Škoda v Ženevě také se sporťákem a novými motory

Škoda se na ženevském autosalonu před veřejností blýskne především světovou premiérou nové generace Fabie. Vystavovat bude všechny dostupné verze a navíc představí i studii Fabie v zajímavém barevném provedení s černým perleťovým lakem a stříbrnou střechou. Pro čtenáře AutoRevue ale nová Fabia po našem prvním testu již tak zajímavá nebude, a tak se pojďme podívat, co dalšího česká automobilka do Ženevy přiveze.

Zajímavostí bude koncept vozu S2000, tedy studie sportovního automobilu této třídy, který by měl v blízké budoucnosti hájit barvy Škody na poli motoristického sportu. O vozu zatím nevíme nic bližšího a na další informace si zřejmě budeme muset počkat do příštího týdne.

Další novinkou bude premiéra vozu Roomster Scout, který jsme zatím mohli spatřit jen na oficiálních fotografiích automobilky. Vůz bude dostupný jen se silnějšími motory a zajímavými vnějšími doplňky a alepoň prozatím bude tvořit vrchol modelové řady Roomster.

Tip: Představení Škody Roomster Scout.

Dvě malé-velké novinky se odehrají pod kapotou modelů Octavia a Superb. Pro mnohé bylo zklamáním, když Škoda v minulém roce oznámila příchod agregátu 1,8 TFSI pod kapotu Octavie, který byl však určen výhradně pro čínský trh. Nyní se však všichni fanoušci přeplňované jedna-osmičky dočkali, kompaktní liftback bude od Ženevy možné pořídit práve s motorem 1,8 TFSI.

Agregát o výkonu 118 kW (160 k) při 5000-6200 ot./min a točivém momentu 250 Nm (1500-4200 ot.) nahradí motor 2,0 FSI 110 kW (150 k), který ale není špatným motorem a své příznivce si určitě našel. Jeho ponechání v nabídce by ale nebylo ke zlu věci, protože ačkoli jsou si jednotky výkonem podobné, jejich koncepcí tomu tak není a vyznavači atmosférických motorů se budou muset poohlédnout jinam. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že legendární motor 1,8 Turbo (110 kW) byl motorem velmi oblíbeným a 1,8 TFSI by na tom nemusel být jinak. Jednou z velkých výhod motoru má být jeho úspornost.

Octavia by měla být s tímto motorem k dispozici jak se šestistupňovým manuálem, tak automatem Tiptronic rovněž se šesti stupni. Na bližší informace a přesné specifikace Octavie s tímto motorem si musíme počkat ještě pár dní do zahájení ženevského autosalonu.

Krom „oktávky” si motoricky pomůže i velký sedan Superb, ve kterém bude od nynějška tvořit základní motorizaci agregát 1,9 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) místo dosavadního motoru o tomtéž objemu a výkonu 77 kW (105 koní).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster Scout
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia II
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků