Škoda Vision WRC podle designéra Pavla Hrubého

Časopis AutoDesign&Styling ve svém aktuálním vydání zveřejnil skici Škoda Vision WRC. Design soutěžního speciálu navrhl pro časopis AutoDesign&Styling designér Pavel Hrubý a představuje vizi škodováckého rally vozu kategorie WRC. Návrh je volně inspirován ženevským konceptem Vision D, který předznamenává tvarosloví budoucích vozů z Mladé Boleslavi.

Čistá spekulace

V časopisu AutoDesign&Styling skicu představili takto: Škodovka má za sebou i přes doznívající ekonomickou krizi velmi zdařilý rok a její představitelé se často nechávají slyšet, že blízká budoucnost bude ještě úspěšnější. Jedním z logických způsobů, jak podpořit a rozvinout prestiž značky, by tak mohl být právě návrat do WRC. Pokusili jsme se představit si,  jak by mohl rally speciál vypadat. Ztvárnění se ujal designér Pavel Hrubý.

V návrhu jsme se opírali o čerstvě představený koncept Vision D, který demonstruje směr designu budoucích škodovek. Jeho charakteristické ostré hrany a celková koncepce jsou jako základ soutěžního vozu takřka ideální.

Design rally speciálů obvykle vzniká v designérském středisku Škoda Auto stejně jako jakýkoliv jiný model. Jeho návrh má však samozřejmě svá specifika: nemusíte se striktně držet firemní filozofie (zapomeňte na rodinné zaměření škodovek); navrhujete originál, který bude jezdit jen v několika kusech, a můžete tedy přijít s řešením, které by v sériové podobě jen těžko obstálo; každý prvek musí být maximálně funkční a přinášet konkrétní výsledky; a hlavně – auto musí působit tak, že se soupeřům při pohledu na něj rozklepou kolena.

Pokud se podíváme do historie, má Škodovka určitě z čeho brát, a to nejen proto, že mladoboleslavský motorsport letos slaví už 110 let. Naše skici jsou zatím jen čistou spekulací, ale realita nemusí být o moc jiná. Za návrat do WRC by to určitě stálo.

Slovo designéra

Na www.auto-design.cz Pavel Hrubý o svém návrhu řekl: „Design konceptu Vision D je typický zejména ostře řezanými rysy v kombinaci s rozměrnými čistými plochami. Výsledek by se tak mohl zdát velmi strohý, kdyby nebyl podtržený dokonalým zpracováním a perfektně funkčně propracovanými detaily. To vše je více než příznivé pro ztvárnění nové vize závodního speciálu WRC, na kterém jsem se pokusil tuto charakteristiku posunout ještě o krok dále. Kompaktní karosérie kupé s nízkou a širokou stavbou je z praktického i vizuálního hlediska rozdělena na dvě části pokryté přiznaným kvalitním plastem a kontrastním lakovaným hliníkovým plechem. Vůz je tak ve spodní části lépe chráněn před poškozením od vozovky na závodních tratích a zároveň působí velmi lehkým a dynamickým dojmem. „Válečné“ zbarvení továrního speciálu a daleko do boku zasahující směrová světla plynule přecházející v technologické spáře od předních světlometů a zadních svítilen pak tuto myšlenku následují.“

Klepněte pro větší obrázek

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků