Škoda vyrobila miliontou Octavii (doplněno)

Tím šťastným dnem, kdy z výrobní linky sjede miliontá Škoda Octavia, bude úterý 17. února. Automobilka na tento den naplánovala tiskovou konferenci, která se bude konat ve výrobním závodu v Mladé Boleslavi. Tohoto významného milníku dosáhla domácí automobilka necelých osm let po uvedení Octavie do provozu.

Octavia se začala prodávat v roce 1996 jako druhý model značky. Měla velmi těžký úkol: přesvědčit zákazníky, že už nevyrábí béčková auta jako Š105 či Favorit, ale kvalitní vozy srovnatelné s evropskou konkurencí. Vstup koncernu Volkswagenu do Škody v roce 1991 byl důležitým krokem, který posunul kvalitu výrazně dopředu.

Doplněno 17. února: Právě dorazila tisková zpráva Škody Auto:

Z montážní linky závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyjel dnes (úterý, 17. února 2004 v 11:00 hod.) již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia.

Škoda Octavia je prvním automobilem Škoda, vyvinutým a vyráběným na základě společně sdílených technologií značek koncernu Volkswagen. Stal se symbolem zásadního přerodu celého podniku a přispěl k obnovení prestiže, image a respektu značky Škoda. Oblibu si získal především díky své moderní konstrukci, nadčasovému designu, spolehlivosti, kvalitnímu dílenskému zpracování, atraktivní ceně a nízkým provozním nákladům. Současná Octavia získala také řadu ocenění: dostala se do finále soutěže „Car of the Year“ v roce 1997, verze Octavia Combi byla oceněna „Národní cenou pro design 1999 v ČR“ nebo titulem „Nejlepší auto roku 2000“ v kategorii Combi v anketě anglického magazínu Auto Express. Bezpečnost současné Octavie potvrdil na podzim 2001 také crash test nezávislého sdružení EuroNCAP. Automobil Škoda Octavia první generace, vybaven pouze jedním airbagem zde získal čtyři hvězdičky, čímž se doposud řadí mezi nejbezpečnější vozy své třídy.

Jubilejním vozem je Škoda Octavia Combi Ambiente v šedé metalické barvě „Graphite“, vybavená úsporným turbodieselovým motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kW. Automobil, v jehož výbavě nechybí například automatická klimatizace Climatronic, střešní okno, bezpečnostní systémy ABS, MBA a ASR, nebo 16‘‘ kola s lehkých slitin byl vyroben na přímou objednávku zákazníka z Maďarska.

Z celkového počtu jeden milión vyrobených vozů řady Octavia připadlo 646 668 na verzi liftback a 353 332 na  provedení Combi. Zákazníkům bylo dodáno 44 032 vozů s pohonem všech kol – Octavia 4x4 a Octavia Combi 4x4, 14 069 luxusních verzí Laurin & Klement a 13 286 sportovních provedení Octavia RS
a Octavia Combi RS. Výrobu všech těchto speciálních modelů zajišťuje závod Škoda Auto ve Vrchlabí

Člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky, Karl-Günter Büsching, během slavnostního aktu mimo jiné řekl: „Zásadní úspěch automobilu nezávisí pouze na technice a technologii, ale podstatnou měrou také na kvalifikaci a řemeslné zručnosti těch, kteří vůz od výroby nářadí až po technickou kontrolu před expedicí provázejí. Proto bych rád vyjádřil svůj dík především všem spolupracovníkům a spolupracovnicím za jejich práci a obětavost.“

Automobil Škoda Octavia první generace byl veřejnosti poprvé představen na pařížském autosalónu v září 1996. Jeho sériová výroba se naplno rozběhla ještě v tom samém roce v nově postaveném závodě v Mladé Boleslavi. Verze Škoda Octavia Combi byla prezentována o rok později na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Model Octavia se stal základem i pro první vůz Škoda s pohonem všech kol v novodobé historií značky - Octavia Combi 4x4 byla uvedena na trh v roce 1999, provedení liftback na jaře 2001. Sportovně laděná Octavia RS je v nabídce od roku 2000, v létě 2002 k ní přibyla verze Combi RS.

Automobil Škoda Octavia druhé generace bude mít oficiální výstavní premiéru 2. března 2004 v den zahájení mezinárodního ženevského autosalonu. Po konstrukční stránce jde o zcela nový automobil využívající vyspělé technologie, který stylisticky a koncepčně navazuje na svého úspěšného předchůdce. První Octavie nové generace začnou autorizovaní prodejci Škoda Auto nabízet již začátkem léta letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Srovnání: nová Octavia versus současná

Vzhledem k dlouhodobému velkému zájmu zákazníků (v uplynulém roce dosáhl současný model Octavia rekordního prodeje 165 635 vozů), se bude Octavie první generace vyrábět dále souběžně s novým modelem."

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků