Škoda výrazně omezí výrobu tříválcových motorů HTP

Automobilka Škoda v letošním roce výrazně omezí výrobu malého benzínového tříválce o objemu 1,2 litru. Ke konci roku počítá s produkcí 273 tis. jednotek, což je proti loňským 302 tisícům pokles téměř o 10 procent.

Hlavním důvodem pro snížení výroby je klesající zájem zákazníků o tento agregát. Motor, který se mimo českou Fabii dodává i do sesterského VW Pola a Fox, resp. Seatu Ibiza a Cordoba není již pro zájemce takovým lákadlem a upřednostňují silnější agregáty. Například malý model Fox, ve verzi pro Evropu byl ještě před nedávnem vybaven z 95 procent motorem české Škody, ovšem v této chvíli klesl podíl na 70 procent. U sesterského Pola zákazníci také začali dávat přednost jiným motorům, které nabízí větší výkon.

Z letošní produkce bude pro Fabii určeno 108 tis. motorů, pro Roomster 1 800, pro Fox půjde do Brazílie 48 900 motorů (loni 66 tis.). Pro Polo pak bude určeno 24 200 motorů do závodu v Bratislavě a 77 500 motorů do španělské Pamplony. Seat si pak odebere 16 100 agregátů pro model Ibiza a 700 pro Cordobu.

Přestože jde v produkci této jednotky o nemalý pokles, zaměstnanci se o svou práci bát nemusí. Na úkor výroby motorů se totiž navýší výroba převodovek, které se vyrábí ve stejném závodě.

Navíc i pro novou generaci Fabie a dalších koncernových vozů se počítá s motorem 1,2 R3 jako se základní motorizací. Např. u domácí Fabie je podíl prodaných vozů s tímto motorem téměř 45 procent a po nástupu nové generace se počítá s podobným počtem.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků