Škoda výrazně omezí výrobu tříválcových motorů HTP

Automobilka Škoda v letošním roce výrazně omezí výrobu malého benzínového tříválce o objemu 1,2 litru. Ke konci roku počítá s produkcí 273 tis. jednotek, což je proti loňským 302 tisícům pokles téměř o 10 procent.

Hlavním důvodem pro snížení výroby je klesající zájem zákazníků o tento agregát. Motor, který se mimo českou Fabii dodává i do sesterského VW Pola a Fox, resp. Seatu Ibiza a Cordoba není již pro zájemce takovým lákadlem a upřednostňují silnější agregáty. Například malý model Fox, ve verzi pro Evropu byl ještě před nedávnem vybaven z 95 procent motorem české Škody, ovšem v této chvíli klesl podíl na 70 procent. U sesterského Pola zákazníci také začali dávat přednost jiným motorům, které nabízí větší výkon.

Z letošní produkce bude pro Fabii určeno 108 tis. motorů, pro Roomster 1 800, pro Fox půjde do Brazílie 48 900 motorů (loni 66 tis.). Pro Polo pak bude určeno 24 200 motorů do závodu v Bratislavě a 77 500 motorů do španělské Pamplony. Seat si pak odebere 16 100 agregátů pro model Ibiza a 700 pro Cordobu.

Přestože jde v produkci této jednotky o nemalý pokles, zaměstnanci se o svou práci bát nemusí. Na úkor výroby motorů se totiž navýší výroba převodovek, které se vyrábí ve stejném závodě.

Navíc i pro novou generaci Fabie a dalších koncernových vozů se počítá s motorem 1,2 R3 jako se základní motorizací. Např. u domácí Fabie je podíl prodaných vozů s tímto motorem téměř 45 procent a po nástupu nové generace se počítá s podobným počtem.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků