Skvělá reklama na Škodu Yeti pořád baví.

Skvělá reklama na Škodu Yeti pořád baví.

V roce 2005 se na autosalonu v Ženevě objevil koncept vozu Škoda Yeti. Řešení světlometů na přídi pak dostal i sériový automobil o čtyři roky později.

V roce 2005 se na autosalonu v Ženevě objevil koncept vozu Škoda Yeti. Řešení světlometů na přídi pak dostal i sériový automobil o čtyři roky později.

O půl roku později byl na stánku automobilky Škoda představen další koncept votu Yeti. Tentokrát šlo pouze o dvoudveřový vůz typu SUV s otevřenou střechou. Tato myšlenka u Škody zapadla.

O půl roku později byl na stánku automobilky Škoda představen další koncept votu Yeti. Tentokrát šlo pouze o dvoudveřový vůz typu SUV s otevřenou střechou. Tato myšlenka u Škody zapadla.

Sériový automobil se poprvé prezentoval v roce 2009. Šlo o velmi kompaktní automobil s délkou karosérie pouze 422 centimetrů. Na poměry značky měl i poměrně malý zavazadlový prostor.

Sériový automobil se poprvé prezentoval v roce 2009. Šlo o velmi kompaktní automobil s délkou karosérie pouze 422 centimetrů. Na poměry značky měl i poměrně malý zavazadlový prostor.

Přesto se dočkal někdy až nečekaných ocenění, zejména ve Velké Británii. Mimořádnou pozornost vzbudil pak díl televizní série Top Gear, ve kterém yeti závodil proti Ferrari a dokonce na jeho střeše přistál vrtulník.

Přesto se dočkal někdy až nečekaných ocenění, zejména ve Velké Británii. Mimořádnou pozornost vzbudil pak díl televizní série Top Gear, ve kterém yeti závodil proti Ferrari a dokonce na jeho střeše přistál vrtulník.

V roce 2013 proběhla modernizace vozu, při které musel přijít o pár kulatých světel na přídi. Vznikly pak dvě designové verze jednoho vozu. Tato je standardní (městská)

V roce 2013 proběhla modernizace vozu, při které musel přijít o pár kulatých světel na přídi. Vznikly pak dvě designové verze jednoho vozu. Tato je standardní (městská)

A tato "offroadová". Terénní schopnosti však zůstávaly stále stejné. Například světlá výška činila jen 180 milimetrů.

A tato "offroadová". Terénní schopnosti však zůstávaly stále stejné. Například světlá výška činila jen 180 milimetrů.

V Číně se Škoda snažila místnímu vkusu přizpůsobit prodloužením karosérie vozu o šest centimetrů. Na přání se také dodává rezervní kolo namontované na pátých dveřích.

V Číně se Škoda snažila místnímu vkusu přizpůsobit prodloužením karosérie vozu o šest centimetrů. Na přání se také dodává rezervní kolo namontované na pátých dveřích.

Nejpůsobivější verzi modelu Yeti Škoda představila v roce 2014 na srazu příznivců vozu Volkswagen GTI u rakouského jezera Wörthersee. Model Yeti Xtreme měl výškově nastavitelný podvozek, uvnitř čtyři závodní sedačky a pod kapotou motor 1,8 TSI se 152 koňskými silami.

Nejpůsobivější verzi modelu Yeti Škoda představila v roce 2014 na srazu příznivců vozu Volkswagen GTI u rakouského jezera Wörthersee. Model Yeti Xtreme měl výškově nastavitelný podvozek, uvnitř čtyři závodní sedačky a pod kapotou motor 1,8 TSI se 152 koňskými silami.

V roce 2005 se na autosalonu v Ženevě objevil koncept vozu Škoda Yeti. Řešení světlometů na přídi pak dostal i sériový automobil o čtyři roky později.
O půl roku později byl na stánku automobilky Škoda představen další koncept votu Yeti. Tentokrát šlo pouze o dvoudveřový vůz typu SUV s otevřenou střechou. Tato myšlenka u Škody zapadla.
Sériový automobil se poprvé prezentoval v roce 2009. Šlo o velmi kompaktní automobil s délkou karosérie pouze 422 centimetrů. Na poměry značky měl i poměrně malý zavazadlový prostor.
Přesto se dočkal někdy až nečekaných ocenění, zejména ve Velké Británii. Mimořádnou pozornost vzbudil pak díl televizní série Top Gear, ve kterém yeti závodil proti Ferrari a dokonce na jeho střeše přistál vrtulník.
9
Fotogalerie

Škoda Yeti zářila i ve slavném americkém pořadu MTV. Skvělá reklama baví i dnes

Česká Škoda je známá i díky svým vtipným reklamám, ve kterých excelovala hlavně v prvním desetiletí tohoto tisíciletí. Tento kousek se dá považovat za jeden z vrcholů.

Škoda Yeti byla prvním moderním SUV naší domácí automobilky. Začala se vyrábět v roce 2009 a v roce 2017 byla nahrazena modelem Karoq. Vyráběla se v Kvasinách a mimo jiné šlo o první Škodovku s parkovací kamerou. Poháněly ji zážehové i vznětové spalovací motory a měla možnost pohonu všech kol i automatické převodovky.

Odnesla si i několik ocenění, třeba v roce 2009 ji magazín Top Gear vyznamenal titulem Rodinné auto roku. Následující dva roky ji také vyznamenly anglické magazíny Auto Express a Offroad Magazine. Za 8 let výroby zaparkoval vůz ve více než 630.000 domácnostech a do dnešního dne na nej mnozí nedají dopustit.

Přetočme teď kalendář zpět na začátek, kdy Škoda Yeti potřebovala pořádný marketing. Řada lidí si tento počin možná nevybaví, ale vznikla i naprosto skvělá reklama. V té se v hlavní roli ukáže pořad Pimp my ride, který americká televize MTV vysílala mezi lety 2004 až 2007. V zásadě šlo o to, že zákazník přijel s kusem šrotu a odvezl si nadupanou káru.

Pořad se odehrával v dílně West Coast Customs, pro účely reklamy byl ale přejmenován na Czech Coast Customs. Vrátilo se i původní obsazení včetně amerického rappera, skladatele a moderátora Xzibita (Alvin Nathaniel Joiner).

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud