Škoda začne napřesrok v Číně vyrábět novou kompaktní limuzínu

Škoda bude od roku 2013 na čínském trhu vyrábět novou kompaktní limuzínu. Vůz, který by měl být o něco větší než Fabia, je pátým lokálně vyráběným modelem. Nový model nižší střední třídy určený pro mezinárodní trhy chce automobilka představit příští rok a vyrábět by se rovněž měl v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

Klepněte pro větší obrázek

 Čína je pro Škodu největším odbytištěm. V prvním pololetí firma v Číně prodala rekordních 112 tisíc aut vyráběných v závodě Shanghai Volkswagen. Nyní v Číně Škoda vyrábí modely Fabia, Octavia, Superb a loni podepsala licenční smlouvu o výrobě vozu Yeti, který bude pro asijský trh o šest cm delší.

„Pro globální růst značky Škoda hraje Čína ústřední roli. Do roku 2018 chceme naše celosvětové prodeje minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů ročně. Rozhodující měrou k tomu přispěje rostoucí čínský trh. V této zemi jsme si pro budoucí léta vybudovali vynikající výchozí pozici a naše aktivity budeme nadále posilovat,“ uvedl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland.

Škoda na čínském trhu působí od roku 2007. Prvním vyráběným modelem byla ještě téhož roku Škoda Octavia. Za čtyři roky se v Číně prodalo přes půl milionu automobilů.

Zdroj: www.E15

 

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků