Škoda v roce 2015: Nový Roomster i Octavia RS s výkonem 280 koní

Tuzemská média přinesla v posledních dnech zajímavé spekulace o produktových plánech mladoboleslavské automobilky.
Škoda v roce 2015: Nový Roomster i Octavia RS s výkonem 280 koní

Modelová ofenzíva Škody Auto neustane ani v příštím roce. Po nové generaci Fabie, která se má začít vyrábět ještě letos v létě, dorazí také druhá generace velkoprostorového modelu Roomster. Ta se ale už nebude vyrábět v Kvasinách a nebude technicky příbuzná s Fabií. Podle iDnes.cz má nová Škoda Roomster vznikat v polské Poznani a konstrukčně vycházet z nového Volkswagenu Caddy.

Roomster tak udělá další krok mezi „MPV odvozená z užitkových aut“, kam ho třeba Němci řadí už teď

Továrna Škody v Kvasinách na Rychnovsku projde  po ukončení výroby Roomsteru restrukturalizací a navýšením kapacity, která by měla vzrůst na 300 tisíc aut ročně. Do světa bude z Kvasin vyjíždět mimo jiné připravované SUV od Seatu.

Automobiloví nadšenci ale budou dychtivěji vyhlížet jinou novinku značky Škoda. Na oslavu 40. výročí soutěžní Škody 130 RS značka údajně chystá limitovanou edici Octavie RS s výkonem 280 koní. Píše to Autoforum.cz.

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Uvedení silnější Octavie RS by nepostrádalo logiku. Ze všech koncernových „hot hatchů“ na platformě MQB má současné RSo nejnižší výkon – 162 kW (220 koní), stejně jako Golf GTI. Ten je ovšem k dispozici také ve variantě naladěné na 169 kW (230 koní).

V novém Seatu Leon Cupra, který se nedávno stal nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu,  dává motor 2.0 TFSI dokonce 280 koní. A modely s pohonem všech kol, Audi S3 a Volkswagen Golf R, mají stádo rovnou třísethlavé. Ve všech uvedených případech se přitom jedná o stejnou základní konstrukci motoru.

5 technických řešení, které má Octavia RS jako první Škodovka

5 technických řešení, které má Octavia RS jako první Škodovka

Opravdu velkou novinku si ale Škoda schovává až na rok 2016, kdy by měla uvést na trh svoje první velké SUV.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků