Škoda vyrobila miliontou Octavii (doplněno)

Tím šťastným dnem, kdy z výrobní linky sjede miliontá Škoda Octavia, bude úterý 17. února. Automobilka na tento den naplánovala tiskovou konferenci, která se bude konat ve výrobním závodu v Mladé Boleslavi. Tohoto významného milníku dosáhla domácí automobilka necelých osm let po uvedení Octavie do provozu.

Octavia se začala prodávat v roce 1996 jako druhý model značky. Měla velmi těžký úkol: přesvědčit zákazníky, že už nevyrábí béčková auta jako Š105 či Favorit, ale kvalitní vozy srovnatelné s evropskou konkurencí. Vstup koncernu Volkswagenu do Škody v roce 1991 byl důležitým krokem, který posunul kvalitu výrazně dopředu.

Doplněno 17. února: Právě dorazila tisková zpráva Škody Auto:

Z montážní linky závodu společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi vyjel dnes (úterý, 17. února 2004 v 11:00 hod.) již milióntý automobil modelové řady Škoda Octavia.

Škoda Octavia je prvním automobilem Škoda, vyvinutým a vyráběným na základě společně sdílených technologií značek koncernu Volkswagen. Stal se symbolem zásadního přerodu celého podniku a přispěl k obnovení prestiže, image a respektu značky Škoda. Oblibu si získal především díky své moderní konstrukci, nadčasovému designu, spolehlivosti, kvalitnímu dílenskému zpracování, atraktivní ceně a nízkým provozním nákladům. Současná Octavia získala také řadu ocenění: dostala se do finále soutěže „Car of the Year“ v roce 1997, verze Octavia Combi byla oceněna „Národní cenou pro design 1999 v ČR“ nebo titulem „Nejlepší auto roku 2000“ v kategorii Combi v anketě anglického magazínu Auto Express. Bezpečnost současné Octavie potvrdil na podzim 2001 také crash test nezávislého sdružení EuroNCAP. Automobil Škoda Octavia první generace, vybaven pouze jedním airbagem zde získal čtyři hvězdičky, čímž se doposud řadí mezi nejbezpečnější vozy své třídy.

Jubilejním vozem je Škoda Octavia Combi Ambiente v šedé metalické barvě „Graphite“, vybavená úsporným turbodieselovým motorem 1.9 TDI o výkonu 66 kW. Automobil, v jehož výbavě nechybí například automatická klimatizace Climatronic, střešní okno, bezpečnostní systémy ABS, MBA a ASR, nebo 16‘‘ kola s lehkých slitin byl vyroben na přímou objednávku zákazníka z Maďarska.

Z celkového počtu jeden milión vyrobených vozů řady Octavia připadlo 646 668 na verzi liftback a 353 332 na  provedení Combi. Zákazníkům bylo dodáno 44 032 vozů s pohonem všech kol – Octavia 4x4 a Octavia Combi 4x4, 14 069 luxusních verzí Laurin & Klement a 13 286 sportovních provedení Octavia RS
a Octavia Combi RS. Výrobu všech těchto speciálních modelů zajišťuje závod Škoda Auto ve Vrchlabí

Člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky, Karl-Günter Büsching, během slavnostního aktu mimo jiné řekl: „Zásadní úspěch automobilu nezávisí pouze na technice a technologii, ale podstatnou měrou také na kvalifikaci a řemeslné zručnosti těch, kteří vůz od výroby nářadí až po technickou kontrolu před expedicí provázejí. Proto bych rád vyjádřil svůj dík především všem spolupracovníkům a spolupracovnicím za jejich práci a obětavost.“

Automobil Škoda Octavia první generace byl veřejnosti poprvé představen na pařížském autosalónu v září 1996. Jeho sériová výroba se naplno rozběhla ještě v tom samém roce v nově postaveném závodě v Mladé Boleslavi. Verze Škoda Octavia Combi byla prezentována o rok později na autosalonu IAA ve Frankfurtu. Model Octavia se stal základem i pro první vůz Škoda s pohonem všech kol v novodobé historií značky - Octavia Combi 4x4 byla uvedena na trh v roce 1999, provedení liftback na jaře 2001. Sportovně laděná Octavia RS je v nabídce od roku 2000, v létě 2002 k ní přibyla verze Combi RS.

Automobil Škoda Octavia druhé generace bude mít oficiální výstavní premiéru 2. března 2004 v den zahájení mezinárodního ženevského autosalonu. Po konstrukční stránce jde o zcela nový automobil využívající vyspělé technologie, který stylisticky a koncepčně navazuje na svého úspěšného předchůdce. První Octavie nové generace začnou autorizovaní prodejci Škoda Auto nabízet již začátkem léta letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Srovnání: nová Octavia versus současná

Vzhledem k dlouhodobému velkému zájmu zákazníků (v uplynulém roce dosáhl současný model Octavia rekordního prodeje 165 635 vozů), se bude Octavie první generace vyrábět dále souběžně s novým modelem."

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků