ŠKODA v září rostla o 10,4 procenta

ŠKODA v září zvýšila své prodeje o 10,4 procenta a svým zákazníkům na celém světě dodala 95 600 vozů (září loňského roku: 86 600). Bylo to dosud nejlepší září v historii automobilky. V Číně dosáhla ŠKODA druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta.
ŠKODA v září rostla o 10,4 procenta

„S dobrými zářijovými výsledky a s nárůstem o 13 procent za prvních devět měsíců udržuje ŠKODA stabilní růstový kurs,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Naše mladá a atraktivní modelová paleta je na všech trzích velice úspěšná. Od listopadu bude v modelové ofenzívě ŠKODA pokračovat nová Fabia,“ dodává Eichhorn.

Před několika dny zažily nové modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Fabia Combi svou světovou premiéru na autosalonu v Paříži. Zcela nově vyvinuté malé vozy jsou atraktivnější než kdykoli předtím, nadchnou inovativní technikou, až o 17 procent nižší spotřebou a špičkovou funkčností. Počátkem listopadu v Evropě na start nastoupí nová ŠKODA Fabia. V lednu 2015 bude následovat nová ŠKODA Fabia Combi.

V západní Evropě ŠKODA v září rostla o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů (září 2013: 37 800). Po devíti měsících vzrostl tržní podíl značky ŠKODA na 3,4 procenta (leden až září 2013: 3,1 procenta). Na nejsilnějším evropském trhu – v Německu – si ŠKODA v září polepšila o 4,5 procenta na 14 200 vozů (září 2014: 13 600) a potvrdila svou pozici jedničky mezi importovanými značkami. Ve Velké Británii vzrostly dodávky značky o 12,4 procenta na 11 400 vozů (září 2013: 10 100). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v září také v Nizozemsku (1 900 vozů; plus 57,1 procenta), v Belgii
(1 400 vozů; plus 35,3 procenta), ve Španělsku (1 200 vozů; plus 32,1 procenta), v Itálii (1 200 vozů; plus 26 procent) a v Portugalsku (200 vozů; plus 62 procent).

Ve východní Evropě dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 10 300 vozů (září 2013: 10 900). Tržní podíl vzrostl na 4,9 procent (září 2013: 3,9 procent), v Rusku na 4,3 procent (září 2013: 3,4 procent). Na ruském trhu dodala značka ŠKODA zákazníkům 7 300 vozů (září 2013: 7 700). Výrazného růstu dosáhla automobilka v Kazachstánu (600 vozů; plus 28,7 procenta), Rumunsku (700 vozů; plus 47,6 procenta), Srbsku (400 vozů; plus 6,9 procenta) a Bulharsku (200 vozů; plus 43,5 procenta).

Velice dobře si ŠKODA v září vedla ve střední Evropě. Značka si polepšila o 7,8 procenta na 12 000 dodaných vozů (záři 2013: 11 100). Přibližně každý pátý vůz registrovaný v září ve střední Evropě, byl vůz značky ŠKODA (tržní podíl: 20,9 procenta). 

Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5 800 vozů (září 2013: 5 600). Ve Slovinsku dosáhla ŠKODA nárůstu prodejů o 55,2 procenta na 400 vozů. V Chorvatsku prodeje rostly o 26,7 procenta na 200 vozů.

Druhého nejlepšího měsíčního prodejního výsledku od vstupu na trh v roce 2007 dosáhla ŠKODA v září v Číně. Dodávky značky ŠKODA na jejím nejsilnějším trhu vzrostly o 16,3 procenta na 24 900 vozů (září 2013: 21 400). Výrazný růst zaznamenala ŠKODA také v Turecku (1 300 vozů; plus 30,7 procenta), v Izraeli (1 300 vozů; plus 52,5 procenta), v Alžírsku (1 300 vozů; plus 27,3 procenta) a v Austrálii (300 vozů; plus 17,4 procenta). V Indii dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 1 700 vozů (září 2013: 1 500).

ŠKODA Octavia (33 400; -4,8 %)
ŠKODA Rapid (21 800; +107,1 %)
ŠKODA Fabia (14 800; -19,4 %)
ŠKODA Yeti (9 700; +23,9 %)
ŠKODA Superb (8 500; +7,9 %)
ŠKODA Roomster (2 600; -10,9 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 800; +19,8 %) 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků