Škoda VisionC: první dojmy, fotogalerie a páté dveře, které neotevřete

O hlavní hvězdě stánku automobilky Škoda nemůže být pochyb. Jasně zelené auto, o kterém se mluví jako o pětidveřovém kupé, nelze přehlédnout. Takhle nějak by měla vypadat budoucnost mladoboleslavské značky.
Seznam kapitol
  1. Škoda VisionC, Interiér skutečně luxusní
  2. Fotogalerie

Škoda dorazila do Ženevy s novým konceptem VisionC. Delší dobu se o tomto automobilu mluvilo jako o Octavii s karoserií kupé, zda se opravdu něčeho podobného dočkáme, to je ještě velkou otázkou. Tento koncept totiž dost možná více než novou karosářskou verzi známého modelu předznamenává nastupující generaci Superbu. Ale to jsou zatím pouze spekulace, protože v Ženevě nic konkrétního na toto téma nepadlo.

Škoda VisionC ještě jednou, tentokrát na prvním videu

Škoda VisionC ještě jednou, tentokrát na prvním videu

Co je ovšem jisté, to je fakt, že budoucí modely mají VisionC následovat a je vlastně jedno, zda se budeme bavit o Superbu nebo o Fabii, která byla v souvislosti s touto studií také zmiňována. Samotný VisionC je designově povedený. Osobně mě sice z některých úhlů pohledu příliš neoslovily poněkud zvláštně tvarované přední světlomety, ale to samozřejmě může být věc velmi subjektivní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle by měla být tvář budoucích Škodovek. Přímý pohled na předek je trochu zvláštní, při pohledu zboku ale nelze mít námitky. Z tohoto úhlu je VisionC velice pěkný.

Přímý boční pohled prozrazuje pěknou nízkou siluetu. Tady nelze mít sebemenší námitky, stejně jako při pohledu zezadu. Pokud bude takto nějak vypadat Superb, máme se na co těšit. Pohled zboku pak podtrhnou ještě devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik o velikosti 225/40 R19.

Škoda VisionC je tady: pět dveří, čtyři místa a jedna-čtyřka pod kapotou

Škoda VisionC je tady: pět dveří, čtyři místa a jedna-čtyřka pod kapotou

Za zmínku stojí také kliky dveří fungující stejně jako v Jaguaru F-Type. Jsou schované a jsou vybavené čidlem. Jakmile zaznamenají vaší ruku, vyskočí ze dveří a můžete otvírat. U tohoto konceptu ale zrovna tato věc ještě na sto procent nefungovala.

Interiér skutečně luxusní

Škoda příliš nechtěla VisionC otevírat, ale povedlo se. Bohužel záměr posadit se do interiéru byl jednoznačně odmítnut. Každopádně interiér možná ještě více než vnější karoserie dokáže zaujmout. Uvnitř najdete čtyři samostatná sedadla čalouněná kombinací světlé a tmavé kůže, která na dotek působí velmi kvalitním dojmem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je čtyřmístný a působí skoro až luxusním dojmem. Potvrzuje to jak samotný design používající i prvky údajně z broušeného skla, tak třeba kvalitně vypadající kůže.

Designéři chtěli odkázat také na něco skutečně českého, takže VisionC dostal některé dekory údajně vyrobené z broušeného skla. Nerad bych se mýlil, ale například u průhledné lišty ve dveřích bych se býval vsadil, že to není sklo ale plast. Podobně vypadající materiál najdete také třeba na volantu nebo na panelu pod ovladači klimatizace. Místo středového panelu pak VisionC používá jeden velký displej a to samé platí také o přístrojovém štítu.

Další premiéry značky Škoda v Ženevě:

Škoda Octavia Scout podrobně, oficiálně a zblízka. Pokochejte se

Škoda Octavia Scout podrobně, oficiálně a zblízka. Pokochejte se

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement a Yeti Monte Carlo v Ženevě

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement a Yeti Monte Carlo v Ženevě

Při pohledu do interiéru mě zaujal ještě jeden detail, volič automatické převodovky. Vzpomínáte například na testu Mercedesu-Benz A45 AMG? Nebo vlastně jakékoliv jiné AMG? VisionC jako kdyby si tento detail kompletně celý vypůjčil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volič automatické převodovky jako kdyby si VisionC vypůjčil od AMG (vlevo). Místo jakýchkoliv tlačítek najdete v této studii velký středový displej.

Interiér má být prostorný a má nabízet velký zavazadelník. Po krátké prohlídce předních a zadních sedadel jsem se ještě dotázal právě na zavazadelník a dostal jsem překvapivou odpověď - zavazadelník údajně nejde otevřít. Nezbývá tedy než že budeme automobilce věřit, když říká, že VisionC má opravdu pět dveří.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda VisionC, Interiér skutečně luxusní
  2. Fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků