pri zapnutej klime a do menšieho kopca tak polovicu.
To je super zprava. Staci jet v zime po D1, chytnout mensi kolonku a nedojedete ani z Brna do Prahy
EM v profilu krabicoidního SUV je jak to říci slušně? ..no CHUJOVINA min. NA KVADÁT ! I do detailu aerodynamicky vytuněná Tesla X má s totiž s luftem daleko více práce než eSko.. ..jo nacpali li by to do Fabky Co(lo)mbo, tak palec nahoru, ale tohle jde prostě přespříliš na krev proti fyzice.. ..stejně jako "eko/n/myšlení" všech, kdo si SUV pořídí ;)
Když to bereš z pohledu aerodynamiky, tak SUV je prostě chujovina na kvadrát, tak jak píšeš a nic na tom nemění to, jestli do toho liješ benzín, nebo to srkáš do zásuvky. Cenově srovnatelná Octavia se stejným motorem je na tom o litr líp než Yeti a stejně si ho raději pořídilo půl milionu řidičů.Je vidět, že to je jen přestavba. Tam kde má Tesla další zavazadlový prostor, jsou nějaké "kraviny", ale stejně se mi tohle auto líbí hodně a to tak, že bych ho teoreticky chtěl. V praxi to bude stát tolik, že na to nemám a nemám to kde nabíjet, ale jinak by mi to auto sedlo jak prdel na hrnec.Yeti mi vyhovuje. Vybral jsem si ho a jezdím s ním. Jezdím krátké trasy, takže 350km je pro mě dostatečné číslo pro cestu tam i zpět. Vystačil bych s tím, i když se to sníží ještě o topení/klimatizaci. Mám rád akceleraci a tady elektrika taky silně zaboduje. Když nepočítám cenu, tak z pohledu mého využívání auta vidím jen samá pozitiva. Většině řidičů tyhle parametry vyhovovat nebudu, ale tohle taky zatím nemá ambice stát se masovkou.
Rozdíl Octavia Combi vs.Yeti = nikoli 1, ale skoro 2(!) litry dehtu na dálnici. Osobně vícekrát vyzkoušeno.
Je to možné. Jezdím s benzínem a dlouhodobou spotřebou mám 7 l/100 km. Za ten půlrok, co to auto mám, jsem s tím na dálnici ještě nevyjel. Nevzpomínám si, že bych s tím autem někdy za den ujel víc než 150 km. Jezdím kolem komína a proto se mi ta elektrická verze tak líbí.
Právě že na přestavbu je to dost dobrý a ten co to přestavoval nemyslel zadnicí. Vzhledem k tomu, že baterie má být v podlaze (chlapci vzhledem k kapacitě "nečekaně" použili články formátu 18650 a výsledná baterie má co se týče energetické hustoty i o dost lepší parametry než Tesla) tak zavazadlový prostor bude nejspíš plně zachován. Úložný prostor pod kapotou považuji spíš marketing, než něco zásadně praktického. Naopak ta 22kW nabíječka je velmi praktická věc, respektive dát tam obvyklých 3,6kW tak je to auto úplně zabitý.
Údaji o dojezdu by se snad věřit dalo, ovšem tvrzení o dobití 64 kWh příkonem 22 kW za pouhé dvěapůl hodiny už nikoliv
Predpokladam, ze ta rychlonabijacka dokaze nabijat len na 80%. Potom by doba nabijania 2,5 hodiny mala sediet.
kosto: v případě nabíjení jen na 80% nevěřím dojezdu 350 km
jj, leda tak při "v" <20 km/h :D ..yeti má navíc naprosto strašnej cx + valivej odpor, takže nějak extra úspornej není ani v dehtu :(
MAM YETIHO TDI NENI PRAVDA ZE JE ROZEZRANEJ NA TAK VYSOKOU KASTLY MIVAM PRUMER DO 5,5 A TO HO NESETRIM :-)
Co jsem zkoušel 1.6 TDI green line tak 9.4l/100km. Jen město. A nešetřil jsem ho.
To záleží na režimu používání. Ve firmě máme Yeti 2.0 TDi 81 kW a pokud člověk jede do 140km/h tak ok do 6.5 l/100km se vejde. U nás ho, ale používáme na cesty do německa a pokud člověk jede svižněji 160-200 km/h pak není vyjímka 10 l/100km. Fyzikální zákony platí pro všechny.. To se samozřejmě nezmiňuji o nedostatečné velikosti chladiče oleje, který prostě nad 140km/h nestíhá chladit olej..
počkej Honzo mam na mysli rychlosti v mezích zákona 100na silnici -130 na dalnici jsem jel jen v cesku a chlazeni oleje bez problemu a ani jetaci z klubu nemaj problém je videt ze firemni a auta z pujcovny jsou nejrychlejsi auta na svete:-)
Těch 22kW jde přes "standardní" palubní 3f. AC nabíječku. Takovou nabíječku již nějaký ten pátek nabízí např. společnost BRUSA a technologicky v ní žádný neřešitelný problém není. To že většina ostatních výrobců montuje do elektromobilů větší a mnohem těžší nabíječky o směšném výkonu 3,6kW (např. Nissan) je pouze ostuda těchto výrobců. Nikoliv problém technologie či ceny. To ale ostatně platí pro celou elektrovýzbroj moderních elektromobilů.
22 kW znamená 3 f zásuvku, jištěnou 3 x 25 A jističem. Kolik takových to zásuvek je kolem silnic k dispozici? Jednofázovou 16 A zásuvku najdu na každém rohu.
ani ne, v rozvodné 3f. síti 3x400VAC odpovídá výkonu 22kW jistič 3x32A. ;-) Právě že kolem silnic se obvykle najde dostatečně dimenzovaný přívod, horší to ale bude někde ve vilce na samotě u lesa.
Je to pitomost, musela by se predelat pulka rozvodne site. Kdyz bude tech aut treba 10%, tak to znamena, ze na tech benzinkach bude najednou "tankovat elektrinu" alespon 6(tankovani kapalnych PHM trva dve minuty a u vetsi benzinky obvykle alespon jedno auto zrovna tankuje, tankovani elektriny trva dve hodiny, deleno desetiprocentnim podilem). To znamena 3*120A na vetsich benzinkach po cele CR. A kdyz bude podil elektromobilu stoupat, tak nebudou stacit ani vyrobni kapacity. I kdyby se elektromobily mely prosadit, tak to nutne bude trvat desitky let.
3 x 25 A je fyzicky u každé pumpy :) ..zatám však nikoli veřejně přístupná, ale to se časem podá.. ..nebo ne? ;)
z takto jištěné zásuvky ovšem můžeš nabíjet jen jedno auto.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.