Škoda Vision WRC podle designéra Pavla Hrubého

Časopis AutoDesign&Styling ve svém aktuálním vydání zveřejnil skici Škoda Vision WRC. Design soutěžního speciálu navrhl pro časopis AutoDesign&Styling designér Pavel Hrubý a představuje vizi škodováckého rally vozu kategorie WRC. Návrh je volně inspirován ženevským konceptem Vision D, který předznamenává tvarosloví budoucích vozů z Mladé Boleslavi.

Čistá spekulace

V časopisu AutoDesign&Styling skicu představili takto: Škodovka má za sebou i přes doznívající ekonomickou krizi velmi zdařilý rok a její představitelé se často nechávají slyšet, že blízká budoucnost bude ještě úspěšnější. Jedním z logických způsobů, jak podpořit a rozvinout prestiž značky, by tak mohl být právě návrat do WRC. Pokusili jsme se představit si,  jak by mohl rally speciál vypadat. Ztvárnění se ujal designér Pavel Hrubý.

V návrhu jsme se opírali o čerstvě představený koncept Vision D, který demonstruje směr designu budoucích škodovek. Jeho charakteristické ostré hrany a celková koncepce jsou jako základ soutěžního vozu takřka ideální.

Design rally speciálů obvykle vzniká v designérském středisku Škoda Auto stejně jako jakýkoliv jiný model. Jeho návrh má však samozřejmě svá specifika: nemusíte se striktně držet firemní filozofie (zapomeňte na rodinné zaměření škodovek); navrhujete originál, který bude jezdit jen v několika kusech, a můžete tedy přijít s řešením, které by v sériové podobě jen těžko obstálo; každý prvek musí být maximálně funkční a přinášet konkrétní výsledky; a hlavně – auto musí působit tak, že se soupeřům při pohledu na něj rozklepou kolena.

Pokud se podíváme do historie, má Škodovka určitě z čeho brát, a to nejen proto, že mladoboleslavský motorsport letos slaví už 110 let. Naše skici jsou zatím jen čistou spekulací, ale realita nemusí být o moc jiná. Za návrat do WRC by to určitě stálo.

Slovo designéra

Na www.auto-design.cz Pavel Hrubý o svém návrhu řekl: „Design konceptu Vision D je typický zejména ostře řezanými rysy v kombinaci s rozměrnými čistými plochami. Výsledek by se tak mohl zdát velmi strohý, kdyby nebyl podtržený dokonalým zpracováním a perfektně funkčně propracovanými detaily. To vše je více než příznivé pro ztvárnění nové vize závodního speciálu WRC, na kterém jsem se pokusil tuto charakteristiku posunout ještě o krok dále. Kompaktní karosérie kupé s nízkou a širokou stavbou je z praktického i vizuálního hlediska rozdělena na dvě části pokryté přiznaným kvalitním plastem a kontrastním lakovaným hliníkovým plechem. Vůz je tak ve spodní části lépe chráněn před poškozením od vozovky na závodních tratích a zároveň působí velmi lehkým a dynamickým dojmem. „Válečné“ zbarvení továrního speciálu a daleko do boku zasahující směrová světla plynule přecházející v technologické spáře od předních světlometů a zadních svítilen pak tuto myšlenku následují.“

Klepněte pro větší obrázek

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků