Škoda zahájila v indické Pune výrobu limuzíny Rapid

Škoda zahájila v indické Pune výrobu limuzíny Rapid

Škoda to myslí se svým předsevzetím stát se globální značkou a prodávat od roku 2018 minimálně 1,5 milionu vozů ročně očividně vážně. Svědčí o tom i poslední zpráva, že zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Tu zde hodlá ještě tento rok uvést na trh.

Asi nepřekvapí, že Škoda vsadila právě na rychle se rozvíjející Indii. Tato země patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem. Podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.

„Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik,“ zdůraznil Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda.

Podle tiskové zprávy mladoboleslavské automobilky je Rapid „vozem vyráběným v Indii pro Indii“. S délkou 4,39 metrů, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá vůz svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Díky tomu bude značka v budoucnosti přítomna v největším segmentu indického trhu.

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální a automatickou převodovkou. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

Značka Škoda je v Indii aktivní od roku 2001. V letošním roce zde podstatně zvýšila odbyt - do konce září činil tento růst téměř 50 procent.

Závod společnosti Volkswagen v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune vyrábí Škoda v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb, Laura a Yeti.

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků