Škoda Wagon R? Ano, Suzuki se budou prodávat i pod značkou Škoda

Již několikrát jsme hovořili o začátku užší spolupráce automobilek Suzuki a Volkswagen, ale teprve nyní se začínají přesněji rýsovat její kontury. V první linii půjdou stroje Suzuki Alto a Wagon R přítomné na indickém trhu. Alto zde od roku 2012 zřejmě ponese značku Volkswagen, zatímco Wagon R se ze dne na den promění ve Škodovku. Oba modely se mají stát základem indické nabídky Volkswagenu, resp. Škody, s ohledem na minimalizaci nákladů se připravme jen na upravené nárazníky, světla a zrcátka. Pod kapotami se zde zřejmě objeví také kompaktní diesely Fiat 1,3 Multijet, jež v Indii nyní Suzuki v licenci vyrábí.

Produkce vozů se zřejmě přesune do továrny Volkswagenu v Chakanu, neboť linky Maruti, místního partnera značky Suzuki, jsou již nyní zcela vytíženy. Za připomenutí stojí, že na indickém trhu se vloni prodalo 2,2 milionu nových automobilů a 54 % z nich vyrobil právě tandem Suzuki - Maruti. Během dvou let má celkový roční odbyt na indickém trhu překročit hranici 3 miliony, což si od souručenství Suzuki - Maruti podle odhadů vyžádá navýšení produkce o 500 000 vozidel.

S výše popsanými modely se však u nás s největší pravděpodobností nesetkáme, a to alespoň v nejbližší době. Uvidíme, co přinese budoucnost, protože také evropské trhy prahnou po malých vozech více než kdykoli předtím. A tak Nissan do Evropy dováží svoji Micru ze své indické továrny a totéž činí Suzuki s modelem Alto, který je mimochodem poměrně horkou novinkou na českém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Pohlédněte do očí „nové škodovky”...
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků