Škoda v Ženevě také se sporťákem a novými motory

Škoda se na ženevském autosalonu před veřejností blýskne především světovou premiérou nové generace Fabie. Vystavovat bude všechny dostupné verze a navíc představí i studii Fabie v zajímavém barevném provedení s černým perleťovým lakem a stříbrnou střechou. Pro čtenáře AutoRevue ale nová Fabia po našem prvním testu již tak zajímavá nebude, a tak se pojďme podívat, co dalšího česká automobilka do Ženevy přiveze.

Zajímavostí bude koncept vozu S2000, tedy studie sportovního automobilu této třídy, který by měl v blízké budoucnosti hájit barvy Škody na poli motoristického sportu. O vozu zatím nevíme nic bližšího a na další informace si zřejmě budeme muset počkat do příštího týdne.

Další novinkou bude premiéra vozu Roomster Scout, který jsme zatím mohli spatřit jen na oficiálních fotografiích automobilky. Vůz bude dostupný jen se silnějšími motory a zajímavými vnějšími doplňky a alepoň prozatím bude tvořit vrchol modelové řady Roomster.

Tip: Představení Škody Roomster Scout.

Dvě malé-velké novinky se odehrají pod kapotou modelů Octavia a Superb. Pro mnohé bylo zklamáním, když Škoda v minulém roce oznámila příchod agregátu 1,8 TFSI pod kapotu Octavie, který byl však určen výhradně pro čínský trh. Nyní se však všichni fanoušci přeplňované jedna-osmičky dočkali, kompaktní liftback bude od Ženevy možné pořídit práve s motorem 1,8 TFSI.

Agregát o výkonu 118 kW (160 k) při 5000-6200 ot./min a točivém momentu 250 Nm (1500-4200 ot.) nahradí motor 2,0 FSI 110 kW (150 k), který ale není špatným motorem a své příznivce si určitě našel. Jeho ponechání v nabídce by ale nebylo ke zlu věci, protože ačkoli jsou si jednotky výkonem podobné, jejich koncepcí tomu tak není a vyznavači atmosférických motorů se budou muset poohlédnout jinam. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že legendární motor 1,8 Turbo (110 kW) byl motorem velmi oblíbeným a 1,8 TFSI by na tom nemusel být jinak. Jednou z velkých výhod motoru má být jeho úspornost.

Octavia by měla být s tímto motorem k dispozici jak se šestistupňovým manuálem, tak automatem Tiptronic rovněž se šesti stupni. Na bližší informace a přesné specifikace Octavie s tímto motorem si musíme počkat ještě pár dní do zahájení ženevského autosalonu.

Krom „oktávky” si motoricky pomůže i velký sedan Superb, ve kterém bude od nynějška tvořit základní motorizaci agregát 1,9 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) místo dosavadního motoru o tomtéž objemu a výkonu 77 kW (105 koní).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster Scout
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia II
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků