Škoda Yeti půjde možná do výroby

V dnešním rozhovoru na iDnes.cz uvádí šéf Škody Detlef Wittig, že výroba automobilu, který by vycházel ze studie Yeti, není vyloučena. Záleží na tom, s jakými ohlasy veřejnosti se Škoda setká na ženevském autosalonu a zda vedení VW dá k výrobě souhlas. Pokud by se tak skutečně stalo, bylo by nutné vyřešit několik otázek: tou nejpalčivější je určitě pohon všech kol. Škoda si nemyslí, že je u auta, které je určeno prodevším pro městský provoz, nezbytný. Jenže to by na druhé straně mohlo spoustu potenciálních zákazníků odradit.

Stejný postup - vystavení studie a sledování ohlasů - byl praktikován už před dvěma lety, kdy Škoda představila koncept Roomster. Ten se původně rovněž neměl vyrábět a nakonec vyjede z výrobní linky už příští rok. Samozřejmě s upraveným designem a funkčností a na běžné platformě. Škoda nepopírá, že některé designové prvky studie Yeti se objeví na Roomsteru.

Tip: Vše o Škodě Yeti

Yeti patří stejně jako Roomster do nové generace aut, která používá nové „stavební“ prvky a nový designové finesy. Díky Roomsteru by se mělo podařit Škodě dodržet plán zvýšit výrobu na 600 tisíc kusů ročně ze současných cca 450 tisíc, a to do dvou let. Pro nový model bude ale potřeba zvýšit výrobní kapacity ve stávajících závodech, nebo postavit zcela novou továrnu. Otázkou je, zda Škoda zůstane v Česku, nebo zda půjde na východ; spekulace hovoří o Slovensku a východočeském kraji.

Se vzrůstající konkurencí (auta z Kolína, Dacia Logan) to ale bude mít Škoda těžké, zejména na méně náročných trzích. Tam proto chce uvést levnou verzí Fabie sedan s velmi oholenou výbavou a nízkou cenou okolo 225 tisíc korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků