Škoda Yeti půjde možná do výroby

V dnešním rozhovoru na iDnes.cz uvádí šéf Škody Detlef Wittig, že výroba automobilu, který by vycházel ze studie Yeti, není vyloučena. Záleží na tom, s jakými ohlasy veřejnosti se Škoda setká na ženevském autosalonu a zda vedení VW dá k výrobě souhlas. Pokud by se tak skutečně stalo, bylo by nutné vyřešit několik otázek: tou nejpalčivější je určitě pohon všech kol. Škoda si nemyslí, že je u auta, které je určeno prodevším pro městský provoz, nezbytný. Jenže to by na druhé straně mohlo spoustu potenciálních zákazníků odradit.

Stejný postup - vystavení studie a sledování ohlasů - byl praktikován už před dvěma lety, kdy Škoda představila koncept Roomster. Ten se původně rovněž neměl vyrábět a nakonec vyjede z výrobní linky už příští rok. Samozřejmě s upraveným designem a funkčností a na běžné platformě. Škoda nepopírá, že některé designové prvky studie Yeti se objeví na Roomsteru.

Tip: Vše o Škodě Yeti

Yeti patří stejně jako Roomster do nové generace aut, která používá nové „stavební“ prvky a nový designové finesy. Díky Roomsteru by se mělo podařit Škodě dodržet plán zvýšit výrobu na 600 tisíc kusů ročně ze současných cca 450 tisíc, a to do dvou let. Pro nový model bude ale potřeba zvýšit výrobní kapacity ve stávajících závodech, nebo postavit zcela novou továrnu. Otázkou je, zda Škoda zůstane v Česku, nebo zda půjde na východ; spekulace hovoří o Slovensku a východočeském kraji.

Se vzrůstající konkurencí (auta z Kolína, Dacia Logan) to ale bude mít Škoda těžké, zejména na méně náročných trzích. Tam proto chce uvést levnou verzí Fabie sedan s velmi oholenou výbavou a nízkou cenou okolo 225 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků