Škoda Yeti existuje také jako elektromobil. Na jedno nabití ujede 350 km

Škoda Yeti je oblíbené SUV, ostatně včera oslavilo půl milionu vyrobených exemplářů, kterému se nevyhýbají ani různé přestavby. Před časem jsme tu měli exemplář, který dostal pětiválcový motor a neuvěřitelné jízdní schopnosti, dnes můžeme nabídnout něco z opačného spektra. Co byste řekli na čistě elektrickou variantu schopnou ujet až 350 kilometrů?

Škoda Yeti v radikální úpravě: Pětiválec Audi, 517 koní a 1250 kg

Škoda Yeti v radikální úpravě: Pětiválec Audi, 517 koní a 1250 kg

Nejedná se ovšem o tovární specialitu, ale o dílo rakouské společnosti Kreisel. Ta z vozu odstranila všechny součásti klasického pohonu a nainstalovala hned dva elektromotory. Jeden pro přední nápravu, druhý pro tu zadní, takže pohon všech kol zůstal zachován. Navíc každý elektromotor disponuje výkonem 85 kW (116 k), což znamená, že tento Yeti bude kromě ekologického provozu také dost rychlý. Společnost to demonstruje údajem o zrychlení z nuly na 60 km/h za 2,6 s. Maximální rychlost je 180 km/h.

Škoda slaví půl milionu vyrobených exemplářů modelu Yeti  

Škoda slaví půl milionu vyrobených exemplářů modelu Yeti  

Akumulátory má elektrický Yeti uložené v podlaze a jejich celková kapacita činí 64 kWh. Dojezd na jedno nabití má být 350 kilometrů. Nabíjet lze z různých nabíječek. Pokud použijete tu nejvýkonnější (22 kW), pak budou akumulátory dobité za 2,5 hodiny.

Škoda Yeti není jediným elektrickým projektem společnosti Kreisel. Elektrický pohon už dostal třeba také Mercedes-Benz Sprinter, Porsche Panamera, Volkswagen Caddy nebo BMW řady 3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

včera | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků