Škoda v Ženevě také se sporťákem a novými motory

Škoda se na ženevském autosalonu před veřejností blýskne především světovou premiérou nové generace Fabie. Vystavovat bude všechny dostupné verze a navíc představí i studii Fabie v zajímavém barevném provedení s černým perleťovým lakem a stříbrnou střechou. Pro čtenáře AutoRevue ale nová Fabia po našem prvním testu již tak zajímavá nebude, a tak se pojďme podívat, co dalšího česká automobilka do Ženevy přiveze.

Zajímavostí bude koncept vozu S2000, tedy studie sportovního automobilu této třídy, který by měl v blízké budoucnosti hájit barvy Škody na poli motoristického sportu. O vozu zatím nevíme nic bližšího a na další informace si zřejmě budeme muset počkat do příštího týdne.

Další novinkou bude premiéra vozu Roomster Scout, který jsme zatím mohli spatřit jen na oficiálních fotografiích automobilky. Vůz bude dostupný jen se silnějšími motory a zajímavými vnějšími doplňky a alepoň prozatím bude tvořit vrchol modelové řady Roomster.

Tip: Představení Škody Roomster Scout.

Dvě malé-velké novinky se odehrají pod kapotou modelů Octavia a Superb. Pro mnohé bylo zklamáním, když Škoda v minulém roce oznámila příchod agregátu 1,8 TFSI pod kapotu Octavie, který byl však určen výhradně pro čínský trh. Nyní se však všichni fanoušci přeplňované jedna-osmičky dočkali, kompaktní liftback bude od Ženevy možné pořídit práve s motorem 1,8 TFSI.

Agregát o výkonu 118 kW (160 k) při 5000-6200 ot./min a točivém momentu 250 Nm (1500-4200 ot.) nahradí motor 2,0 FSI 110 kW (150 k), který ale není špatným motorem a své příznivce si určitě našel. Jeho ponechání v nabídce by ale nebylo ke zlu věci, protože ačkoli jsou si jednotky výkonem podobné, jejich koncepcí tomu tak není a vyznavači atmosférických motorů se budou muset poohlédnout jinam. Na druhou stranu je třeba poznamenat, že legendární motor 1,8 Turbo (110 kW) byl motorem velmi oblíbeným a 1,8 TFSI by na tom nemusel být jinak. Jednou z velkých výhod motoru má být jeho úspornost.

Octavia by měla být s tímto motorem k dispozici jak se šestistupňovým manuálem, tak automatem Tiptronic rovněž se šesti stupni. Na bližší informace a přesné specifikace Octavie s tímto motorem si musíme počkat ještě pár dní do zahájení ženevského autosalonu.

Krom „oktávky” si motoricky pomůže i velký sedan Superb, ve kterém bude od nynějška tvořit základní motorizaci agregát 1,9 TDI o výkonu 85 kW (115 koní) místo dosavadního motoru o tomtéž objemu a výkonu 77 kW (105 koní).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Roomster Scout
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Fabia II
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků