Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Nový koncept pro pařížský autosalon se jmenuje Vision RS. Poodhalit má jak design budoucího kompaktu, tak i prvky vozů RS.

O nástupci Škody Rapid už leccos víme. Má dostat nové jméno, bude stát na platformě MQB A0, tedy stejně jako nové generace Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza, má být velikostně blíže Golfu a zbavit se stigmatu levného zboží. Předprodukční maskovaný prototyp se již nedávno podařilo nafotit přímo na české dálnici. Nyní Škoda odhaluje koncept Vision RS, který může o budoucnosti mnohé napovědět.

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Podle Škodovky má koncept Vision RS předznamenat podobu budoucího kompaktního vozu. Písmena RS zároveň prozrazují, že má designová studie poodhalit i vzhled prvků pro sportovní modely značky. Koncept je 4356 mm dlouhý, 1810 mm široký, 1431 mm vysoký a rozvor náprav činí 2650 mm. Jenom pro srovnání: Golf je na délku o skoro deset centimetrů kratší!

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Příď je ostře řezaná, s nízkými světlomety. Záď opět používá motiv proskleného víka zavazadelníku, tak jako u současného Rapidu Spaceback. Název automobilky je tvořen velkými písmeny. Na verzi RS odkazují tmavé nástavce prahů a výdechy. Dominantní je také difuzor s aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. Sluší se dodat, že design již měl na starosti Oliver Stefani, který ve funkci šéfdesignéra Škodovky nahradil Jozefa Kabaně.

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Koncept se ukáže v plné parádě na autosalonu v Paříži, kde svůj nový kompaktní vůz představí také Kia. Nástupce Rapidu má s odlišným jménem (spekuluje se o jménech Felicia a Spaceback) dorazit během příštího roku. Na rozdíl od současného Rapidu vznikne pouze v jediné karosářské verzi - s liftbackem se nadále nepočítá.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků