Škoda začala v Boleslavi vyrábět nové motory 1.0 MPI

Škoda začala v Boleslavi vyrábět nové motory 1.0 MPI

Škoda Auto spustila v Mladé Boleslavi výrobu zážehových motorů 1,0 MPI pro malé modely značek Škoda, Seat a Volkswagen.

Stejně jako známé čtyřválce 1.2 TSI a 1.4 TSI patří nový motor do konstrukční řady EA211, ale na rozdíl od nich má jen tři válce. Vyrábí se ve dvou výkonových variantách, 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k). Obě dosahují točivého momentu 95 Nm v 3000-4600 ot./min. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zahájení výroby motoru 1.0 MPI v Mladé Boleslavi

Zajímavostí je téměř čtvercový poměr motoru: při vrtání 74,5 mm činí zdvih zdvih 76,4 mm. Tříválec má celohliníkovou konstrukci, čtyři hlavní ložiska klikové hřídele a ventilový rozvod DOHC s 12 ventily. 

Škoda chce v budoucnu výrobu motorů v Mladé Boleslavi dále rozšiřovat. Ve svém vývojovém středisku v Česaně aktuálně buduje specializované centrum pro testování motorů.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků