Škoda zaznamenala v minulém roce rekordní růst prodeje v ČR

25 komentářů

Peter
12. ledna • 21:17

Súhlasím s Broukem - je to úplne absurdné, že Škoda deklaruje Superb ako vyššiu strednú. Superb nie je zlé auto, je pohodlné, možno trochu morálne zastaralé, ale je to stredná trieda. Porovnanie s Mercedesom E-klasse alebo Jaguar S-type neobstojí v žiadnom prípade.

Jirka
12. ledna • 22:37

A to jako proc??? Do teto tridy nepatri jen "premiove" znacky, ale i Peugeot 607, Toyota Camry, Citröen C6, Nisan Maxima a samozrejme i nase Skoda Superb......do vyssi stredni tridy patri  vozy presahujici delku 4,8 m a rozvorem pres 2,8 m a to Superb je takze neni duvod ho tam nezarazovat!!

Roňouch
12. ledna • 17:03

Jenom nechápu proč se pořád tak dobře prodává takový nepohodlný auto jako je fabia.Že by ve smyslu "nebudou"...

Brouk
12. ledna • 16:53

prosim vas, ujasnete si tridy automobilu. je uplne smesne prirovnavat  skodu superb k BMW5, AUDI A6, Mercedes E...    i kdyz jste tento blabol pouze citovali, tak se priste prosim od nej viditelne distancujte (autorevue).

mfilip
12. ledna • 9:11

Opravdu je 5% navyseni prodeju oproti lonskemu roku "rekordni" ?

Mr.Digital
12. ledna • 12:17

Pokud je údaj Škody níže uváděn p.Ondrášikem jako rekordní růst prodeje, jak by potom tento autor nazval úspěch Dacie, která navýšila prodej o plných 323% ? Jako " skokana roku " jak píše ve svém dalším dnešním článku Velký přehled prodejů vozidel v ČR za rok 2005 ?
Takže závěr dle p.Ondrášika je následující:
pokles prodeje o -5% = rekordní růst prodeje
nárust prodeje o + 323% = "skokan roku"
Titulek jeho článku, že Škoda zaznamenala v minulém roce rekordní růst prodeje v ČR  se opět a zase opravdu povedl - ve srovnání s tou Dacii je to minimálně zajímavé.
Osobní vozy  prodej 2005   oproti 2004     nárust/propad
        &nb sp;
1. Škoda         56 743 ks        -3 590 ks          - 5.95%  
11. Dacia         2 584 ks        + 1 974 ks        + 323,61%   
 Zdroj: tabulka z článku Radka Ondrášika - Velký přehled prodejů vozidel v ČR za rok 2005 - 12.1.2006

Radek Ondrášík
12. ledna • 12:41

Snad bych ještě dodal, že článek není vydán pod mým jménem, takže spojení s mou osobou je mírně řečeno zvláštní.

Jan
12. ledna • 12:58

Mylite se, ten "velky" clanek je pod Vasim jmenem.

Radek Ondrášík
12. ledna • 13:01

Ano, ale o ten tu nejde, reaguji na větu: "Titulek jeho článku, že Škoda zaznamenala v minulém roce rekordní růst prodeje v ČR se opět a zase opravdu povedl - ve srovnání s tou Dacii je to minimálně zajímavé."

Každopádně i název tohoto článku je správný, Škoda v minulém roce skutečně zaznamenala rekordní růst prodeje. Jenže 3200 ze 65000 je méně procent, než 2000 z 2600.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan
12. ledna • 14:04

Tedy, kdyz uz to houno budeme rozmazavat. Z hlediska nejen jazykove logiky nadpis clanku "Škoda zaznamenala v minulém roce rekordní růst prodeje v ČR" znamena:
(i) V porovnani s ostatnimi (tj. minulymi) lety mela Skoda nejvetsi narust prodeje. Rust bych tak nejak predpokladal v procentech, neb se jedna o zmenu.
(ii) V porovnani s ostatnimi staty, kde se Skoda prodava, byl zaznamenan nejvetsi rust prave v CR.

Napada Vas nejaky jiny vyklad?

Ad I i II: nevim, neporovnaval jsem zadne statistiky. Ale myslim, ze uz Skoda Auto a.s. mela vetsi rust nez 5 %. A jak roste v cizine, nevim, ale ted neco probehlo o Polsku.

Tesim se na odpoved.
Honza

Radek Ondrášík
12. ledna • 14:18

Tak jo, je pěkný den, tak proč to trochu nerozmazat

- růst nemusí být vždy v procentech, záleži jen na autorovi, který předkládá statistiku, jak to vyjádří a k čemu to vztáhne. Pokud jste v roce 2004 prodal 10 kusů a v roce 2005 prodal 15 kusů, můžete říct, že jste zvedl prodeje o 50% nebo můžete říct, že jste zvedl prodeje o pět kůsů, proti roku předcházejícímu, záleži jen na vás.

- jistě je vám jasné, že pokud někdo prodá 100 kusů něčeho a další rok 120 kusů, tak má nárůst 20%, neboli + 20 kusů. Pokud někdo jiný prodá v prvním roce 10 kusů a v dalším 15 kusů, tak má růst 50%, i když prodal pouze o 5 kusů více. Protože měl v prvním roce menší prodej, tak i když prodal jen o 5 kusů (proti 20) tak procentuální růst je větší. To je také logické.

- Škoda v loňském roce, dle jejího vyjádření, vykázala rekordní růst prodejů nových vozů v ČR. Např. v segmentu LUV (lehké užitkové vozy) vykázala růst o 705% v segmentu OA vykázala úbytek 6% celkově vykázala růst 5%. Když se podíváte na roky předcházející, kdy byl úbytek v segmentu OA 9 a 4% tak je to v tomto bodě zhruba stagnace, ovšem prodeje OA se přesouvají, díky zvětšující se oblibě N1 verzí do LUV.

- Bavíme se pořád jen a pouze o tomto článku, ne o tom druhém.

Jan
12. ledna • 14:31

Tak jdem mazat. Ad prvni dva body, v tom se shodujeme. Neni o cem.
Ale z treti mi jasne vyplyva, ze nadpis mel znit "Skoda zaznamenala v minulém roce rekordní růst prodeje v segmentu LUV v ČR". To doufam uznate.
Protoze kdyz se rekne "růst prodeje" bez blizsi specifikace, tak to chapu jako celek a ne jenom dilci segment.
Nemate nekde mezirocni narusty. Napr. od roku, kdy byl zahajen prodej Oktavky? Urcite tam nikde neni vyssi rust nez 5 procent? Muj result: nadpis by mel spravne znit "V roce 2005 zaznamenala Skoda rekordní růst prodeje za poslednich X let v segmentu LUV v ČR"

Mr.Digital
12. ledna • 14:38

ano ano - absolutní souhlas - přesně o to jde - nevytvářet zkreslující a někdy i bombastické titulky ......ale tyto výhrady zde už zazněly několikrát. Tady jsme dospěli ke stejnému závěru. A že ty články byly ráno oba  značeny od autora p.Ondrášika a nyní je takto označen jen jeden je taky zajímavý vývoj v této diskusi.  Hezký den  

Jarous
12. ledna • 20:21

Já bych ten nadpis změnil úplně, protože Škoda v kategorii osobních aut prodala 56.743ks, zatímco v roce 2004  60.333ks, což je samozřejmě pokles prodeje. Ale vzhledem k tomu, že v kategorii užitkových aut zaznamenala nárůst z 971 na 7818, tak v celkovém počtu si polepšila. Zde zapracoval marketing a Škoda umě prezentovala výsledky tak jak se jí to hodí do marketingového krámu, což znamená bombastické titulky "Rekordní prodeje". 

Jan
12. ledna • 23:58

Tak toto mi nevadi, protoze za tuto "chybu" nemuze Skoda Auto ci Autorevue, ale nase "uzasne" vlady (vsechny). DPH z firemniho pocitace si odectu a z auta ne. Proc? Ale nebudu se rozcilovat. Jinak receno, nemam nic proti tomu, kdyz si Skodovka, Ford ci kdokoliv jiny secte normalni auta a auta s tou pitomou mrizi...

Martin
12. ledna • 16:50

No jo, ale s tím titulkem by si ten článek přečetlo méně čtenářů a pokud chcete mluvit do toho, jaký má být obsah mobilmanie, tak byste za její čtení měl asi začít platit. Protože jinak to musí zaplatit reklama a tam je zkrátka žádoucí co největší objem zobrazených stránek. Prostě to tak musí být. Nebo když jste tak chytří, tak založte nějaký klub čtenářů mobilmanie, každý plaťte tak tisícovku měsíčně za čtení a když se vás sejde tak tisíc tak vám redakce jistě speciálně pro vás napíše titulky, jaké se vám budou zamlouvat.

