Mimo Evropu prodeje Škodovky sice klesly, přesto však automobilka dále rozšiřuje své působení třeba do Vietnamu či Kazachstánu.
Také mladoboleslavská Škoda se nyní ohlíží v prodejních statistikách za svým rokem 2024 a zajímavá čísla nám poskytuje mimo jiné v přehledné infografice. Automobilka loni dodala zákazníkům celosvětově 926.600 vozů, což představuje meziroční nárůst o 6,9 %. Německo přitom zůstává největším trhem, přičemž i Octavia si nadále drží tradiční pozici nejprodávanějšího modelu v portfoliu značky.
Konkrétně k zákazníkům po celém světě loni zamířilo celkem 215.700 Octavií, tedy o 12,4 % více než v roce 2023. Dvojkou v prodejích byl Kamiq (126.000; meziročně +8,2 %) a trojkou Fabia (117.100; +24,1 %). Zmíněný SUV Enyaq sice meziročně v dodávkách klesl (79.500; -2,6%), přesto byl ale v Německu s 25.262 prodanými exempláři druhým nejžádanějším elektromobilem – prvenství zde držela Tesla Model Y (29.896), přičemž teprve za Enyaqem se umístily elektrické Volkswageny ID.4/ID.5 (21.611).
Německo bylo i minulý rok pro Škodu největším trhem s dodávkou 187.100 vozů, což znamená proti roku 2023 navýšení o 29.200 kusů a největší absolutní přírůstek. Solidně však značka povýšila své výsledky také v Turecku (42.200; +25,7 %), Spojeném království (78.700; +11,9 %), Polsku (61.400; +13,9 %) a Španělsku (36 300; +20,6 %). V Česku značka dodala 84.500 vozů (-3,8 %). A zatímco v Evropě se Škodě obecně dařilo, na trzích Číny a Indie doznala v prodejích meziročního poklesu o 23,1 %, respektive 26,3 %.
V Indii by však mohla Škoda svá čísla už letos vylepšit s rozšířením tamní modelové nabídky o nejnovější Kylaq – jde o první model škodovky v oblíbené kategorii automobilů s délkou do 4 metrů, která tvoří téměř 50 % indického trhu. Globálně pak značka pracuje na zahájení výroby v nově vybudovaném závodu ve Vietnamu (budou zde vznikat modely Kushaq a Slavia z indického vývoje) a rovněž třeba v Kazachstánu, kde se vloni prodalo prvních více než 1400 vozů od opětovného vstupu značky Škoda na trh.
Na domácím evropském trhu nakonec Škoda samozřejmě vkládá největší naděje do zbrusu nového elektromobilu Elroq, jehož výroba bude spuštěna už brzy, a nedávno modernizovaného Enyaqu. Automobilka uzavírá přehled zmínkou, že do roku 2025 vstupuje „silnější než kdy dříve“ s historicky nejmladší a zároveň nejpočetnější nabídkou 12 modelových řad.