Škoda zahájila v indické Pune výrobu limuzíny Rapid

Škoda zahájila v indické Pune výrobu limuzíny Rapid

Škoda to myslí se svým předsevzetím stát se globální značkou a prodávat od roku 2018 minimálně 1,5 milionu vozů ročně očividně vážně. Svědčí o tom i poslední zpráva, že zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Tu zde hodlá ještě tento rok uvést na trh.

Asi nepřekvapí, že Škoda vsadila právě na rychle se rozvíjející Indii. Tato země patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem. Podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.

„Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik,“ zdůraznil Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda.

Podle tiskové zprávy mladoboleslavské automobilky je Rapid „vozem vyráběným v Indii pro Indii“. S délkou 4,39 metrů, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá vůz svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Díky tomu bude značka v budoucnosti přítomna v největším segmentu indického trhu.

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální a automatickou převodovkou. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

Značka Škoda je v Indii aktivní od roku 2001. V letošním roce zde podstatně zvýšila odbyt - do konce září činil tento růst téměř 50 procent.

Závod společnosti Volkswagen v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune vyrábí Škoda v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb, Laura a Yeti.

Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků