Škoda výrazně omezí výrobu tříválcových motorů HTP

Automobilka Škoda v letošním roce výrazně omezí výrobu malého benzínového tříválce o objemu 1,2 litru. Ke konci roku počítá s produkcí 273 tis. jednotek, což je proti loňským 302 tisícům pokles téměř o 10 procent.

Hlavním důvodem pro snížení výroby je klesající zájem zákazníků o tento agregát. Motor, který se mimo českou Fabii dodává i do sesterského VW Pola a Fox, resp. Seatu Ibiza a Cordoba není již pro zájemce takovým lákadlem a upřednostňují silnější agregáty. Například malý model Fox, ve verzi pro Evropu byl ještě před nedávnem vybaven z 95 procent motorem české Škody, ovšem v této chvíli klesl podíl na 70 procent. U sesterského Pola zákazníci také začali dávat přednost jiným motorům, které nabízí větší výkon.

Z letošní produkce bude pro Fabii určeno 108 tis. motorů, pro Roomster 1 800, pro Fox půjde do Brazílie 48 900 motorů (loni 66 tis.). Pro Polo pak bude určeno 24 200 motorů do závodu v Bratislavě a 77 500 motorů do španělské Pamplony. Seat si pak odebere 16 100 agregátů pro model Ibiza a 700 pro Cordobu.

Přestože jde v produkci této jednotky o nemalý pokles, zaměstnanci se o svou práci bát nemusí. Na úkor výroby motorů se totiž navýší výroba převodovek, které se vyrábí ve stejném závodě.

Navíc i pro novou generaci Fabie a dalších koncernových vozů se počítá s motorem 1,2 R3 jako se základní motorizací. Např. u domácí Fabie je podíl prodaných vozů s tímto motorem téměř 45 procent a po nástupu nové generace se počítá s podobným počtem.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků