Kvůli krátkému rozvoru ale vzadu není moc místa a sedadla na dlouhých cestách neposkytují dostatek pohodlí dospělým osobám.

Kvůli krátkému rozvoru ale vzadu není moc místa a sedadla na dlouhých cestách neposkytují dostatek pohodlí dospělým osobám.

Ačkoliv má Yeti vyšší stavbu karoserie, automobilka dokázala velmi dobře vyladit podvozek.

Ačkoliv má Yeti vyšší stavbu karoserie, automobilka dokázala velmi dobře vyladit podvozek.

A právě sebejisté chování s tuhým charakterem se stalo dalším tahákem na lidi.

A právě sebejisté chování s tuhým charakterem se stalo dalším tahákem na lidi.

Starším lidem vyhovuje pohodlné nastupování a akurátní rozměry pro převoz vnoučat.

Starším lidem vyhovuje pohodlné nastupování a akurátní rozměry pro převoz vnoučat.

Ačkoliv má Yeti vyšší stavbu karoserie, automobilka dokázala velmi dobře vyladit podvozek.
A právě sebejisté chování s tuhým charakterem se stalo dalším tahákem na lidi.
9
Fotogalerie

Škoda Yeti: známe detailní specifikace

O novém modelu Yeti se toho již napsalo hodně, ale my pro vás k němu máme všechny podrobnosti o výbavách a dostupné technice.

Yeti se stane pátou modelovou řadou mladoboleslavské Škodovky a vůbec poprvé půjde o vůz pro volnočasové aktivity. Jeho cílem tak nebude trhat rekordy v prodejních statistikách, ale spíše přispět k pověsti Škodovky coby producenta širokého spektra automobilů všeho druhu.

Podrobněji jsme se modelu Yeti věnovali třeba na tomto místě, tentokrát jsme však pro vás připravili kompletní škálu motorických verzí a výbavových stupňů. Je však třeba upozornit, že uvedené informace se mohou při náběhu prodejů v určitých detailech změnit.

Yeti 09.jpg Yeti 10.jpg Yeti 11.jpg 

Čtyři stupně výbavy, třináct barev

Už nejlevnější Yeti (tak se bude jmenovat i základní výbavová verze) bude mít slušnou výbavu. K bezpečnosti budou přispívat třeba čtyři airbagy nebo ABS s děličem brzdné síly a protiprokluzovým systémem, cestující pak jistě ocení komfortní prvky včetně světel pro denní svícení, vnější teploměr, diagnostiku vnějšího osvětlení, střešní nosič, centrální zamykání či elektrické ovládání předních oken a zpětných zrcátek.

Lépe vybavené provedení Track pak přidá i ESP, poloautomatickou klimatizaci Climatic, tónovaná okna, vyhřívání zrcátek nebo kryty zrcátek a kliky lakované v barvě karosérie. Verze Ambition nabídne navíc hlavové airbagy a kolenní ochranný vak pro řidiče, mlhovky, tříramenný kožený volant, palubní displej Maxi DOT, dálkové ovládání centrálního zamykání, rádio Blues s CD a MP3, tempomat, šestnáctipalcová litá kola, senzor deště, stmívací zpětné zrcátko či další odkládací prostory a praktické upevňovací detaily.

Vrcholem nabídky bude Yeti Experience, jenž se bude vyznačovat třeba kontrolou tlaku v pneumatikách, nasvětlováním zatáček, dvouzónovou automatickou klimatizací Climatronic, lepším rádiem Swing, parkovacím asistentem vzadu, vyhříváním předních sedadel, sedmnáctipalcovými litými koly Dolomite a dalšími komfortními drobnostmi.

Škodu Yeti bude moci zákazník objednat v jednou ze tří nemetalických laků, nebo s jednou z deseti, vesměs tmavěji laděných metalíz.

Yeti 06.jpg

Motory výhradně s přeplňováním

Pod kapotou typu Yeti se objeví dva zážehové a tři vznětové motory. Je přitom třeba zdůraznit, že budou zřejmě patřit mezi špičku v daném segmentu. Ve všech případech se jedná o příčně uložené čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem, které plní normu Euro V.

Základem bude „dvanáctistovka“ TSI (čtyřválcová) s výkonem 77 kW, vyznavači zážehových motorů budou moci zvolit ještě známý 1,8 TSI o výkonu 118 kW. Pokud upřednostňujete vznětové verze, máte k dsipozici „dvoulitr“ se vstřikováním common rail, jenž se bude dodávat ve výkonových verzích 81, 103 a 125 kW.

Motor 1,2 TSI je vyhrazen přednímu pohonu, všechny ostatní jednotky budou dodávány výhradně s trvalým pohonem všech kol, pouze nejslabší „nafťák“ bude k dispozici jak s pohonem všech, tak i pouze předních kol. 1,2 TSI bude kombinován s šestustupňovou převodovkou s manuálním řazením nebo sedmistupňovým „automatem“ DSG, 1,8 TSI dostane výhradně manuální „šestikvalt“, který bude standardem i pro všechny vznětové verze. 2,0 TDI/81 kW však při volbě pohonu pouze předních kol bude dodáván s pětistupňovou rychlostní skříní.

Základní verze Yeti se spokojí s nejslabším dieselem nebo 1,2 TSI, již pro stupeň Track však bude k dispozici kompletní škála s výjimkou dvou nejsilnějších pohonných jednotek, které budou k mání teprve v kombinaci s verzemi Ambition a Experience.

Yeti 01.jpg Yeti 02.jpg Yeti 03.jpg

Na motor 1,2 TSI si počkáme

Do výroby naběhnou nejprve motory 1,8 TSI a 2,0 TDI/103 kW, kombinované se dvěma dražšími výbavami. V září přibude zbytek výbavových stupňů a základní motor 1,2 TSI, přičemž v listopadu by měla být nabídka po všech stránkách kompletní. Až do února příštího roku si však budou muset počkat zájemci o převodovku DSG pro motor 1,2 TSI.

K dispozici bude široká škála kombinací interiérových plastů a čalounění, kde najdeme kromě několika druhů látek také Alcantru a kůži. Ve verzích s pohonem všech kol s vůbec poprvé ve voze Škoda objeví funkce Off-Road aktivovaná tlačítkem na palubní desce pod ovladači ventilace. Ta je určena pro snadnější pohyb v terénu a upravuje nastavení ABS, protiprokluzového systému (kromě jiného omezí nevyšší otáčky pro ochranu spojky) nebo aktivuje asistenta pro sjíždění kopců, kdy využívá koordinace ABS a řízeného brzdného účinku pohonné jednotky. 

Konstruktéři si dal záležet na příplatkové skleněné střeše. Celý díl je 1 364 mm dlouhý a 870 mm široký a je rozdělen na dva segmenty. Zadní část „střešního okna“ je pevná, tu přední lze elektricky v několika režimech vyklápět a posouvat. A nebyl by snad ani správnou Škodovkou, kdyby Yeti nenabídl variabilní a praktický zavazadlový prostor s plejádou sítí, háčků a kapsiček. Svými vnějšími rozměry se nová Škoda Yeti zařadí někam mezi Kiu Soul a Hyundai Tucson a netřeba pochybovat o tom, že si své zájemce jistě najde.

Ceny novinky zůstavají nadále neznámou, jejich zveřejnění lze ale očekávat již velmi brzy.

Yeti 04.jpg Yeti 05.jpg
Škoda Yeti

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud