Na jedné z nejvýznamnějších automobilových výstav tuzemská automobilka ukázala průřez svou historií, od motorek po závoďáky.
Přehlídka Rétromobile je tradičně pořádána v únoru v Paříži, tradici má již od roku 1976 a letos se koná její 49. ročník. Skvostné veterány jsou k vidění na výstavišti Porte de Versailles, kde se co dva roky uvádí také slavný pařížský autosalon.
Škoda zde nyní prezentuje 130 let své historie ve spolupráci s francouzským importérem, na oslavu přivezla 16 velmi zajímavých exponátů. Svůj stánek tuzemská automobilka vzala opravdu z gruntu – najdete v něm například repliku slavného jízdního kola L&K Slavia z roku 1897, společně s historickými motocykly L&K BZ z roku 1903. Ty byly mimochodem poháněny jednoválcovými motory o objemu 331 cm3 a upalovaly až šedesátkou.
Dále jsou zde k vidění dvouválcový jednostopý závodní speciál L&K CCR z roku 1905 a také vůbec první automobil značky, Laurin & Klement Voiturette A, představený 29. října roku 1905. Vůz má dvouválcový litrový motor s výkonem 29 kW, jezdil maximálně 40 km/h. Éru po spojení L&K s koncernem Škoda zastupuje model 110 z roku 1929, pak zde máme vzácný model Popular Sport Coupé z roku 1934 a modely Rapid OHV z roku 1940.
Poválečnou kapitolu tuzemské značky pak zastupují sanitní Škoda 1201 STW, Felicia z roku 1961, zámořská Trekka a hvězda ze slavného hororu režiséra Juraje Herze, model 110 Super Sport Ferat z roku 1981. Moderní éru značky Škoda na Rétromobile uzavírají Škoda Octavia WRC z roku 2003 a doprovodný vůz Škoda Superb z roku 2005.