Studie Škoda Vision RS ukazuje, jak by mohl vypadat nástupce Rapidu!

Nový koncept pro pařížský autosalon se jmenuje Vision RS. Poodhalit má jak design budoucího kompaktu, tak i prvky vozů RS.

O nástupci Škody Rapid už leccos víme. Má dostat nové jméno, bude stát na platformě MQB A0, tedy stejně jako nové generace Volkswagenu Polo a Seatu Ibiza, má být velikostně blíže Golfu a zbavit se stigmatu levného zboží. Předprodukční maskovaný prototyp se již nedávno podařilo nafotit přímo na české dálnici. Nyní Škoda odhaluje koncept Vision RS, který může o budoucnosti mnohé napovědět.

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Nástupce Škody Rapid na prvních fotkách! Vypadá to na revoluci

Podle Škodovky má koncept Vision RS předznamenat podobu budoucího kompaktního vozu. Písmena RS zároveň prozrazují, že má designová studie poodhalit i vzhled prvků pro sportovní modely značky. Koncept je 4356 mm dlouhý, 1810 mm široký, 1431 mm vysoký a rozvor náprav činí 2650 mm. Jenom pro srovnání: Golf je na délku o skoro deset centimetrů kratší!

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Příď je ostře řezaná, s nízkými světlomety. Záď opět používá motiv proskleného víka zavazadelníku, tak jako u současného Rapidu Spaceback. Název automobilky je tvořen velkými písmeny. Na verzi RS odkazují tmavé nástavce prahů a výdechy. Dominantní je také difuzor s aerodynamicky optimalizovaným střešním spoilerem. Sluší se dodat, že design již měl na starosti Oliver Stefani, který ve funkci šéfdesignéra Škodovky nahradil Jozefa Kabaně.

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Koncept se ukáže v plné parádě na autosalonu v Paříži, kde svůj nový kompaktní vůz představí také Kia. Nástupce Rapidu má s odlišným jménem (spekuluje se o jménech Felicia a Spaceback) dorazit během příštího roku. Na rozdíl od současného Rapidu vznikne pouze v jediné karosářské verzi - s liftbackem se nadále nepočítá.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek