Škoda vyrobila od spojení s VW čtyři miliony aut

Od spojení s koncernem Volkswagen v r. 1991 vyrobila Škoda Auto již čtyři miliony vozů. Jubilejním automobilem se stala dnes, 2. září 2003, Fabia Combi s benzínovým motorem 1.2 HTP 12V/47 kW v šedo-stříbrné metalické barvě Stone, určená pro zákazníka z ČR.
Škoda vyrobila od spojení s VW čtyři miliony aut

Během slavnostního aktu zdůraznil předseda představenstva Škoda Auto Vratislav Kulhánek dynamický rozvoj automobilky, k němuž došlo díky spojení se silným strategickým partnerem: „Moderní organizační a výrobní technologie koncernu Volkswagen byly rychle aplikovány zejména díky špičkové kvalifikaci českých inženýrů, techniků a dělníků. Z někdejšího lokálního výrobce jediného typu vozu jsme se vyvinuli v plnohodnotného člena významné nadnárodní automobilové společnosti. Společnost Škoda Auto dnes prodává ročně na 78 trzích celého světa téměř půl miliónů moderních a technicky vyspělých automobilů tří modelových řad. Škoda Auto se tak jako jediná značka střední a východní Evropy úspěšně etablovala mezi renomovanými světovými výrobci automobilů a právem je odbornými ekonomickými médii označována za „středoevropského tygra“ zdůraznil šéf Škoda Auto.

Karl-Günter Büsching, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky upozornil především na kvalitní práci zaměstnanců automobilky: „Společný podnik s koncernem VW znamenal pro Škodu také zavedení nového povědomí o kvalitě a produktivitě. První známky kvality dosahované na počátku devadesátých let u vozu Favorit se nám jeví nepředstavitelnými ve srovnání s aktuálně dosahovanými hodnotami auditu a to vše při ročním nárůstu produktivity o 6%.“

Za dvanáct let spolupráce společnosti Škoda Auto s koncernem Volkswagen byly všechny oblasti výroby a obzvlášť produkce agregátů, nebo montážní závod v Kvasinách, vybaveny nejmodernějšími technologiemi a uvedeny do konkurenceschopného stavu. „Hospodárnosti těchto investic by ale nemohlo být dosaženo bez pracovníků Škody Auto, bez jejich know-how a připravenosti k vysokým výkonům. To nám s novými modely automobilů Škoda umožňuje dosahovat i daleko vyšších cílů, než jsme si před dvanácti lety předsevzali“ dodal K.-G. Büsching, který dále uvedl: „Růst technické kompetence společnosti Škoda Auto je navíc patrný i na stoupajícím počtu koncernových zakázek pro naši nářaďovnu, přičemž Škoda Auto se změnila z příjemce know-how na exportéra know-how. Rostou rovněž dodávky motorů, převodovek a komponentů, a to i pro potřeby dalších značek koncernu Volkswagen.“

Koncern Volkswagen vstoupil do české automobilky Škoda v dubnu 1991. V té době firma vyráběla ročně cca 170.000 vozů jediné řady - Favorit. Prvním výsledkem spolupráce byl jeden z nejúspěšnějších automobilů v dosavadní historii značky - Škoda Felicia, které se až do ukončení výroby v polovině roku 2001 prodalo rekordních 1 420 000 kusů. Prvním modelem značky, který využil strategii sdílených společných modulů a technologií s dalšími vozy koncernu Volkswagen, byla Škoda Octavia. Pro její výrobu byl v roce 1996 v Mladé Boleslavi vybudován nový montážní závod, dodnes považovaný za jeden z nejmodernějších v Evropě. Škoda Octavia se stala zároveň symbolem zásadního přerodu celého podniku a nastoupení nové cesty vedoucí k obnovení prestiže a image značky. Pro náročnou výrobu největší škodovky – luxusního vozu Superb – byl v roce 2001 postaven zcela nový závod v Kvasinách, ve kterém bylo do dnešního dne vyrobeno více než 37.000 automobilů.

Jubilejním čtyřmilióntým automobilem je typ Škoda Fabia Combi. První představitel této úspěšné modelové řady byl uveden na trh koncem roku 1999. Škoda Fabia byla zároveň prvním vozem, postaveným na nově vyvinuté koncernové platformě A04, sdílené společně s automobily VW Polo, Seat Ibiza, nebo Audi A2. Popularitu modelu Fabia dokazují prodejní výsledky, jeho technickou vyspělost pak ocenění odborníků. Škoda Fabia se stala automobilem roku nejen v České republice, ale také v Dánsku, Velké Británii, Chorvatsku, Slovensku, Litvě a na Ukrajině. Škoda Fabia získala také prestižní cenu „Zlatý volant“ nebo uznání jako nejbezpečnější auto své třídy ve Velké Británii. Bezpečnost Fabie potvrdil také crash test nezávislého sdružení EuroNCAP, v němž model získal čtyři hvězdičky – dodnes jedno z nejlepších hodnocení ve své třídě.

Model 

Rok

Vozů celkem

Favorit  

1991-1994

 475 003
Forman 

1991-1995

 222 793
Pick up  1991-1995  70 894
Felicia 

1994-2001

 915 843
Felicia Combi  1994-2001  351 905
Pick up 

1995-2001

 124 565
Felicia Fun  1996-2000  4 016
Felicia Van Plus 

1995-2000

 5 160
VW Caddy  1996-2000  18 952
Octavia 

od 1996

 594 992
Octavia Combi 

od 1997

 317 989
Fabia 

od 1999

 543 846
Fabia Combi 

od 2000

 246 425
Fabia Sedan 

od 2001

 68 064
Fabia Praktik  

od 2001

 1 922
Superb 

od 2001

 37 631
Celkem   4 000 000

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

VW Passat 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 110 109 km
Cena: 273 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2009
Stav: 141 320 km
Cena: 310 000 Kč
VW Passat 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 224 568 km
Cena: 56 000 Kč
VW Tiguan 2
Rok výroby: 2011
Stav: 41 750 km
Cena: 450 000 Kč
VW Passat 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 144 940 km
Cena: 273 000 Kč
VW Golf 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 126 539 km
Cena: 107 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků