Škoda výrazně omezí výrobu tříválcových motorů HTP

Automobilka Škoda v letošním roce výrazně omezí výrobu malého benzínového tříválce o objemu 1,2 litru. Ke konci roku počítá s produkcí 273 tis. jednotek, což je proti loňským 302 tisícům pokles téměř o 10 procent.

Hlavním důvodem pro snížení výroby je klesající zájem zákazníků o tento agregát. Motor, který se mimo českou Fabii dodává i do sesterského VW Pola a Fox, resp. Seatu Ibiza a Cordoba není již pro zájemce takovým lákadlem a upřednostňují silnější agregáty. Například malý model Fox, ve verzi pro Evropu byl ještě před nedávnem vybaven z 95 procent motorem české Škody, ovšem v této chvíli klesl podíl na 70 procent. U sesterského Pola zákazníci také začali dávat přednost jiným motorům, které nabízí větší výkon.

Z letošní produkce bude pro Fabii určeno 108 tis. motorů, pro Roomster 1 800, pro Fox půjde do Brazílie 48 900 motorů (loni 66 tis.). Pro Polo pak bude určeno 24 200 motorů do závodu v Bratislavě a 77 500 motorů do španělské Pamplony. Seat si pak odebere 16 100 agregátů pro model Ibiza a 700 pro Cordobu.

Přestože jde v produkci této jednotky o nemalý pokles, zaměstnanci se o svou práci bát nemusí. Na úkor výroby motorů se totiž navýší výroba převodovek, které se vyrábí ve stejném závodě.

Navíc i pro novou generaci Fabie a dalších koncernových vozů se počítá s motorem 1,2 R3 jako se základní motorizací. Např. u domácí Fabie je podíl prodaných vozů s tímto motorem téměř 45 procent a po nástupu nové generace se počítá s podobným počtem.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků