Mladoboleslavské kompaktní SUV figuruje na trhu už od roku 2009. Nastal tedy nejvyšší čas na nějakou tu modernizaci. Co všechno se změnilo?
Škoda Yeti se poprvé světu ukázala v roce 2009 a svým příchodem přitáhla hodně velkou pozornost. Mladoboleslavská značka se přesně trefila do vkusu zákazníků, což se projevilo také na prodejních číslech. Za celou svou historii bylo vyrobeno bezmála 300 000 exemplářů. Jenom minulý rok eviduje Škodovka zhruba 87 000 kusů, letos za prvních devět měsíců opustilo výrobní linku 59 700 kusů.
V rámci ofenzívy se začal Yeti vyrábět také v Rusku ve spolupráci se společností GAZ.Yeti se už prodává také v Číně, do konce letošního roku bude na tamním trhu spuštěna lokální výroba. Jak jsme psali dříve, Yeti ponese v Číně jméno Ye Di a k dispozici bude také provedení s prodlouženým rozvorem náprav. Mimochodem kdyby měl někdo nějaké pochybnosti, pak ano, jedná se výhradně o záležitost čínského trhu. Pro Evropu platí pravidlo, kdo chce více prostoru vzadu, ten ať navštíví showroom Volkswagen.

Místo původních kulatých tvarů nastupují ostré hrany. Yeti přichází ve dvou verzích - Outdoor a City.
Co je nového?
Hlavní změny známe už z Frankfurtu. Tím vůbec nejdůležitějším je fakt, že se podobně jako u Volkswagenu Tiguan začal nabízet Yeti v provedení City a Outdoor. Škodovka ráda prezentuje tuto novinku pod heslem „z jednoho auta se staly dvě“. Znamená to, že se nám na trhu objevila Škoda Yeti dvakrát a jinak? Samozřejmě, odpověď zní ne. Nečekejte žádné jiné nastavení podvozku, žádné opravdu funkční rozdíly. Jde jen a pouze o design.
Místo popisování rozdílů přihodíme pro porovnání fotky obou verzí. Stručně řečeno Outdoor má více stříbrných plastů a na bocích nelakované plasty. Pro obě varianty platí světlá výška 180 mm, provedení Greenline z této hodnoty ubere 25 mm. Pro úplnou přesnost musíme doplnit, že Yeti Outdoor se u nás bude nabízet standardně vybaven paketem pro špatné cesty (ten ovšem světlou výšku nezmění). U městské verze si za lepší ochranu podvozku připlatíte 5400 Kč.

Pro srovnání ještě jednou obě varianty. Hlavním rozdílem je jinak zpracovaný přední nárazník.
Yeti spolu s faceliftem samozřejmě dostal i novou tvář. Původní kulaté tvary jsou minulostí, nastupují ostré hrany, které se sem přestěhovaly z posledních modelů Škoda. Jiné jsou nárazníky, světla, kapota, maska, logo a tak dále. Na autě se mohou objevit diody, nicméně nejde o standardní záležitost. To platí jak pro přední světla, tak pro zadní svítilny.
Abych byl zela upřímný, během prvních kilometrů za volantem jsem se nemohl zbavit dojmu, že nová maska na Yetiho trochu nesedí. Jistě, auto na pohled omládlo, ale je na něm prostě znát, že vznikalo pod jinou taktovkou. Nicméně to je pouze můj názor, ten váš klidně může být zcela opačný.

A ještě jedno srovnání. Tak který Yeti je hezčí?
Co se designu karoserie týká, doplním pro úplnost ještě několik drobných novinek. V nabídce najdete čtyři nové designy kol o velikosti 16 a 17 palců, dva jsou určeny pro City, dva pro Outdoor. Zároveň se rozšiřovala nabídka barev karoserie o čtyři odstíny (bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic). Hnědý lak karoserie je výhradně určen pro vrcholnou výbavu Laurin & Klement.