Jan
12. ledna • 17:03

Jasne. A vite, jak se z novin stava bulvar? Presne takhle. Nejlepe jeste ve spojeni s poklesem kvality clanku.
Jiste lze zvolit titulek, ktery je lakavy pro ctenare a presto pravdivy. V tom je prave umeni novinariny jako takove.
Btw prispevky se tykaly autorevue.
K Vasemu navrhu s placenim. Predstavte si, ze takove servery jsou (a take je pouzivam), ale ty se nezabiraji autotematikou. ;-( Ale uz jsem nad tim uvazoval, kolik bych byl (nebo jini ctenari) ochoten mesicne platit za server s auty, kde by bylo mene reklam a hodne moc informaci (a nebulvarni nadpisy). U sebe vim, ale u ostatnich si netroufnu odhadnout.
A nebudte nervozni, Martine.

Radek Ondrášík
12. ledna • 12:37

Myslím, že je zcela nemožné spojovat tyto dva články dohromady. Tento článek hovoří o samotném úspěchu Škody, tedy to, že automobilka Škoda zvedla své prodeje, proti předchozím obdobím o tyto procenta a dosáhla tak rekordních prodejů a výsledků.

Druhý článek je celkový přehled na českém trhu za rok 2005, v tomto kontextu není Škoda největší "skokan" ale Dacia. Navíc v tom druhém článku, tedy tom přehledu, je odděleno od sebe osobní vozy a lehké užitkové. Škoda v součtu všech vozů vykázala růst. Navíc, když se podíváte na celkový počet prodaných vozů, tak Dacia za loňský rok prodala o 1 974 vozů více, ale Škoda prodala o 3 257 vozů více, než v roce 2004. "Bohužel" matematika je nekompromistní a tak, přestože Škoda zvedla v počtu kusů své prodeje více, než Dacia, tak v procentuálním vyjdáření zvítězila Dacia.

Je tedy zcela nesmyslné tyto dva články míchat dohromady, každý se zabývá něčím úplně jiným.

Karel
12. ledna • 8:55

A jeje. Vysledky neschopnych socialistickych vlad se dostavuji. Z lidi se stavaji socky a musi kupovat Skody, protoze poradna auta si nemohou dovolit.
Skoda je pro socky!
CSSD pro debily!

yoggi
12. ledna • 19:23

Karel: mam na teba otazku. ake mas ty auto ? a ake mas vzdelanie a kde pracujes ? ale popravde a ruku na srdce.

Petr V
12. ledna • 13:18

Nemyslim si, ze Skoda dela spatna auta.
Faktem je ale to, ze se me osobne zda O2 dost draha a pokud chci do ni strcit slusny motor tak stoji uplne stejne (nebo jeste vic) jako zahranicni auto. V pripade prodejcu zahranicnich aut se da lepe ukecavat sleva nez u napr. O2 - tam mi chlap trebas rekl natvrdo: "Slevu Vam nedam o auta je velky zajem, budete cekat 2 mesice...".
Takze sem si nakonec koupil MPV-cko (7-mistny - i kdyz na posledni 2 sedacky dam tak deti do 160 cm, s 2-litrem benzinem) o 50 tisic levneji nez by mi vysla  O2. Pritom ta auta me pripadaji alespon o tridu nekde jinde .

Martin
12. ledna • 9:51

Nevím, co myslíte pod pojmem socky, ale nezdá se mi, že by Škodovky kupovala jen určitá skupina lidí. Při koupi rozhoduje mnoho faktorů a zrovna lidé, kteří na to opravdu mají jak finančně i mentálně, tak si zrovna tu škodovku koupí, protože třeba nechtějí být nápadní.

doubt
12. ledna • 11:32

Jaké zvláštní mentální kvality potřebuju k tomu, abych si mohl koupit Škodovku? Jinak k názoru kolegy nahoře bych podotknul, že Škoda vůbec není levná, tak nevím co to mele o sockách.

Martin
12. ledna • 13:50

No já mám namysli to, že jsou dost chytří aby rozuměli jiným autům a mají na to si je koupit, a přesto si koupí Škodovku.

Jan
12. ledna • 2:10

Clanek vypada, ze je prevzat z tiskove zpravy, na webu skody ale zatim nic neni. Paklize tam Skoda uvadi Fabia 5D, tak to vypada, ze 3D je opravdu za rohem.
Davat Octavii do stredni tridy, to je zase jednou drzost. V druhe (DPH) tabulce chybi, ktera Oktavka je ktera - do 3t je O2? Segment pro O4x4-dph jsou SUV s prepazkou? Diky.

Doporučujeme

Články odjinud