Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Seat Ateca má naprosto shodný technický základ s novou generací SUV Škoda Yeti. Kodiaq bude delší.
Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Zatímco se mluví hlavně o připravovaném sedmimístném SUV Škoda Kodiaq, jehož sériovou verzi bychom měli vidět na podzim na autosalonu v Paříži, Seat připravuje sériovou výrobu SUV Ateca. To ale nebude jediným příbuzným modelu Kodiaq. Ještě větší podobnost se totiž očekává s modelem Yeti.

Druhá generace SUV Škoda Yeti přijde nejdříve v roce 2017, ale pokud jde o celkové proporce a použitou techniku, právě Yeti bude s Atecou souviset mnohem více než dokončovaný Kodiaq. Škoda Yeti například dostane úplně stejný základní skelet karoserie, což potvrdil i ředitel technického vývoje Seatu Matthias Rabe.

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Vnější karosářské díly budou mít samozřejmě oba vozy odlišné, stejně tak světla a zřejmě i odladění podvozku. Pod kapotou se ale očekává prakticky totožná technika včetně litrového tříválce 1.0 TSI. Seat Ateca i Škoda Yeti budou v základním provedení s pohonem předních kol vážit jen něco přes 1200 kg.

Předokolky dostanou rovněž zadní vlečenou nápravu s torzní příčkou, jen čtyřkolky se dočkají samozřejmě nezávislého zavěšení. Naproti tomu bude mít Kodiaq blíže spíše k Tiguanu, neboť dostane zesílenou a prodlouženou podlahu s delším rozvorem (to platforma MQB umožňuje) a bude těžší. Základní motorizací pro sedmimístnou škodovku tak bude motor 1.4 TSI, nikoli tříválec.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků