Gumové pouzdro je totiž usazené v karoserii a z nápravy do něj vede pouze tyč.

Gumové pouzdro je totiž usazené v karoserii a z nápravy do něj vede pouze tyč.

Tím vznikají odštěpky laku a zárodky koroze.

Tím vznikají odštěpky laku a zárodky koroze.

U automobilů vyrobených do roku 2010 neměla náprava vlastní silentblok.

U automobilů vyrobených do roku 2010 neměla náprava vlastní silentblok.

Pověstná 12letá záruka v tomto případě neplatí, protože se vztahuje pouze na prorezavění zevnitř, nikoliv zvenčí, a ještě způsobené běžným opotřebením.

Pověstná 12letá záruka v tomto případě neplatí, protože se vztahuje pouze na prorezavění zevnitř, nikoliv zvenčí, a ještě způsobené běžným opotřebením.

Protože jde o notoricky známou věc, prodejci často dveře přelakují a tváří se, že jejich exemplář je výjimečný. V tomto případě je měřič laku nutností.

Protože jde o notoricky známou věc, prodejci často dveře přelakují a tváří se, že jejich exemplář je výjimečný. V tomto případě je měřič laku nutností.

Motivaci vyjet mimo zpevněné cesty umocnila pátá generace pohonu všech kol s lamelovou spojkou Haldex na zadní nápravě.

Motivaci vyjet mimo zpevněné cesty umocnila pátá generace pohonu všech kol s lamelovou spojkou Haldex na zadní nápravě.

Nově jste si mohli objednat outdoorovou variantu s ochrannými plasty, přičemž obě karosářské verze byly dostupné v luxusních výbavách Laurin & Klement a Monte Carlo.

Nově jste si mohli objednat outdoorovou variantu s ochrannými plasty, přičemž obě karosářské verze byly dostupné v luxusních výbavách Laurin & Klement a Monte Carlo.

Škoda Yeti je stále velmi populární, což se odráží na ceně ojetin.

Škoda Yeti je stále velmi populární, což se odráží na ceně ojetin.

Se slabším motorem a nízkým nájezdem jste na tom podobně.

Se slabším motorem a nízkým nájezdem jste na tom podobně.

Modely z roku 2015 se silnějším motorem se drží vysoko nad 360.000 Kč.

Modely z roku 2015 se silnějším motorem se drží vysoko nad 360.000 Kč.

V tomto bodě dochází k vůlím a náprava potom bouchá.

V tomto bodě dochází k vůlím a náprava potom bouchá.

Vybrané motory bylo možné mít s automatickou převodovkou i výše zmíněným pohonem všech kol.

Vybrané motory bylo možné mít s automatickou převodovkou i výše zmíněným pohonem všech kol.

Do roku 2015 jste si mohli koupit diesel o objemu 1.6 l s výkonem 77 kW, ale potom už Yeti spoléhal jen na dvoulitry ve výkonovém rozpětí od 81 do 125 kW.

Do roku 2015 jste si mohli koupit diesel o objemu 1.6 l s výkonem 77 kW, ale potom už Yeti spoléhal jen na dvoulitry ve výkonovém rozpětí od 81 do 125 kW.

106
Fotogalerie

Škoda Yeti dvakrát (skoro) jinak: První jízdní dojmy a spousta fotek

Kapitoly článku:


Pár novinek uvnitř

Modernizovalo se také v interiéru, i když zde už tolik novinek nenajdete. Škoda vyměnila volanty, nově je k dispozici sedm variant, od roku 2014 ještě přibudou dva sportovní volanty, jiné jsou potahové látky a dekory. Yeti zrovna co do zpracování interiéru neměl problémy ani před faceliftem (občas se mi v hlavně vynoří kacířská myšlenka, že v tomto ohledu předčí novou Octavii...), takže nečekejme, že provedení pro modelový rok 2014 bude nějak zásadně odlišné.

Svou velkou premiéru si u přepracovaného Yetiho odbyla parkovací kamera, což je věc, kterou jsme dosud v žádné jiné Škodovce neviděli. Troufnu si tvrdit, že to je trochu ostuda. U modelů typu plně vybavené Octavie nebo Superbu by se nabízela možnost považovat to za úplnou samozřejmost. Kamera se aktivuje spolu s parkovacími senzory, nic nového pod sluncem. Samotná navigace zůstala nezměněna. Novou, kterou nabízí aktuálně Octavia, zde nenajdete.

yet_25.JPGyet_26.JPG
Ve výbavě se nově objevuje couvací kamera, multimediální systém zůstává stejný. Hlavní poznávací znamení faceliftu v interiéru je nový tříramenný volant.

V rámci své Simply Clever strategie přidala Škodovka i do Yetiho užitečné a praktické detaily. Novinkou tedy je oboustranný koberec, odpadkový koš ve dveřích, reflexní vesta pod sedadlem řidiče a diodová svítilna v zavzadelníku, kterou lze vyndat.

Pro opravdové gurmány je připravena coby vrchol nabídky výbava Laurin & Klement. Zvenku ji poznáte podle nápisů na blatnících a jiných disků kol, uvnitř čekají kožená sedadla, lepší koberečky a kompletní výbava. Tomu samozřejmě odpovídá cena. Nejlevnější Laurin s motorem 1.4 TSI a automatem vyjde na 624 900 Kč, diesel ve stejné výbavě s velkou rezervou překračuje hranici 700 000 Kč.

yet_04.JPGyet_22.JPG 
Vrcholem je výbava Laurin & Klement. K dispozici je jak v provedení Outdoor, tak v městské verzi City (na fotkách).

Čtyřkolka, automat, výkonný diesel

Pokud máme určit tu technicky vůbec nejdůležitější změnu, pak se jednoznačně týká pohonu všech kol. Na rozdíl od Škody Superb, který se i po faceliftu stále musí spokojit se čtvrtou generací mezinápravové spojky Haldex (zřejmě kvůli tomu, že už velmi brzy přijde nová generace tohoto modelu), Yeti dostal modernější páté vydání. To spíše než nějaký zásadní přínos z pohledu funkce a chování auta na silnici přineslo odlehčenou konstrukci a o něco menší vliv na spotřebu paliva. Techniku samotnou páté generace spojky Haldex (kterou už ale Haldex nevlastní), jsme si ovšem probrali podrobně v samostatném článku dříve.

Že čtyřkolka opravdu funguje, o tom jsme se měli možnost přesvědčit na  decentním off-roadu. Yeti není z pohledu terénu špatné auto, ale spíše než nějaké extra terénní vlastnosti čekejte pěkný průměr třídy SUV. K dispozici je režim Off-Road, který změní odezvu na plyn, změní také chování automatické převodovky a aktivuje asistent pro sjíždění svahů. To ovšem známe už z doby předfaceliftové.

Čtyřkolku doplňuje systém EDS suplující uzávěrku diferenciálu. Opět si musím postesknout nad faktem, že stejně jako Octavia nemá Yeti doplněk v podobě XDS. Pro sportovnější jízdu na silnicích se tato věc velmi hodí. Takový čtyřkolkový Golf jezdí i díky této elektronické náhražce v zatáčkách nad očekávání dobře.

YeOut_001.jpgYeOut_013.jpg 
Mimo silnice se Yeti neztratí. Základní světlá výška 180 mm je ovšem spíše průměrná. Yeti Outdoor má ve své výbavě paket pro špatné cesty, nicméně ten přidá pouze kryty podvozku (plastové), světlá výška se nemění.

Nabídka motorizací zůstala de facto stejná. Začíná se na přeplňované jedna-dvojce, vrcholem je motor 1.8 TSI výhradně spojený se systémem 4x4. Pro automatickou převodovku je naladěn na 152 koní, v kombinaci se šestistupňovým manuálem nabídne 160 koní. Další novinkou je kombinace nejvýkonnějšího dieselového dvoulitru, převodovky DSG a mezinápravové spojky Haldex. Oproti původnímu manuálu zvýší přítomnost automatu spotřebu o 0,6 l/100 km. Poslední novinkou je pak naftová jedna-šestka kombinovaná s DSG, které zde má sedm rychlostních stupňů. Pokud pomineme zmíněné novinky týkající se motorů, pak se Yeti nezměnil. Stále jde o jízdně velmi vyspělé auto.

Modernizovaná Škoda Yeti už má svůj oficiální ceník a dealeři začali přijímat objednávky. Cena začíná na 339 900 Kč s motorem 1.2 TSI a výbavou Active, kde ovšem chybí rádio, dálkové ovládání centrálního zamykání nebo palubní počítač. Yeti Outdoor startuje na 464 900 Kč s motorem 1.4 TSI a výbavou Ambition. Za terénní design a paket pro špatné cesty si připlatíte dvacet tisíc korun.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud