Škoda: výroba menšího auta než Fabia potvrzena, jméno Joyster je ale nejisté

Řada z vás si jistě vzpomene na koncept Škody Joyster, který se představil před čtyřmi léty na autosalonu v Paříži. Ačkoli pocházel ze stejného období jako koncept Škody Yeti, výroby se narozdíl od „horala” nedočkal.

Historie studie Joyster je vůbec spletitá. Nejprve se sériovým modelem stát měla, později byly ale jakékoli spekulaci o budoucí výrobě modelu rázně odmítnuty tehdy novým šéfem Škody Reinhardem Jungem. Na Joyster se časem skoro zapomnělo, ale jen do doby, kdy Volkswagen začal vozit po světových autosalonech různá provedení konceptu Up!, nejnověji jeho provedení Up! Lite. Up! je totiž svou velikostí nesmírně blízký konceptu Joyster a bylo by logické, pokud by jeho technika našla využití napŕíč koncernem Volkswagen.

Jméno Joyster tak tento týden vytáhnul na světlo britský Auto Express, podle nějž dostal malý vůz tohoto jména zelenou. Zprávě jsme zprvu příliš velkou pozornost nevěnovali, nyní jsme se ale dočkali potvrzení těchto informací i přímo ze škodovky.

Vůz ale nebude tak ryze český. Volkswagen totiž bude celou řadu malých rodinných vozů vyrábět na jenom místě, a to v Bratislavě, kde se „své verze Upu” dočkají všechy masové značky koncernu, tedy i Seat, jehož provedení supermini je zatím obestřeno tajemstvím. Výroba začne již koncem příštího roku, kdy se světu představí právě VW Up! resp. jeho sériové provedení s možná odlišným názvem. Škoda jej se svou variací bude následovat o rok později.

Zatímco nová modelová řada je již jistou záležitostí, své jméno tento vůz zatím nedostal. Název Joyster je tak ryzí spekulací a přikláníme se spíše k názoru, že automobilka nakonec zvolí jiné označení. Jednak proto, že s prostým městským supermini asi mnoho zábavy nebude a jednak i proto, že název zní až příliš anglicky.

Vůz bude mít nakonec pohon předních kol s motorem vpředu, dříve se počítalo s koncepcí známou ze Smartu ForTwo, tedy motorem vzadu a pohonem zadních kol. Je to trochu škoda, protože spolu s uvažovanými motory (1,2 TDI a 1,2 HTP, v obou případech tříválcovými) by po Felicii, Octavii či Superbu dával smysl návrat k dalšímu historickému jménu - 120...

Na další informace si budeme muset počkat, rok 2012 je přece jen ještě dost daleko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dobový koncept Škody Joyster. I přes pravděpodobně jiné jméno by se vzhled sériového modelu, tedy alespoň na přídi, zásadně lišit neměl.

 

bazar

VW Transporter 2
Rok výroby: 2011
Stav: 175 197 km
Cena: 350 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 600 km
Cena: 161 000 Kč
VW Caddy 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 138 044 km
Cena: 320 000 Kč
VW Golf Plus 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 74 189 km
Cena: 203 000 Kč
VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků