nekecal. Každý si koupí co chce, že...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
883ccm
14. listopadu • 18:49

To je právě ten problém s VW fanatikama. Mají neustále potřebu posmívat se ostatním a vnucovat jim "demokraticky" svůj pohled. Někdy mám pocit, že na to mají u VW nějaké speciální školení ještě od dob jejich tatíčka zakladatele Adolfa Hitlera. Nebo že by to měli z Mein Kampf, který dostávají jako bonus k autu? :-D:-D:-D

qwertz
15. listopadu • 12:40

A proto je každá diskuze o ŠA nebo VW na tomto serveru zaplevelena zvratky pomatenců, co si potřebují zanadávat na tyto auta? Máte to s těmi fanatiky nějak popletené.Ze zdejší diskuze je evoidetní, ža mjitelům VW je zcela lhostejné, čím jezdíte a co si o tom myslíte.:-D

Antiautomat
14. listopadu • 19:24

Hm, toto by som im mozno odpustil. Nemozu cerpat z historickeho odkazu, pretoze myslienka VolksWagenu, teda ludoveho auta, prisla uplne z inych dovodov a suvislosti. MainKampf s tym nema nic. Presiel som si ho komplet a nazor som si spravil sam. Co je vlastne dnes neziaduce, spravnym nazorom je dnes CTK, SITA, SOHR a podobne sracky.
A mam z toho este vacsi des ako zo samotneho paranoidneho a zlocinneho MeinKampfu.Na svoju dobu mala ona myslienka poziadavky (Hitler bol v tomto nadcasovy a tradicne trochu marnotratny) narocne poziadavky, ktore predbehli dobu aspon o par dekad dopredu. Nacizmus je samozrejme to najodpornejsie, co ludstvo (teda okrem velkokapitalu, co je vlastne to iste), postihlo. Ale v tomto (rodinna dostupna slobodna mobilita), v tomto predvidal vyvoj, ktory siel (musel) tou cestou. Vyvoj., ktory ten dnesny socialny kolaps co nevidiet zarazi. Tvrdim, ze do 100 rokov bude vlastne auto takym luxusom, ako Stalinove sane v 60-tych. Cenzorovi sa to pacit nebude, ale je to tak, dozijeme sa casov, ked nam auta budu doslova vnucovane. Nepriamo.

Miras13
14. listopadu • 13:34

A nutil ho k tomu někdo????:-O:-O

Petr
14. listopadu • 13:36

Já to jen nechápu. Je tolik lepších vozů... Proč to lidé dále kupují mi prostě utíká.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ota Pekarek
16. listopadu • 9:34

Dobrý den Petře
Tak nám něco navrhněte, lepší vůz okolo 320 000
Napadá mě nové Polo, Rapid.

qwertz
14. listopadu • 15:48

Jestli to nebude tím, že lidi mají různé priority. Já si taky obešel autosalony, a ve výběru mi zbyly jen Golf a Octávka, přičemž Golf zřejmě vyřadím.To že vám vyhovuje něco jiného zákazníky ŠA nezajímá, ale vy máte evidentně snahu pod každým článkem na toto téma nás obšťastnit vašimi výkřiky.

Alias
14. listopadu • 16:54

To chce ty autosalony neobchazet, ale jit dovnitr.

883ccm
14. listopadu • 12:36

Asi to bylo pro nemyslící stádo bez vlastního názoru a citu pro design stále levné :-))
A taky ty opakované záruční opravy motorečků něco stojí ...

Tom
14. listopadu • 11:31

No proč ne, vždyť ty ovce jim skoro mohou utrhat ruce, aby měli škodovku, tak proč je pořádně nepodojit :))) Vždyť i v Německu jsou Škodovky levnější. Však oni se budou prodávat jak vzteklý i tak. Já se už jen bavím :))

Ivan
15. listopadu • 16:35

A proto němečtí dealeři nakupují škodovky v českých autosalonech?
Kolega z D koupil Octavii RS v čechách, ušetřil pěkných pár tisíc euro.

Sutrak
14. listopadu • 11:46

Kde v Nemecku jsou levnejsi skodovky. Konfigurator ani mobile.de nic takoveho nerika...

Toper
14. listopadu • 14:35

A vidíš, kolik hloupých lidí mu dalo plus.
Přitom není nic jednoduššího než kliknout na http://www.skoda-auto.de/... a ověřit si to.

qwertz
14. listopadu • 15:45

To je zbytečná diskuze. Tady dostanete běžně mínus i za tvrzení, že země je kulatá. S Ověřitelnými daty se vůbec neobtěžujte, plebs to nezajímá :-D

883ccm
14. listopadu • 18:42

"země" není kulatá, žádný kulatý stát na kulaté planetě Zemi neexistuje. Plebs jezdící v nepředražených, hezkých a spolehlivých autech, tzn. vše mimo VW, se alespoň přesně vyjadřuje :-D

René
14. listopadu • 11:06

Tak tomu nějak nerozumím. Při posledním zdražení byl důvod slabá koruna - to se dá pochopit. Nyní je koruna na stejné hodnotě jako před devalvací a logicky by auta měla zlevnit. Takže tomu zdražení Škody nerozumím.

Ivan
15. listopadu • 16:32

Poptávka převyšuje nabídku, tedy logický krok. A navíc vrací se k "normálním" cenám před tím než začala cenová válka, vsadím se že co nevidět budou následovat další značky. Jako leader trhu to prostě musí udělat první. I tak jsou stále mainstreamová auta u nás stáke nejlevnější (iv odpovídajících výbavách) ze všech okolních zemí.

Ondřej
15. listopadu • 6:55

René myslím, že jsou to prostě jen lumpové, kteří zneužívají své postavení na trhu.

Miras13
14. listopadu • 13:43

Pánové a dámy. Škoda a.a.s. je majoritním vlastníkem Volkswagen = euro. Koruna posiluje euro oslabuje = zdražení. Pokud má někdo jiný názor ať ho zdělí.

Mirek
14. listopadu • 21:18

Chceš říci, že kdyby naše platy a kurz koruny byly v poměru stejné, tak u nás musí auto stát "60x" tolik co v eurozóně? Uvedu zjednodušený příklad, plat čistého u nás 30 000 Kč, v Německu 3 000 €, kurz by zpevnil na 10 :1. Kolik podle tebe bude u nás stát auto, které dnes stojí např 417 900 Kč a v eurozóně 16 910 €, když se kurz srovná tak, jak jsem uvedl? Dle tvé logiky asi 1 050 000 Kč. Dle moji logiky 169 100 Kč.
Jen pro tvé info, jedná se o základní verzi Octavie s cenou u nás a na Slovensku.
Tebe mít za ekonoma, tak fabriky zkrachují během jednoho dne, neboť by měly předražené výrobky a nikdo by je nekupoval.

Aladin
14. listopadu • 14:02

Koruna vůči euru posiluje, euro vůči koruně oslabuje = zdražení výrobků z eurozóny??? nechápu

qwertz
14. listopadu • 15:44

nejspíše to myslel tak, že při prodeji aut v CZK získá akcionář méně EUR (kvůli silnému kurzu CZK).

Ivan
15. listopadu • 16:45

euro oslabuje, koruna posiluje, tedy za stejný obnos v Kč získáváte stále více eur. Jak prosté.

Mirek
14. listopadu • 20:51

To je pěkná kravina. Jak napsal v prvním příspěvku René, také si to dobře pamatuji, před časem obhajovali zdražení slabou korunou a teď tomu tady dáváš na frak svou blbosti ty, že kvůli silné koruně získává akcionář méně eur. Při prodeji jakýchkoliv dílů z Německa do Čech získává výrobce naprosto stejné množství eur jako před devalvací koruny, tedy pokud výrobek nezdražil v eurech. Nebo si myslíš, že když součástka stála např 10 € tak dnes stojí méně? Změnilo se jen to, že náklady na nákupy, vlivem silné koruny, Škodě klesly a tím se zvýšil zisk této automobilce.
A jen tak mimochodem, pokud se rozděluje zisk z hospodaření, tak akcionář získává více eur, jestli jsi to schopen vůbec pochopit. Akcionář nekupuje korunu, nejede do Česka na dovolenou, on ji převádí na eura a ty si rozdělí. Tedy má z koruny více €, trdlo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
14. listopadu • 22:07

Já si nemyslím nic a už vůbec nic netvrdím. Vysvětloval jsem vám pouze názor předřečníka. Ale to někomu, kdo má chronický problém s chápáním psaného textu, nemá smysl vysvětlovat.

Mirek
15. listopadu • 6:01

Když už jsme u toho chápání textu, tak vehementně vysvětlovat druhému text někoho jiného, a nenapsat k tomu, že je to hloupost, když tedy víš, že je to pitomost (alespoň se tak nyní tváříš), znamená s tím souhlasit. Chronické problémy tohoto druhu tady máš jen ty.

qwertz
15. listopadu • 12:37

Vzhledem k tomu, že nemám tušení, jakým způsobem v jakých měnách probíhá celkový oběh materiálu v rámci koncernu VW, nevím jak mají řešeno kurzové riziko, neznám žádný z těch 150 parametrů, které na to mohou mít vliv, tak prostě nevím.Pravdu může mít on nebo vy v závislosti na vaší znalosti interních informací (o čemž ve vašem případě dost pochybuji, vy neumíte ani číst)

Mirek
15. listopadu • 17:37

Zbytečné s tebou cokoliv řešit, opravdu ti patří ocenění Die Goldene Möhre diskuzí.

qwertz
16. listopadu • 9:42

No to evidentně je. To byste totiž například musel vědět zda je většina nákladů ná výrobu auta v EUR nebo v CZK. Vy to víte? Já tedy ne. Zcela největší položka v seznamu ale budou mzdy, a ty se v EUR ve škodovce nevyplací.Myslíte si o sobě jak jste strašně chytrý, ale ve skutečnosti jste jen namachrovaný blb.

Aladin
14. listopadu • 12:56

Nemají výrobní kapacity, tak poptávku nad možnou výrobu regulují přes cenu. Kapacity nemají, protože všechny prachy stahují na investice v Číně.

qwertz
14. listopadu • 15:41

výrobní kapacity nemají, protože je po škodovkách enormní poptávka a to nejen v česku (což poloviny místních anti VW zabedněnců nikdy nepochopí)

k22
15. listopadu • 9:28

Já to chápu, po Burešovi je taky velká poptávka...

Shimi
14. listopadu • 18:45

qwertz: Vrchlabí je ze 2/3 prázdné, takže kapacita by byla.

Aladin
14. listopadu • 19:14

Ale ve Vrchlabí se dělají dsg. Nebo tam i něco sjíždí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
14. listopadu • 20:05

Nesjíždí, 1/3 fabriky dělá DSG a zbylé 2/3 leží ladem. 2 modely by se tam s klidem uživily.

jogurt
14. listopadu • 23:08

..... kdyby tam byla pracovní síla, která tam ovšem širokodaleko není, takže komplexní montovnu aut tam dnes spustit moc nejde.
2/3 leží ladem krátkodobě do finálního rozhodnutí o nextgen DSG. Pak, a bude to velmi brzy, pojede nadoraz. Nebo si myslíte, že by koncern stěhoval Superb do dražšího Německa jen tak z plezíru, kdyby ho mohl vyrábět v levnějším Vrchlabí?

Freddka
17. listopadu • 8:05

Uplne klidne, pokud to bude znamenat udrzeni pracovnich pozic “doma” v nemecku.

883ccm
14. listopadu • 18:37

Vysvětlení pro VW fans: "enormní" jako velký ;-)

Miras13
14. listopadu • 13:59

Když by hloupost nadnášela tak by jsi se podíval až do kosmu :-)):-D:-)):-D

Aladin
14. listopadu • 14:05

Velmi hodnotný příspěvek, plný jasných argumentů a vysvětlení situace. Doporučuji přispívat do časopisu Science.

Doporučujeme

Články odjinud