Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Nové ceníky vozů Škoda platí od pátku 10. listopadu a najdete v nich spoustu dílčích změn. Nejvíce se však dotkly cen, které jsou například u Octavie vyšší až o 15.000 Kč.

Dvoutisícové zdražení Fabie se zážehovými motory (1.0 MPI Active nyní začíná na 243.900 Kč) zase tak hrozné není, překvapí však navýšení cen naftových agregátů o 8.000 korun. Nejlevnější turbodiesel (1.4 TDI/66 kW) vychází na 361.900 korun, silnější provedení se 77 kilowatty začíná na 397.900 korunách částečně i proto, že jej nepořídíte ve výbavě Active.

Fabia slaví. Její výroba již přesáhla hranici čtyř milionů kusů

Fabia slaví. Její výroba již přesáhla hranici čtyř milionů kusů

Rapid je na tom velmi podobně. Ten u benzinových motorů podražil o 3000 Kč, turbodiesely jsou dražší o 8000 Kč. V řeči čísel to znamená, že aktuálně nejlevnější Rapid stojí 307.900 Kč (1.0 TSI/70 kW Active), za turbodiesel 1.4 TDI/66 kW Active dáte nejméně 372.900 Kč.

Motory zdražovaly i u Octavie. Ty benzinové jsou nyní dražší o 10.000 Kč, čímž základní cena vozu poskočila na 417.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Active), vznětové zdražily dokonce o 15.000 korun. Nejlevnější šestnáctistovku TDI s 85 kilowatty tak od 10. listopadu nepořídíte za 471.900 Kč, jak v době zpracování článku uváděl konfigurátor, ale za 486.900 Kč.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Kodiaq mezi motory rozdíl nedělá, zážehové i vznětové zdražily o 9000 korun. Došlo také ke zredukování nabídky čtrnáctistovek, což zřejmě souvisí s plánovaným ukončením výroby tohoto motoru a jeho nahrazením patnáctistovkou TSI. Zatímco dříve jste mohli vybírat mezi 1.4 TSI 4x4/110 kW, 1.4 TSI/110 kW DSG (obě za stejnou cenu) a 1.4 TSI/110 kW 4x4 DSG, nyní zbyla už jenom předokolka s automatem za nejméně 702.900 korun.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků