Škoda začala v Boleslavi vyrábět nové motory 1.0 MPI

Škoda začala v Boleslavi vyrábět nové motory 1.0 MPI

Škoda Auto spustila v Mladé Boleslavi výrobu zážehových motorů 1,0 MPI pro malé modely značek Škoda, Seat a Volkswagen.

Stejně jako známé čtyřválce 1.2 TSI a 1.4 TSI patří nový motor do konstrukční řady EA211, ale na rozdíl od nich má jen tři válce. Vyrábí se ve dvou výkonových variantách, 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Obě dosahují točivého momentu 95 Nm v 3000-4600 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zahájení výroby motoru 1.0 MPI v Mladé Boleslavi

Zajímavostí je téměř čtvercový poměr motoru: při vrtání 74,5 mm činí zdvih zdvih 76,4 mm. Tříválec má celohliníkovou konstrukci, čtyři hlavní ložiska klikové hřídele a ventilový rozvod DOHC s 12 ventily. 

Škoda chce v budoucnu výrobu motorů v Mladé Boleslavi dále rozšiřovat. Ve svém vývojovém středisku v Česaně aktuálně buduje specializované centrum pro testování motorů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků