Škoda zdražila Fabii, Rapid, Octavii i Kodiaq. Nejvíce to odnesly turbodiesely

Nové ceníky vozů Škoda platí od pátku 10. listopadu a najdete v nich spoustu dílčích změn. Nejvíce se však dotkly cen, které jsou například u Octavie vyšší až o 15.000 Kč.

Dvoutisícové zdražení Fabie se zážehovými motory (1.0 MPI Active nyní začíná na 243.900 Kč) zase tak hrozné není, překvapí však navýšení cen naftových agregátů o 8.000 korun. Nejlevnější turbodiesel (1.4 TDI/66 kW) vychází na 361.900 korun, silnější provedení se 77 kilowatty začíná na 397.900 korunách částečně i proto, že jej nepořídíte ve výbavě Active.

Fabia slaví. Její výroba již přesáhla hranici čtyř milionů kusů

Fabia slaví. Její výroba již přesáhla hranici čtyř milionů kusů

Rapid je na tom velmi podobně. Ten u benzinových motorů podražil o 3000 Kč, turbodiesely jsou dražší o 8000 Kč. V řeči čísel to znamená, že aktuálně nejlevnější Rapid stojí 307.900 Kč (1.0 TSI/70 kW Active), za turbodiesel 1.4 TDI/66 kW Active dáte nejméně 372.900 Kč.

Motory zdražovaly i u Octavie. Ty benzinové jsou nyní dražší o 10.000 Kč, čímž základní cena vozu poskočila na 417.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Active), vznětové zdražily dokonce o 15.000 korun. Nejlevnější šestnáctistovku TDI s 85 kilowatty tak od 10. listopadu nepořídíte za 471.900 Kč, jak v době zpracování článku uváděl konfigurátor, ale za 486.900 Kč.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Kodiaq mezi motory rozdíl nedělá, zážehové i vznětové zdražily o 9000 korun. Došlo také ke zredukování nabídky čtrnáctistovek, což zřejmě souvisí s plánovaným ukončením výroby tohoto motoru a jeho nahrazením patnáctistovkou TSI. Zatímco dříve jste mohli vybírat mezi 1.4 TSI 4x4/110 kW, 1.4 TSI/110 kW DSG (obě za stejnou cenu) a 1.4 TSI/110 kW 4x4 DSG, nyní zbyla už jenom předokolka s automatem za nejméně 702.900 korun.

 

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků