Toto je nejluxusnější Škoda Kodiaq. Laurin & Klement míří do Ženevy

Nový výbavový stupeň pro největší ze škodováckých SUV bude jezdit na kolech s velikostí 19 palců.
Toto je nejluxusnější Škoda Kodiaq. Laurin & Klement míří do Ženevy

Kromě modernizované fabie a konceptu budoucího crossoveru, představí Škoda na svém stánku během ženevského autosalonu také vrcholné provedení svého SUV Kodiaq.

Cenu této verze zatím automobilka nezveřejnila. Ví se pouze, že standardem ve výbavě budou devatenáctipalcová kola z lehké slitin, Full LED světlomety, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, hliníkové pedály, ambientní osvětlení a hudební systém Canton. Škoda dodá vůz s interiérem buď v černém nebo béžovém provedení.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Kromě toho samozřejmě nesmí chybět chromované lamely na mřížce chladiče, dekorační prvky v provedení Piano Black a patřičné nápisy s označením verze L&K.

 Automobil budou pohánět jak zážehové, tak i vznětové motory. Výkon se bude přenášet buď pouze na přední nebo všechna čtyři kola.

V době, kdy bude Kodiq L&K uváděn na trh, což by mělo být ve druhé polovině tohoto roku, přistoupí Škoda také k obměně motorové palety. Nově se do vozu začne montovat čtyřválcová zážehová patnáctistovka s výkonem 110 kW (150 koní). V případě dvoulitru dojde k navýšení výkonu z dosavadních 132 kW na 140 kW. Benzinové motory budou nyní doplněny filtrem pevných částic.

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Škoda Kodiaq má kompletní ceník. Ve všech výbavách se vejde pod milion

Sedmirychlostní převodovku DSG nejnovější generace bude možné získat pro motor 2,0 TDI (110 kW) i pro zážehové agregáty. Nejvýkonnějším dieselovým provedením zůstane 2,0 TDI s výkonem 140 kW (190 koní).

Zájemci budou moci získat ke všem motorizacím Škoda Kodiaq L&K 4x4 také adaptivní tlumiče DCC.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků