Škoda výrazně omezí výrobu tříválcových motorů HTP

Automobilka Škoda v letošním roce výrazně omezí výrobu malého benzínového tříválce o objemu 1,2 litru. Ke konci roku počítá s produkcí 273 tis. jednotek, což je proti loňským 302 tisícům pokles téměř o 10 procent.

Hlavním důvodem pro snížení výroby je klesající zájem zákazníků o tento agregát. Motor, který se mimo českou Fabii dodává i do sesterského VW Pola a Fox, resp. Seatu Ibiza a Cordoba není již pro zájemce takovým lákadlem a upřednostňují silnější agregáty. Například malý model Fox, ve verzi pro Evropu byl ještě před nedávnem vybaven z 95 procent motorem české Škody, ovšem v této chvíli klesl podíl na 70 procent. U sesterského Pola zákazníci také začali dávat přednost jiným motorům, které nabízí větší výkon.

Z letošní produkce bude pro Fabii určeno 108 tis. motorů, pro Roomster 1 800, pro Fox půjde do Brazílie 48 900 motorů (loni 66 tis.). Pro Polo pak bude určeno 24 200 motorů do závodu v Bratislavě a 77 500 motorů do španělské Pamplony. Seat si pak odebere 16 100 agregátů pro model Ibiza a 700 pro Cordobu.

Přestože jde v produkci této jednotky o nemalý pokles, zaměstnanci se o svou práci bát nemusí. Na úkor výroby motorů se totiž navýší výroba převodovek, které se vyrábí ve stejném závodě.

Navíc i pro novou generaci Fabie a dalších koncernových vozů se počítá s motorem 1,2 R3 jako se základní motorizací. Např. u domácí Fabie je podíl prodaných vozů s tímto motorem téměř 45 procent a po nástupu nové generace se počítá s podobným počtem.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků