Škoda v Ženevě také se sporťákem a novými motory

Škoda v Ženevě také se sporťákem a novými motory

Škoda se na ženevském autosalonu před veřejností blýskne především světovou premiérou nové generace Fabie. Vystavovat bude všechny dostupné verze a navíc představí i studii Fabie v zajímavém barevném provedení s černým perleťovým lakem a stříbrnou střechou. Pro čtenáře AutoRevue ale nová Fabia po našem prvním testu již tak zajímavá nebude, a tak se pojďme podívat, co dalšího česká automobilka do Ženevy přiveze.

Zajímavostí bude koncept vozu S2000, tedy studie sportovního automobilu této třídy, který by měl v blízké budoucnosti hájit barvy Škody na poli motoristického sportu. O vozu zatím nevíme nic bližšího a na další informace si zřejmě budeme muset počkat do příštího týdne.

Další novinkou bude premiéra vozu Roomster Scout, který jsme zatím mohli spatřit jen na oficiálních fotografiích automobilky. Vůz bude dostupný jen se silnějšími motory a zajímavými vnějšími doplňky a alepoň prozatím bude tvořit vrchol modelové řady Roomster.

Tip: Představení Škody Roomster Scout.

Dvě malé-velké novinky se odehrají pod kapotou modelů Octavia a Superb. Pro mnohé bylo zklamáním, když Škoda v minulém roce oznámila příchod agregátu 1,8 TFSI pod kapotu Octavie, který byl však určen výhradně pro čínský trh. Nyní se však všichni fanoušci přeplňované jedna-osmičky dočkali, kompaktní liftback bude od Ženevy možné pořídit práve s motorem 1,8 TFSI.

Agregát o výkonu 118 kW (160 k) při 5000-6200 ot./min a točivém momentu 250 Nm (1500-4200 ot.) nahradí motor 2,0 FSI 110 kW (150 k), který ale není špatným motorem a své příznivce si určitě našel. Jeho ponechání v nabídce by ale nebylo ke zlu věci, protože ačkoli jsou si jednotky výkonem podobné, jejich koncepcí tomu tak není a vyznavači atmosférických motorů se budou muset poohlédnout jinam. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že legendární motor 1,8 Turbo (110 kW) byl motorem velmi oblíbeným a 1,8 TFSI by na tom nemusel být jinak. Jednou z velkých výhod motoru má být jeho úspornost.

Octavia by měla být s tímto motorem k dispozici jak se šestistupňovým manuálem, tak automatem Tiptronic rovněž se šesti stupni. Na bližší informace a přesné specifikace Octavie s tímto motorem si musíme počkat ještě pár dní do zahájení ženevského autosalonu.

Krom „oktávky” si motoricky pomůže i velký sedan Superb, ve kterém bude od nynějška tvořit základní motorizaci agregát 1,9 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) místo dosavadního motoru o tomtéž objemu a výkonu 77 kW (105 koní).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster Scout
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia II

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků