Škoda: všechny historické modely automobilky v obrazech

Přiložené obrázky pro vás dost možná nebudou ničím novým, neboť nespatřily světlo světa zrovna včera. Ale v elektronické podobě jsem je zatím neviděl a třeba budou v této formě nové i pro vás.

Zachycují v podobě ilustrovací všechny historické modely firmy od motocyklu pánů Laurina a Klementa (tehdy to tedy Škoda vlastně ještě ani nebyla) až po modely řady 1xx typu L vyráběné do začátku osmdesátých let. A když se tak na všechny ty pěkné malůvky dívám, říkám si, že v roce 2010 mohou být nepoznané i pro řadu našich mladších čtenářů. Favority můžeme na silnicích vídat v hojném počtu dodnes, „eMkové” 1xx rovněž, ale třeba taková 120 GLS s úzkým rozchodem zadní nápravy? To už je dnes v podstatě veterán. A o mnoha starších výjimečných modelech jako je 110 R, otevřená Felicia nebo původní Octavia to platí dvojnásob.

Můžete tak spolu s námi zavzpomínat na „předvolkswagenovskou” historii Škody, která rozhodně není plná podprůměrných, nekonkurenceschopných aut, jak se dnes mnozí snaží tvrdit. Většina vozů, snad krom těch z posledních let „komunistické” výroby, které stále žily z již překonané koncepce předchozích modelů ze šedesátých a sedmdesátých let, si s konkurenčními vozy podobně orientovaných značek v mnohém nezadala.

Všechny obrázky jsou doplněny popisky, a tak i bez hlubší znalosti věci rychle zjistíte, co je ten který model vlastně zač.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Historické modely Škody na vám možná známých ilustracích v elektronické podobě  Zdroj: Škoda Klub

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků