Škoda Yeti: kuriozní test z britských ostrovů

Škoda Yeti: kuriozní test z britských ostrovů

Redaktoři britského časopisu AutoExpress měli jedinečnou možnost otestovat koncept Škoda Yeti, který byl představen na ženevském autosalonu a který by se v roce 2007 mohl dostat do výroby. V testu jim nezabránil ani fakt, že nemohli použít motor.

Škoda na letošním ženevském autosalónu postavila stánek, kterému dominoval sněžný muž Yeti. Automobilka totiž na autosalonu představila nový koncept rodinného a současně městského vozu, který se honosí právě jménem tohoto horského stvoření. Studie Yeti se samozřejmě prezentuje i na jiných automobilových výstavách (objeví se za pár týnů i v Brně) a nedávno se objevila také ve Velké Británii, kde se tamnímu časopisu AutoExpress podařilo vůz otestovat.

Tip: Představení Škody Yeti, velká fotogalerie

Studie je postavena na podvozku Fabie s rozvorem 2 465 mm a je dlouhá 3 820 mm, je tedy ještě menší než Fabia. Oproti ní je ale o nějakých deset cm vyšší, měří 1 579 mm. Zatímco Škoda urputně tvrdí, že jde pouze o koncept, který má testovat reakce veřejnosti, interní zdroje už hovoří o tom, že by se Yeti měl dostat do výroby, a to se stejným podvozkem, jaký dostane model vycházející ze studie Roomster. Yeti by mohl obšťastnit zákazníky v roce 2007, a sice s benzínovými motory 1.6 FSI a 2.0 FSI a klasickým nafťákem 1.9 TDI. Tuto informaci tiskové oddělení Škody ani nepotvrdilo, ani nevyvrátilo.

Redaktoři AutoExpressu byli s konceptem vesměs spokojeni. Výroba by prý nemusela být krokem vedle, vozy kategorie miniMPV a miniSUV jsou momentálně v kurzu (Fiat Panda 4x4, Suzuki Ignis...) a trh by dobré auto tohoto typu jistě uvítal. Redakce důkladně prozkoumala interiér vozu, ocenila dobrou ergonomii a dostupnost ovladačů, povedený se zdál také vyjímatelný navigační systém. Za volantem se sedí dobře, stejně jako se do vozu pohodlně nastupuje. Redaktoři pochválili dobrý výhled dopředu díky úzkým A-sloupkům; v nich jsou skryty stěrače podobně jako u nových seatů. Redakci se také líbily dělené zadní dveře zavazadlového prostoru. Jejich výhodou je, že nemusíte otvírat celé dveře, které mohou být třeba špinavé po jízdě v terénu. Praktické využití vidí redaktoři také v nosiči kol v zadních dveřích.

A perlička na závěr: Pánové od Škodovky nejenže dělali tajnosti s tím, jaký má Yeti pod kapotou motor, ale navíc ho nepovolili testerům použít (pokud tam ovšem nějaký motor byl...). Jízdní vlastnosti tak redaktoři otestovali svérázným způsobem. Vzali Yetiho na rovné parkoviště, kde spojili své síly a studii tlačili. Dle prvních „zkušeností“ byly brzdy a jízdní vlastnosti obstojné. Náhon na přední kola spolu s elektronickým systémem kontroly trakce bude pro běžné využití na silnicích a v terénu dostačující. Nicméně pojmenování Yeti se redaktorům moc nelíbilo, protože vůz není určen na cestu do velehor mimo dobře sjízdné silnice. Je ale možné, že v případě sériové výroby bude dostupný i pohon 4x4.

Fotografie z Ženevy

   

  

  

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud