Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

79 komentářů

dr. 120l
6. srpna • 14:57

uhlikova stopa po hybridu je daleko vetsi nez po klasickem autu, musíme pripocitat eko likvidaci baterii, naklady na vyrobu, nedostatek lithia ... dokud nebude jak snadne ukládat el. energii tak na spalovaci motor to mit nebude. To se nebavim o cene která je dvojnasobna oproti spalovacímu (ačkoliv clovek usetri na nákladech a tim se mu to casem vrati). dokud ele nebude z obnov. zdroju tak to taky ekologicke moc není, a to nepocitam radiaktivni odpad se kterym si lidtstvo nevi rady.

JirkaK
3. srpna • 4:30

Jojo, možná že za deset let bude 1.0TSI vrcholnou motorizací a standardem bude auto velikosti Fiatu 126p a s dvouválcem 0.6 HopHop

jozef Pistanek
2. srpna • 19:17


ano , toto sa chysta.. koniec petrol casov. ako vravi J.ClarksonPresne pre toto je investicia do poriadneho supersportoveho auta lepsia ako zlato ci akcie.
Aj na ceskych weboch som zaregistroval par clankov v poslednom case ze ceny stupaju.
Tieto prave revajuce auta na beznin budu coraz vacsia rarita a pre bohatych v buducnosti ako zlaty cukrik ci magnet alebo vec na pochvalenie sa.
Ja to vidim na par bohatych co poznam..podzemnu garaz pod vilou maju plnu sportakov za par melonov v eu...alebo aspon jedno za par stovak tisic eu..
Napriklad to nove bmw 8 a podobne hybridy uz nikoho nevzrusia..
Ale galardo,aventador , huracan alebo ina znacka pluvajuca ohen ... tesla ich sice trhne v zryhleni a aj buduce el. auta ale nieje nad prave revajuce auto .
Statistiku kolko sa vyrobilo urcitych aut najdete na nete.
bohaty buducnosti urcite nebudu vo vytrzeni z nejakeho litroveho priusu ale za nissan gtr vytuneny a v 100% stave vysolia niekolkonasobok , to vam zarucujem. a to je len jeden priklad.. v auto sfere by sa naslo stovky prikladov ako zaujat bohatych za 20 rokov.
vsetko tomu nasvedcuje , aj nalez tych 60 vrakov v franzcuzku co sa predali za nasobky novych aut

Marek
1. srpna • 15:16

Pro mě za mě, ať si koncernové auta mají motory třeba 0,5 TSI. Nikdo nenařizuje si kupovat pouze tyto vozy a konkurence v automobilovém průmyslu je dosti velká ;-)

Mino
2. srpna • 11:08

Problém je v tom, že konkurence bude také mít víceméně podobné motorizace. Kdo ví, jak dlouho to Mazda vydrží, která je dnes už asi jedinou automobilkou, která touto cestou nejde.

CerVus
2. srpna • 14:02

Nevěřím tomu, že se touhle cestou vydá většina konkurence. Vždy bude automobilka snažící se vytěžit určitou část trhu. Jako se teď Alfa Romeo vrací k pohonu zadní nápravy, tak se někdo vrátí k atmosférickým motorům.

Ondřej
1. srpna • 13:56

Prý není trh připraven na 1.0 TSI hybrid. No, trh by byl připraven na 1.6 MPI, kterou ale prodává Škodovka jen v Rusku, Indii, Číně... Asi si ve vedení nevidí do huby...

sy35
1. srpna • 10:20

Z debaty pod článkem jeden nutně musí dojít k názoru že se to tu hemží asociálními egoistickými jedinci beze špetky zájmu o své okolí, nedejbože budoucnost svých dětí. Doporučuji se nějakým hybridem, nebo nejlépe elektromobilem, svézt. Ano, to jsou ta auta která mizí ze semaforů jako první, zatímco jedinec s vytuňákovanou oktávkou je pak dohání seč může. Takže stesky nad výkony šestiválců jsou zcela mimo. Elektromotor umí být ještě hladší. BTW, škodovka, resp. VW, by měla za každý prodaný diesel odvádět zdravotní pojištění.

Player
1. srpna • 17:22

Moderní auta typu Octavia 1.2 TSI? Shit, protože nevydrží v provozu bez větších problémů a oprav jako můj téměř dvacet let starý Nissan.Nejekologičtější je auto, které není potřeba vyrobit. Tedy, čím kvalitnější bezoruchový vůz mám, tím lépe. A to rozhodně není současná produkce Škody, prodejním výsledkům navzdory.Amíci, který si nakoupily před 10 lety hybridy, by v cca 70 % by znovu do hybridu nešly a raději si kupují znovu velký pick-up se šestiválcem.
To, že el. auta jsou ekologičtější, než vyladěný benzín, je totální blbost. Zatížení emisemi, spotřebou fosilních paliv i uhlíkovou stoupou je u elektra vyšší. Jsou na to studie.

čert
1. srpna • 14:48

Pokud máš jet tak, aby ti děti neblinkaly, tak argument o mizení z křižovatky je irelevantní. Ale rozhodně by mě zajímalo vyhodnocení účinnosti hybridu vyjádřené spotřebou energie vloženou do jeho vzniku (tedy doly, hutě, přeprava materiálu, vývoj, výroba) na 100 km jízdy vůči podobnému autu se zážehovým motorem. A pak tuhle energii vyjádřit emisemi. Selský rozum říká, že cena auta je to, co jsou lidi zas něj ochotní utratit. Budu trochu idealista a budu považovat cenu za ekvivalent energie vložené do vzniku vozidla. Prius je za akčních cca 640.000,-Kč, (neakčních 680.000,-Kč), zrychlení 10,4 s/100km/h, kombinace 4 l/100km. Corolla 1,6 valvematic a multrive S je za cca 450.000,-Kč, zrychlení 11,1 s/100km/h, kombinace 5,6 l/100km. Je tedy o 227.000,-Kč levnější. Při 200.000 ujetých kilometrech bude spotřeba paliva Priuse 8.000 litrů, což je v dnešních cenách asi 264.000,- Kč a Corolly 11.200 litrů, což je v dnešních cenách asi 369.600,- Kč. Rozdíl je 105.000,-Kč. (A to nemluvím o tom, že cena benzínu, jako míry energie, je zkreslená spotřební daní.) Takže peníze, jen za auto a palivo, vztažené na 1 km jízdy při 200.000 ujetých kilometrech 4,52,-Kč u Priuse a 4,10 u Corolly. (Pokud by se cena paliva počítala bez spotřební daně, byl by samozřejmě Prius ještě méně výhodný.) Je-li cena, s přivřeným okem, mírou energie, explicitně mírou znečištění, tak se mi dnešní hybrid bohužel nejeví jako nějaký extra ekologický počin chránící světlé zítřky našich dětí, ale spíš jako šikovný marketingový projekt.
PS. údaje jsou z českého webu Toyoty dne 1.8.2015 a diesely v osobních autech také nevídím rád. :-)

Mino
2. srpna • 11:05

Tvá úvaha je sice správná a pravdivá, nicméně přesto trochu zavádějící. Proč sis vybral zrovna Corollu a Prius? Když už chceš porovnávat, tak proč ne dvě co nejbližší auta (když máš tu možnost), tedy Auris proti Aurisu, konkrétně Auris 1,6 Multidrive S a Auris Hybrid? 190km/h, 10,8 sec (někdy 11,1s), 5,6 litru versus 180km/h, 10,9 sec, 3,5 litru. Papírově rozdíl 4200 litrů na 200 tkm, což je 138.600 Kč rozdíl (ve skutečnosti to bude o něco méně, spotřeba hybridu není až tak dobrá jako na papíře, u benzinu se méně "kecá"). A ceny? 1,6ka Active je za 440.900 Kč, hybrid Active je pak za 519.900 Kč, rozdíl 79 tisíc Kč (v Executive pak 75 tisíc rozdíl). Teď už to pro hybrid nevypadá tak zle, když srovnám dvě stejná auta lišící se jen motorem...

čert
2. srpna • 13:02

Proč jsem si vybral? Protože jsem srovnával auta, která přichází do úvahy při eventuální koupi. Vozím rodinu, takže cca 280 litrů kufru v hybridním Aurisu je opravdu málo. Prius má lehce přes 400, Corolla ještě o malinko víc.

Mino
2. srpna • 14:29

Pokud jde o rodinu, opět nechápu, proč výběr Corolla vs Prius, když je tu pořád Auris vs Auris. Vyrábí se totiž v kombíku Touring Sports (což je pro rodinu praktičtější než sedan nebo liftback) a tam v hybridu dostaneš 530 litrů a v benzinu prý dokonce 600 litrů. Cena 466 vs 545, tedy stále 79 tisíc mezi benzinem a hybridem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
čert
2. srpna • 16:08

Dobře, asi by ten kombík z hlediska kufru stačil, ale jel jsi v tom? Já Aurise nechci. Prostě, srovnávat Aurise s Priusem, nebo Corollou, to mi přijde jako srovnávat Rapida s Octavií. A ono je v tom takových drobných negativních pocitů víc. V prodejně mi řekli, že na baterie má Auris dojezd jen 2 km, zatímco Prius přes 20 km. Možná to je parametr, který bych v praxi nevyužil, možná využil. To by se muselo zkusit. Ale představa, že mám komplikovaného hybrida na 2 km jízdy na baterie, mi teda ke koupi moc nepřesvědčuje. Ale rád bych vrátil diskuzi do kolejí, kde začala. Tedy, že by mi zajímalo vyhodnocení účinnosti hybridu, vyjádřené spotřebou energie do jeho vzniku, na 100km jízdy vůči podobnému autu se zážehovým motorem. Když přistoupim na tvé argumenty, tak mi to vychází, hybrid versus benzínová klasika, na plichtu. A tak tam tu ekologickou šetrnost nějak nevidím. Ale jinak opravdu oceňuji tvou snahu, vysvětlit mi tvůj pohled na věc. :-)

Mino
2. srpna • 16:56

V prodejně ti trochu mlžili. Prius sice má elektrický dojezd nějakých 15-25km, ale to platí pro verzi Plug-in, která má 4krát větší baterky než normální verze. A stojí 959 tisíc místo 629 tisíc. Auris Hybrid a normální Prius, pokud vím, mají obecně dojezd někde kolem 1,5-2,5km na elektřinu (někde říkají až 5 km). Ten začátek, to je také jedna z věcí, proč jsem narážel na to, žes srovnával Corollu s Priusem. Pokud chceš srovnávat účinnost hybridu a brát to pořizovací cenou, tak je nefér brát auto z jedné třídy, vůči tomu auto z jiné třídy a porovnat to, když už jen to, že se jedná o jiná auta, přidá nějakých 100 tisíc k ceně navíc. To už nesrovnáváš benzin vs hybrid (a výhodu jednoho pohonu vůči druhému), ale konkrétní benzinové auto a konkrétní hybridní auto. A to už je úplně jiné srovnání. A právě o to jde, Auris je níže než Corolla, ale i ta Corolla je níže než Prius. Proto je tam ten cenový rozdíl (nehledě na to, že u Priusu platíš i image). Proto, pokud chceš vyvodit závěr, zda se vyplatí hybrid versus benzin, měl bys to brát ideálně ve stejném autě a nebrat to napříč různými třídami, kde cenu tvoří i mnoho jiných vlastností nesouvisejících s volbou motorizace. Pokud by tvůj závěr byl Corolla se víc vyplatí než Prius, beru to. Pokud ale ze srovnání Corolla versus Prius řekneš, benzin je efektivnější než hybrid, už bych byl opatrný. To je právě to, jako bys srovnal benzin v Rapidu a hybrid v Octavii. Ta Octavie bude dražší už jen tím, že je to Octavie a hybrid by tomu ještě přitížil.Jinak ano, z finančního hlediska se hybrid nevyplatí nebo až po větším proběhu (v případě Aurise je to plus minus 100tkm, což není tak hrozné a při 200tkm je to už docela velké vítězstí pro hybrid - pouze v případě Aurisu). Hybrid je i dnes stále zejména imagemaker. Prostě to musíme brát tak, že ta technologie se v podstatě vyvíjí a koupí hybridu platíš vývoj, který v budoucnu umožní mít hybridy ještě efektivnější a především je to dle mého názoru ten nejlepší způsob, jak postupně vyvíjet efektivní elektromobily. Zatímco když práskneš elektromobil na trh, máš problém s vysokou cenou, nedostatkem nabíjecích míst, nemožností ujet výrazně více než cca 200 km (snad s výjimkou Tesly), tak hybrid postupně umožní přechod k plug-in hybridům, postupné výstavbě nabíjecích stanic, vývoji lepších baterií,... Umožní pomalý a bezbolestný přechod s postupným nárůstem efektivity. A to je jedno z hlavních kouzel hybridu. To, že dnes ve většině případů nijak výrazně efektivnější není (pokud vůbec), je bohužel stále realita. Přesto má smysl, viz výše.

jirka
1. srpna • 14:06

Elektromotor aby upaloval 250 musi mit 1000 koni. Krotak nejvetsi od nulove rychlosti a pak rapidne ubyva. Doplneni el energie je s uhli. Fakt eko. Forewer benzin sestilitr hummer h 2 s brutalni spotrebou. Bude muj

jirka
1. srpna • 14:06

Elektromotor aby upaloval 250 musi mit 1000 koni. Krotak nejvetsi od nulove rychlosti a pak rapidne ubyva. Doplneni el energie je s uhli. Fakt eko. Forewer benzin sestilitr hummer h 2 s brutalni spotrebou. Bude muj

jehoVista
3. srpna • 15:11

Proc by musel mit tisic koni? Pri rozumnem aerodynamickem odporu na to staci neco kolem 200.

CerVus
1. srpna • 11:54

Letadla vypouští 3x vic co2 než všechna auta dohromady. Navíc největší ekologická zrudnost silnic je naftový motor.

Player
1. srpna • 6:12

Tak je mi 40, tak doufám, že to těch cca 30 let ještě vydržím s ojetinami typu Honda Accord, Mazda 6 a podobně. Prostě poctivý dvoulitry bez turba. Ještě máme nějaký ameriky jako Chrysler 300C a podobně a taky nesmrtelný Mercedes W124, a ani CLK do 2009 nejsou úplně blbý.

Jiri
1. srpna • 7:06

kolega má v práci mercedes w124 svezl mě. Fakt pohodlný tichý auto. Mělj jsem prelude dvoulitr honda accord coupe třílitr teď se chystám příští měsíc, když to klapne šestilitr osmivále hemi 2

CerVus
1. srpna • 11:49

Mě se třeba líbí nový šestiválec 3,7l v mustangu. Paradni výkon 310k, lineární zátah a krásná spotřeba.

gigi
31. července • 18:33

Jenom doufám, ze se těchto komunistických omezení nedoziju...

MaReK
31. července • 17:58

Konec normálních aut.

CerVus
31. července • 17:26

No, tak to nám nezbývá doufat, že alespoň za oceánem zůstane motoristický svět normální a pod kapotou nebudou mixéry a vysavače jak na Starém kontinentu.

Standa
31. července • 15:11

Tak to je pekne cerna budoucnost. Ale mozna v te dobe tu uz bude Islamsky Stat a ten povoli maximalne osla ci kozu. Takze sem v klidu.B-]

Sarcasticus
31. července • 15:55

Tak pokud to tady mezitím vyschne vlivem globálního oteplování tak, že tu bude poušť, tak by mohli povolit i velbloudy. Tedy aspoň do té doby, než vlivem toho oteplování roztají i všechny ledovce a voda stoupne natolik, že tu bude opět moře, jako již před mnoha miliony let. ;-)

Autař
31. července • 14:46

Tak pokud by skutečně hrozil takový vývojk, jak uvádí "nejmenovaný škodovácký vzor", je to opravdové automobilové peklo. Já ale doufám, že prokletá EU už za 10 let nebude existovat a že ty absurdní omezení tedy nebudeme muset plnit. A rok 2025 - vždyť to je jen za 10 let! Žádný řidič, který miluje auta, nikdy nepřesedne do těžkého a složitého hybridu s automatickou převodovkou, kde je požitek z řízení nulový! Mě podobné odhady připadají asi tak, jako když vědci v 60. letech odhadovali, že v roce 2000 budeme běžně létat na jiné planety :))

ixb1
31. července • 14:12

Říkám to furt,vrcholem Downsyndromu bude jednoválec cca 0,5l biturbo s přímým spalováním biomasy.

basrad
31. července • 13:55

jeste, ze existuji i jine automobilky :o)

Jiri
31. července • 13:43

Pane bože chraň nás vrcholná motorizace 1.0 tsi hybrid tříválec. Pro mě je vrcholná motorizace 8 válec 12 válec a min. šestilitr motor. Pane bože zachraň nás

Art Vandelay
31. července • 14:56

Pre mna je vrcholna motorizacia dostihovy kon, lebo preskoci kazdu prekazku, len mi ho nedovolia zaparkovat v praci, tak nefer.

Hlinda
31. července • 12:32

"Technologii máme, potřebné know—how také, ale trh na to ještě není připraven,“
:-)):-)):-)):-)):-)):-))
Jojo a tomu máme věřit?
Pokud mají připravenou technologii, kdy za cenu Oktávky dostanu elektromobil stejné velikosti s dojezdem na jedno nabití 300km (ať nejsem moc drsnej s 1000km dojezdu) a dobití na dobíjecí stanici bude trvat max 10 minut na plnou kapacitu. A pochopitelně s maximálkou kolem 200km/h.
Pokud toto mají připraveno, tak sem s tím. Trh je na to připraven a bude to brát všemi deseti.
Akorát, že zde jde o toto:
1) Není to ofiko vyjádření automobilky. Takže jedna paní povídala.
2) Marketing - na stávajícím fosilním spalování je třeba vydělat ještě mnoho peněz, než ropa přepustí vedení něčemu modernějšímu. Rozuměj: benzínová a naftová auta lidi stále kupují a vydělává se na tom.
3) Žádnou takovou technologii co jsem popsal nemají. A když ano tak sériové auto nebude za 500 000kč. Ikdyž tomu nabíjení do 10 min vůbec nevěřím.
4) Lze zavést elektrická auta masově, ale musí si zákazník zvyknout na nějaké ústupky. Nepožadovat dojezd 1000km na jedno nabití, nechtít nabít aku do max 10minut na další ch 1000km. Nepožadovat 200km/h cestovní rychlost. Nechtít životnost aku 10 let a 200 000km. A k tomu zákazníka postupně krůček po krůčku automobilka dovede.

E15
31. července • 11:03

snůška nesmyslů to je. Rok 2025, to je za 10 let. Za POUHÝCH 10 let! Co takle mezi sebou porovnat roky 2005 a 2015? Nebo má někdo pocit, že vývoj v automobilovém průmyslu nějak exponenciálně akceleruje? Nastíněná vize (100% aut hybridy nebo elektromobily) možná bude realitou, ale ne v roce 2025, ale tak 2040, možná 2050...

Tom
3. srpna • 12:03

Mě za těch 10 let přibyla v autě parkovací kamera, takže ano, pokrok je to veliký :-))

manga
31. července • 12:31

Přesně a lidi to žerou a píší tu hned o konci EU, konci světa jako ho známe atp. :D Je sice pravda, že vývoj se urychluje, ale za 10 let určitě nebude všechno jinak...

Vana666
31. července • 12:14

abys nebyl nepříjemně překvapen :-(

manga
31. července • 12:32

Zatím jediný hybrid nemají a za pouhých 10 let to bude standard? Nesmysl.

Jirka
31. července • 15:07

Standard = bude ve standardní nabídce, ne že bude za standardní cenu či si ji bude kupovat nezanedbatelné procento zákazníků.

Ales Beseda
31. července • 9:49

Pokud bude v roce 2025 stát hybridní zásuvková Octavia stejně jako stojí dneska s 1.4 TSI, budiž. Myslím ale, že pán je přehnaně optimistický. Asi jako byl soudruh Klaus, když národu kdysi sliboval, že za deset let doženeme životní úrovní Rakousko. Máme pětadvacet let po revoluci a průměrné české platy jsou hluboko pod západoevropským standardem. Poptávka po hybridech nastane, až zmizí levná konkurence typu Dacia Sandero, která rozhodně nikdy nezamýšlela stát se elitou pokroku. Její úspěch stojí na výběhových technologiích, protože jsou levné. Jezdí to, obstojně to vypadá a dokud to někdo nezakáže, složité hybridy za majlant to pohodlně překoná. Nová generace přece kašle na prestižní auta. Chce lajky na FB. Dačka na cestu do rachoty stačí. Hlavně když bude mít dotykáč s internetem... :-P
Dovolil bych si alternativní prognózu: V plánovaném referendu o členství v EU ve Velké Británii si její občané zvolí svobodu místo bruselského diktátu. Nastane dominový efekt a EU se začne rozkládat. Emisní regulace přestanou být závazné a svatá trojice Top Gearu slavnostně vyvěsí na Bundestagu vlajku se zkříženými hnáty!

Fantomas
31. července • 10:41

Co si vlastně lidé představují pod pojmem svoboda? Možnost vykuchat si katalyzátor? Možnost jezdit libovolně vylítaným starým dieselem, za kterým je tak černo, že není vidět? Takže zrušit STK a měření emisí, ať si po silnicích jezdí co chce a lidi ať dýchají rakovinu?
A co zrušit všechna omezení vytápění, ať si lidi topí třeba pneumatikami? A co zrušit kanalizace a pouštět všechno zase pěkně do řeky?
Je tohle svoboda? Tohle lidé chtějí? Co vlastně chtějí?

Fantomas
31. července • 10:58

Já to vidím asi takhle: Máme tu čisto a pořádek, máme krásnou a živou přírodu, dýcháme čistý vzduch a v řekách teče čistá voda, kam se dokonce zase vracejí ryby. Ovšem lidem se to nelíbí, neváží si toho a mají pocit, že je stále někdo něčím omezuje. Asi touží po špíně a nepořádku, špinavém vzduchu, horách bez lesů a otrávených řekách bez ryb. Asi aby si pak mohli stěžovat a nadávat, že se s tím nic nedělá.
Lidé jsou prostě pořád nespokojení. Ať mají cokoliv, nikdy jim to není dost ani vhod.

Fantomas
31. července • 11:13

A nejhorší je, že tuhle neustálou nespokojenost v nás živí a krmí média. Je to totiž zájem celého systému (kapitalismu). Ten nestojí o klid a pořádek, nepotřebuje spokojené občany, protože takoví by nic nechtěli a tedy málo utráceli, takže by ten systém neudržovali v chodu a sesypal by se. Kapitalistický systém ke svému fungování potřebuje nespokojené, neustále nesr.né lidi, nejlíp po uši zadlužené, aby makali, stále po něčem dychtili a neustále měli pocit, že jsou na tom špatně a naprosto nutně potřebují něco jiného, hlavně všeho víc. A tak nás o tom neustále přesvědčuje a v tomhle přesvědčení nás udržuje. Ani si to už neuvědomujeme, už si ani neumíme představit něco jiného.

Hlinda
31. července • 12:41

Vidíte Fantomas na to už přišel. Jsem zvědav, kdy si to uvědomí zbylých 10 milionu obyvatel CR. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
R
31. července • 14:09

Amen...-) bohužel má ten fantomas i kus pravdy...jen zapomněl na jednu důležitou věc. Motivovat lidi je krásný cíl, jen někdy k tomu potřebuje pořádného diktátora. ..

Ales Beseda
31. července • 11:20

Like Fantomasovi. Jen na okraj - lidem by se nemělo přikazovat, tento způsob osvěty není efektivní. Lidi je třeba motivovat. Tím se u nich posiluje pocit, že se svobodně rozhodují. O tom je celá svoboda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
31. července • 11:51

A těší mě, když vidím, že si to lidé uvědomují. Tohle je ta pravá cesta k lepšímu světu - otevírat lidem oči a znovu je učit vytvářet kolem sebe dobrý a pozitivní svět, ne negativní.

Fantomas
31. července • 11:43

Samozřejmě souhlasím a už jsem to tu sám několikrát psal.
Jen popisuju a vysvětluju situaci a důvody proč není zájem o žádnou změnu.

Fantomas
31. července • 11:19

Zkuste se rozhlédnout a všimněte si, že nikde nenajdete žádný článek o tom, že by se něco povedlo, nebo něco zlepšilo, nic. Ani jedna zpráva o nějakém dobrém chování, natož o něčem pro radost, žádná ukázka správného jednání ani pozitivní vzor. Proč asi?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sparrow1
1. srpna • 9:21

nahodou já už byl v práci několikrát v televizi a pochválen jak dobře makam :-)

Fantomas
1. srpna • 9:31

Tomu moc nevěřím.
Ale když jsme u té televize, všimněte si, že se vytrácí i zábavné pořady. V podstatě už žádné nové nevznikají. A dokonce už mezi lidmi ani nevznikají vtipy na současnou situaci. Co se to děje?

Sibstr
31. července • 9:29

Spousta lidí bydlí na sídlištích, kde asi budou dobíjet ty svá elektroauta?

Nikoloki
31. července • 10:09

Obchodníci s prodlužovačkami již si mnou ruce v předtuše skvělých obchodů ;-) …

Scarab
31. července • 9:10

Vrcholem nabídky bude šlapací Škoda s absolutně nulovými emisemi.
No a potom bouchne jedna sopka (jako už tolikrát i v nedávné minulosti) a vypustí do atmosféry tolik emisí jako všechna minulá, současná i budoucí auta dohromady.
Nejlevnější a nejrychlejší řešení problému s emisemi by bylo vyhodit Brusel do povětří i se zelenými magory (čti aktivisty) a ty co přežijí potom zapřáhnout do kár sloužících jako dopravní prostředky a pohánět bičem.

Mirek
31. července • 11:40

Bohužel ty, jako pohon, budeš vydávat emise také. Budeš mít větší spotřebu jídla a tekutin a ty emise, co budeš vydávat si domysli. Doporučuji ti vyvarovat se obzvláště luštěnin a podobných plynotvorných jídel, pro snížení emisí. :-D

Antiautomat
31. července • 9:32

Riesenim by bolo pozriet sa tam, kde problem naozaj je. Lenze na tych, ktori z drvivej vacsiny su za toto zodpovedni, na tych Brusel dosah nema. Vlastne ma, ale je od nich zavisly a tak si pekne jeden aj druhy symbioticky mastia kapsu na plebse. Ten sa branit nebude (aspon zatial nie). Lenze toto dlho trvat nebude, klimaticke pasma sa nam posuvaju, z Afriky ludia neutekaju len preto, ze ich fungujuce systemy boli (ved vieme kym) demokraticky a humanitarne rozlozene a miliony uvrhnute do biedy (v zaujme zisku, ale zisku zase len niekoho ineho). Utekaju totiz aj preto, ze tam, kde sa dalo este ako tak prezit, ostal len suchopar a pust. V r.2025 budeme riesit uplne iny problem ako nejaku pitomu trojvalcovu TSi, v r.2025 dopadne druha vlna explodujucej socialnej krizy (dosledok nenazranosti nadnarodneho monopolneho kapitalu, ktory aj ked uz stoji nad vlastnym hrobom, nevaha uvrhnut svet do zahuby spolu so sebou). Pokial nebude zvrhnuta diktatura a teror nadnarodneho kapitalu, dosledky budu znicujuce. A kedze ten, ako nas uci historia, nevaha vrazdit po statisicoch (ziarivy priklad si pripomenieme coskoro, dve najbestialnejsie hromadne vrazdy civilistov v dejinach si tzv.oslavime dna 6. a 9. augusta), vidim to zle. Nestaci? Dalsi priklad: kto nepodpisal kjotsky protokol, ha?Tam je problem. A treba to riesit velmi rychle kedze o 20-30 rokov budu zmeny uz nevratne, zmeni sa globalne prudenie vzdusnych mas a pojde to takym tempom ze o polstorocie potom, budte si isti ze Vas uz trojvalec TSI trapit nebude.

X1
2. srpna • 0:00

Uz to nefetuj:-D Socialnu krizu musis prezivat sam na sebe, inak by si nevypisoval take chujoviny a ani nato nemal cas. Zarabaj love, cestuj po svete a prides nato, ze v akom prijebanom zabednenom mikrosvete zijes:-P Typicke luzy dedinske, nedovidia dalej ako za svoj plot, ale myslia si, ze vedia o com je svet a najdalej boli ak vobec tak vo vedlajsom okrese3-[

Fantomas
31. července • 10:48

Jelikož historie ukázala vždy jen jeden jediný výsledek - totiž že dobrovolně se nikdo ničeho nikdy nevzdá, tak to nemůžeme čekat ani dnes. Jediná cesta je tedy, bohužel, násilí. A protože lidí je na Zemi strašně moc a navíc mají k dispozici neuvěřitelně ničivé technologie, tak ať se stane cokoliv, nelze očekávat žádný pozitivní výsledek. Pouze sebezničení a totální destrukci.

Fantomas
31. července • 9:25

Jasně, proč bychom měli dýchat čistý vzduch, když může kdykoliv bouchnout sopka. Proč chodit k doktorovi, když stejně jednou umřeme. A proč chodit do školy, když to pak stejně zapomeneme.
A proč se mýt, když se stejně zítra zase ušpiníme :-)

Pavel
31. července • 7:44

No jak videt, tak nas ceka ruzova budoucnost...auta bez motoru 1.0...a na baterky, palivo je jen to co tece u benzinky, na to co se sype do elektraren se nejak zapomina...miliony lidi nemaji vlastni dum, garaz ci jine stani s moznosti dobijeni, ale to EU urcite formou nesmyslnych dotaci vyresi... no nejak mi vysvstanula paralela...ci snad zvlastni podobnost Brusel - pruser ... ve vyslovnosti zadny dramaticky rozdil:-D

Jig
31. července • 8:43

... a v rámci podpory toho všeho se ještě zavázali snižovat celkovou spotřebu elektrické energie. Tedy na jedné straně tlačí na přechod od benzínu / ropy k elektřině, na druhé straně přijímají ty samé závazky na její snížení. Představa Bruselu je asi sluníčková energie, kterou však nikdo nebude potřebovat protože vše bude fungovat samo bez energie(psáno s notnou dávkou nadsázky)

Hlinda
31. července • 12:36

A co hypoteticky snížit počet obyvatel na půlku? Sníží to spotřebu všeho (ropa, elektřina, voda, atd...).

Fantomas
31. července • 14:12

Jak? Rozpočítáváním na prvý druhý a pak?

R
31. července • 14:00

No az se tu začneme mydlit s imigranty, možná nás polovina bude...

pepa
31. července • 15:38

Zasít do myslí obyvatel chtíč po valce je velice snadné. Co sleduji zpravodajstvi tak myslim ze se jiz tak deje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
31. července • 19:05

ano, bohužel.

Kankunen
31. července • 7:41

Mazda bude mít v té době 2,5 litr s kompresí 18:1

Hat
31. července • 11:14

A Škodovka bude používat plech na blatníky o síle 0,2mm!!! Dnes používá už závratných a neskutečných 0,65mm!!! :-D:-D:-D

Škodovák
2. srpna • 7:48

a výztuha kapoty dokonce 0,6 mm:-))
co je na tom špatného, jsou to díly jen pro okrasu, nejsou nosné ani bezpečnostní, kdyby to bylo všechno z 1,0 mm tak auto má dvě tuny a jezdí za deset na sto ty inženýreB-]

Marek
1. srpna • 15:07

A já si furt říkal, že ty přehnané hrany na koncernových vozech musí mít nějaké opodstatnění :-) Přece jenom zakulacený blatník z tak slabého plechu se prohne snadněji, než když má co nejvíce hran. Akorát co s tím budou majitelé dělat po případném krupobití si neumím představit :-D

ixb1
31. července • 14:09

Když se objevil na Favoritu plech tlustý 0,8mm ,tak jsem si říkal,jestli to už nepřehánějí.Ty promáčkliny od prstů na kapotě nebyly nic moc.

Hat
31. července • 14:37

To že blatníky nových modelů Škodovek jsou vyrobeny z plechu 0,65mm je realita, kterou na základě dotazu potvrdilo Auto Škoda Mladá Boleslav!!! :-P:-P:-P

Hat
31. července • 21:39

To se pletes. To je sila tvy sedy kury mozkovy. U tebe obal nad vakuem.

Vana666
31. července • 7:24

Nepřipravení zákazníci ?? To snad ne. Pomalá je jen legislativa (naštěstí). Houfy zákazníků plně připravených na hybridy mohou být v showroomech okamžitě, stačí aby Brusel urychlil zavední toho nesmyslného limitu na CO2.
Tady už dávno nevládnou zákazníci ani trh, jen troubové z ústředí

Hlinda
31. července • 12:35

"Tady už dávno nevládnou zákazníci ani trh, jen troubové z ústředí"To už jsme tu za minulého režimu měli. Centrální plánování. :-D

Tom
31. července • 6:51

To abych si rychle poridil a zakonzervoval jeste dva sestivalce. EU nam na Recku nazorne predvedla, ze my ji neznicime, takze tento clanek bude dost pravdepodobne realitou.

MK
16. listopadu • 12:43

Klasický spalovací motor s přímočarým pohybem pístu má v praxi účinnost cca 15-20%, tzn., že ze 100 litrů paliva se zužitkuje jen max. 20 litrů – píst se musí začít pohybovat a na to je potřeba energie. Sotva se rozpohybuje, musí se zastavit a na to je opět potřeba další energie. Poté se musí začít pohybovat opačným směrem a celé se opakuje několikatisíckrát za minutu.1) malá účinnost
2) při spalování benzínu, nafty vzniká hluk
3)při spalování benzínu a nafty vzniká zbytečné teplo bez dalšího využití
4)ropa se dováží z problematických míst
5)ropa je neobnovitelný zdroj
6) při spalování benzínu a nafty vzniká mnoho plynů a nebezpečných látek
7) doprava a těžba ropy způsobuje ekologické škody
8) kvůli ropě se vedou války - dnešní války (např. v Sýrii) a se vedou o naleziště ropy a ropná pole http://zahranicni.eurozpravy.cz/blizky-vychod/98718-v-syr... ... Kam budou utíkat lidé z Kataru, Kuvajtu až dotěží ropu?Dnes náš svět zamořujeme smradem a hlukem, znečištujeme řeky a moře, jen proto aby pár lidí dojelo autem na jeden zátah občas dál než 200km? A představte si, že ve městech jezdí tichá auta, která nekouří, nesmrdí. Dýcháme čistý vzduch.
Chceme-li lepší svět, musíme udělat radikální změnu. Budeme stříkat benzín do motoru pod větším tlakem, v motoru uřízneme jeden válec a přidáme tam turbo? Je to není řešení?

Marek
1. srpna • 14:59

EU majitele vozů s ještě kvalitními motory donutí k jejich výměně za křápy jinak a to jak umí nejlépe, čili uvalí na ně emisní daň třeba 20 000kč ročně. O tom, že to bude jinak si iluze nedělám, protože tohle je běžné už v jiných zemích EU.

Hlinda
31. července • 12:34

Zničit EU lze, ale pár tisicovek Čechů to nezmůže. A ostatní nechtějí.

Doporučujeme

Články odjinud