Jestliže plánujete program na víkend, určitě by vaší pozornosti neměl uniknout depozit muzea Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Právě tato část dává možnost spatřit nikdy nerealizované studie, nadčasové koncepty a závodní speciály. Škoda Auto

Jestliže plánujete program na víkend, určitě by vaší pozornosti neměl uniknout depozit muzea Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Právě tato část dává možnost spatřit nikdy nerealizované studie, nadčasové koncepty a závodní speciály. | Škoda Auto

Hned u vchodu vás přivítá hlavní hrdina filmu Upír z Feratu. Škoda Auto

Hned u vchodu vás přivítá hlavní hrdina filmu Upír z Feratu. | Škoda Auto

Škoda 110 Super Sport, která pro tento účel prošla přestavbou 10 let po své premiéře.  Škoda Auto

Škoda 110 Super Sport, která pro tento účel prošla přestavbou 10 let po své premiéře.  | Škoda Auto

Světle modrý sedan Škoda 720 ID byl pokusem o integraci pohonu předních kol a motoru umístěného vpředu.  Škoda Auto

Světle modrý sedan Škoda 720 ID byl pokusem o integraci pohonu předních kol a motoru umístěného vpředu.  | Škoda Auto

Pohled do moderní doby poskytují koncepty, které na autosalonech ve Frankfurtu nad Mohanem a Ženevě, v letech 2003 a 2005 zkoumaly reakce veřejnosti na připravované modely Roomster a Yeti. Škoda Auto

Pohled do moderní doby poskytují koncepty, které na autosalonech ve Frankfurtu nad Mohanem a Ženevě, v letech 2003 a 2005 zkoumaly reakce veřejnosti na připravované modely Roomster a Yeti. | Škoda Auto

Studie Vision C poprvé světu ukázala použití krystalického designu. Škoda Auto

Studie Vision C poprvé světu ukázala použití krystalického designu. | Škoda Auto

Závodní část výstavy otevírá Škoda Supersport z roku 1950 pro Formuli 3 postavená na základu „Tudoru“ Š 1101/1102. Dále zde najdeme Škodu Buggy, která získala prvenství v tuzemském šampionátu v roce 1971 v kategoriích do 1.0 a 1.15 litru. Škoda Auto

Závodní část výstavy otevírá Škoda Supersport z roku 1950 pro Formuli 3 postavená na základu „Tudoru“ Š 1101/1102. Dále zde najdeme Škodu Buggy, která získala prvenství v tuzemském šampionátu v roce 1971 v kategoriích do 1.0 a 1.15 litru. | Škoda Auto

Výstavu završuje Fabia WRC, která byla po sezónách 2003 a 2004 přestavěna do specifikace Evo 2 a také sloužila jako testovací vůz divize Škoda Motorsport. Škoda Auto

Výstavu završuje Fabia WRC, která byla po sezónách 2003 a 2004 přestavěna do specifikace Evo 2 a také sloužila jako testovací vůz divize Škoda Motorsport. | Škoda Auto

Takto vypadalo Zákaznické cetntrum Škody v sedmdesátých letech.  Škoda Auto

Takto vypadalo Zákaznické cetntrum Škody v sedmdesátých letech.  | Škoda Auto

Budově prvního autosalonu se říkalo Bronzák. Škoda Auto

Budově prvního autosalonu se říkalo Bronzák. | Škoda Auto

Hned u vchodu vás přivítá hlavní hrdina filmu Upír z Feratu. Škoda Auto
Škoda 110 Super Sport, která pro tento účel prošla přestavbou 10 let po své premiéře.  Škoda Auto
Světle modrý sedan Škoda 720 ID byl pokusem o integraci pohonu předních kol a motoru umístěného vpředu.  Škoda Auto
Pohled do moderní doby poskytují koncepty, které na autosalonech ve Frankfurtu nad Mohanem a Ženevě, v letech 2003 a 2005 zkoumaly reakce veřejnosti na připravované modely Roomster a Yeti. Škoda Auto
10
Fotogalerie

Škoda vás nechá nahlédnout do svého depozitáře. Mrkněte na nejlepší kousky v komentovaném videu

Vedle petrské expozice, kterou Škoda muzeum pravidelně obměňuje, dává automobilka návštěvníkům možnost nahlédnout do depozitu plného unikátních vozů. Představíme vám je všechny.

Jestliže plánujete program na víkend, určitě by vaší pozornosti neměl uniknout depozit muzea Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Právě tato část dává možnost spatřit nikdy nerealizované studie, nadčasové koncepty a závodní speciály.

Hned u vchodu vás přivítá hlavní hrdina filmu Upír z Feratu. Škoda 110 Super Sport, která pro tento účel prošla přestavbou 10 let po své premiéře. Světle modrý sedan Škoda 720 ID byl pokusem o integraci pohonu předních kol a motoru umístěného vpředu. Výrazným posunem byla karoserie ze studia Ital Design Giorgetta Giugiara.

Pohled do moderní doby poskytují koncepty, které na autosalonech ve Frankfurtu nad Mohanem a Ženevě, v letech 2003 a 2005 zkoumaly reakce veřejnosti na připravované modely Roomster a Yeti. Studie Vision C poprvé světu ukázala použití krystalického designu.

Závodní část výstavy otevírá Škoda Supersport z roku 1950 pro Formuli 3 postavená na základu „Tudoru“ Š 1101/1102. Dále zde najdeme Škodu Buggy, která získala prvenství v tuzemském šampionátu v roce 1971 v kategoriích do 1.0 a 1.15 litru. Základem speciálu byla řada Š 100/110 L. Vyznavače okruhových závodů potěší Škoda Spider 1 z roku 1972. Hned v první sezoně s ní Jaroslav Bobek získal mistrovský titul ve skupině B5. Posledním exemplářem s motorem vzadu je slavná Škoda 130 LR postavená pro skupinu B. Mezi lety 1985 až 1988 dosáhla řady úspěchů, například na Rallye Acropolis, RAC Rallye, Rallye 1000 jezer.

V roce 1989 už automobilka závodila s modelem Favorit, což dokazuje speciál Kit Car 1500. Díky postupně upravovanému motoru dosáhli mechanici nárůstu výkonu ze 110 (150 k) na 122 kW (166 k).  Později na úspěchy navázala Octavia WRC. Vystavený exponát je originálním soutěžním vozem posádky Schwarz–Hiemer z keňské Safari Rallye 2001. Výstavu završuje Fabia WRC, která byla po sezónách 2003 a 2004 přestavěna do specifikace Evo 2 a také sloužila jako testovací vůz divize Škoda Motorsport.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud