Škoda: výroba menšího auta než Fabia potvrzena, jméno Joyster je ale nejisté

Řada z vás si jistě vzpomene na koncept Škody Joyster, který se představil před čtyřmi léty na autosalonu v Paříži. Ačkoli pocházel ze stejného období jako koncept Škody Yeti, výroby se narozdíl od „horala” nedočkal.

Historie studie Joyster je vůbec spletitá. Nejprve se sériovým modelem stát měla, později byly ale jakékoli spekulaci o budoucí výrobě modelu rázně odmítnuty tehdy novým šéfem Škody Reinhardem Jungem. Na Joyster se časem skoro zapomnělo, ale jen do doby, kdy Volkswagen začal vozit po světových autosalonech různá provedení konceptu Up!, nejnověji jeho provedení Up! Lite. Up! je totiž svou velikostí nesmírně blízký konceptu Joyster a bylo by logické, pokud by jeho technika našla využití napŕíč koncernem Volkswagen.

Jméno Joyster tak tento týden vytáhnul na světlo britský Auto Express, podle nějž dostal malý vůz tohoto jména zelenou. Zprávě jsme zprvu příliš velkou pozornost nevěnovali, nyní jsme se ale dočkali potvrzení těchto informací i přímo ze škodovky.

Vůz ale nebude tak ryze český. Volkswagen totiž bude celou řadu malých rodinných vozů vyrábět na jenom místě, a to v Bratislavě, kde se „své verze Upu” dočkají všechy masové značky koncernu, tedy i Seat, jehož provedení supermini je zatím obestřeno tajemstvím. Výroba začne již koncem příštího roku, kdy se světu představí právě VW Up! resp. jeho sériové provedení s možná odlišným názvem. Škoda jej se svou variací bude následovat o rok později.

Zatímco nová modelová řada je již jistou záležitostí, své jméno tento vůz zatím nedostal. Název Joyster je tak ryzí spekulací a přikláníme se spíše k názoru, že automobilka nakonec zvolí jiné označení. Jednak proto, že s prostým městským supermini asi mnoho zábavy nebude a jednak i proto, že název zní až příliš anglicky.

Vůz bude mít nakonec pohon předních kol s motorem vpředu, dříve se počítalo s koncepcí známou ze Smartu ForTwo, tedy motorem vzadu a pohonem zadních kol. Je to trochu škoda, protože spolu s uvažovanými motory (1,2 TDI a 1,2 HTP, v obou případech tříválcovými) by po Felicii, Octavii či Superbu dával smysl návrat k dalšímu historickému jménu - 120...

Na další informace si budeme muset počkat, rok 2012 je přece jen ještě dost daleko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dobový koncept Škody Joyster. I přes pravděpodobně jiné jméno by se vzhled sériového modelu, tedy alespoň na přídi, zásadně lišit neměl.

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků