Škoda zahájila v indické Pune výrobu limuzíny Rapid

Škoda zahájila v indické Pune výrobu limuzíny Rapid

Škoda to myslí se svým předsevzetím stát se globální značkou a prodávat od roku 2018 minimálně 1,5 milionu vozů ročně očividně vážně. Svědčí o tom i poslední zpráva, že zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Tu zde hodlá ještě tento rok uvést na trh.

Asi nepřekvapí, že Škoda vsadila právě na rychle se rozvíjející Indii. Tato země patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem. Podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.

„Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik,“ zdůraznil Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda.

Podle tiskové zprávy mladoboleslavské automobilky je Rapid „vozem vyráběným v Indii pro Indii“. S délkou 4,39 metrů, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá vůz svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Díky tomu bude značka v budoucnosti přítomna v největším segmentu indického trhu.

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální a automatickou převodovkou. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

Značka Škoda je v Indii aktivní od roku 2001. V letošním roce zde podstatně zvýšila odbyt - do konce září činil tento růst téměř 50 procent.

Závod společnosti Volkswagen v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune vyrábí Škoda v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb, Laura a Yeti.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský