Škoda v prvním pololetí opět s rekordními výsledky

16 komentářů

alien5
4. srpna • 18:27

Stav zamestnancu se snizi o malinko snizuji neprimou pracovni oblast takze ja uz napriklad delam v novem zamestnani ma jich byt 500, kmenovych zamestnancu.Bohuzel jako vzdy skodovka setri tam kde je to totalni blbost a to KVALITA!!! Nejdrive po nas dupaji kvuli kvalite a pak propusti kontrolory a budou tam lidi z externich firem polaci slovaci atd.. to pujde kvalitka dop... ;-) vsichni na to koukaji s pusou dokoran..:-O

patrik
3. srpna • 14:59

Jen ať Škodovka pěkně tvoří pořádný zisk po zdanění a ať pěkně odvádí za zaměstnance plus ze zisku do státního rozpočtu! Přeju jí to z celého srdce, ani ne tak z vlastenectví, ale proto, že na ní celé národní hospodářství dost výrazně visí. Kdyby se Škodovka zakymácela, český hospodářský tygr se změní v mokrou krysu. Bylo by ovšem fajn, kdyby redakce místo přebírání údajů přímo od podnikového marketingu požádala nějakého slušného ekonoma o jejich analýzu, a teprv pak nám to servírovala. Výše zisku totiž neříká sama o sobě nic o hospodářském zdraví firmy a o jejích perspektivách. Další věc je, že izolované výsledky automobilek, ke všemu podle nesrovnatelné metodiky, nám toho moc neřeknou o tom, jak si jednotlivé automobilky - aspoň v Evropě - stojí. Jen tak okrajově tušíme, že Škodovka je v globálních poměrech relativně malá firma a její přežití je těsně svázané s fungováním celého konernu VW. Jak si ale stojí koncern, o kterém prosakují různé znepokojivé zprávy, to nevíme. A na dalším stupni bychom potřebovali porovnání třeba první desítky evropských (když ne světových) automobilek (= skupin). Teprv potom by výsledky hospodaření Škodovky dostaly smysl.:-)

empi
3. srpna • 17:15

Je pravda, ze s cisly se da docela jednoduse fixlovat - napr. matersky koncern zacne Skode prodavat TDI motory z VW za dvojnasobek - tim koncern snizi ztratu VW, ale snizi zisk Skody, popr. privede Skodu do ztraty, a opacne, kdyby zacal motory dodavat za pulku.

Hombre
3. srpna • 21:28

:-D myslím, že to je trestný, to je typický zneužití informací v obchodním styku....tunelování.

wolff
3. srpna • 10:11

No jo to se škodovce podniká, když má ta k...a nižší daně než já, do p...e, myslím, že by se na to měla podívat evropská komise, protože myslím, že žádná jiná automobilka v Evropě nemá tak nízké daně!!!!
Nevím kde je chyba.
3-[

ITTI
3. srpna • 11:17

Škodovka už roky platí stejnou daň z příjmu, jako každá jiní právnická osoba. Sazbu stanovilo MFiN.Tak se uklidni.B-]

wolff
3. srpna • 13:06

Roky? Dva? Jo to už jsou roky... Sorry já nemám daň 22% (Uplný základ je po snížení nějakých 19%). Pokud je to klasická daň podniku s obratem škodovky (jako že není), tak už vím, že nejsou na nic peníze. 22 % daň nemůže být pro podnik s jejich obratem. To sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zajímalo by mě, jaké daně jsou v jiných automobilkách.
P.S. S těmi dotacemi souhlasím. Na tom stát nikdy nemůže vydělat.Pokud se správně dívám do zákona, tak daň u škodovky by měla být někde kolem 30% v průměru... Ale budiž hádát se nebudu. Pokud si někdo myslí, že je to tak správně (nezdaněné peníze jdou do Němec), tak budiž... Aspoň rovným metrem...

ITTI
3. srpna • 14:58

Ale všechny právnické osoby mají naprosto stejnou daň(%sazbu),kterou určil tento stát,takže proč by zrovna automobilka měla mít jinou? Stejné % platí mobilní operátoři,ČEZ,dodavatelé Škody(čeští) a tisíce dalších firem.
Konečně, udělat 8 mld.zisku prodejem aut je větší problém, než totéž u telekomunikační spolenosti,to se shodneme.
Sazba byla,je a bude jenom jedna a je jasné,že všichni chtějí,aby byla co nejnižší.Já se ženou platíme na daních také víc, než práv.osoby a nestěžujeme si.
Jak naloží koncern s čistým ziskem po zdanění,do toho nás nic není.Byli to oni, kdo to tu před 15 lety koupil a na rozdíl od jiných to nekoupili se záměrem zrušit či rozkrást,pokud se něco dalo. Takže nezáviďme.

Zvědavec
3. srpna • 10:33

Opravdu má nižší daně? Jistý si nejsem. A co investiční pobídky přicházejícím zahraničním investorům? Daňové prázdniny, dotace na pracovní místa atd. To je OK? Tohle se zase nelíbí mě, ale bohužel v dnešním světě (a tedy i v Evropě s její všemocnou komisí) to je tak, že kdo chce investora přitáhnout, musí mu lézt všichni víme kam. A investory potřebují lákat všichni, protože tendence je stěhovat všechno do Číny. Čím víc fabrik se tu teď uchytí, tím víc jich tu pak (snad) zbyde...
Taky nevím, kde je chyba. Teda vím - nejsme ochotní makat jako číňani za pár kaček...

Marek Litzman
3. srpna • 10:51

Především je pro stát výhodnější, když zaměstná řekněme 1000 lidí a nebude jim muset platit podporu v nezamestnanosti (+ pojištění atd.) a přitom pustí nějakou tu miliardu pustí na daňových prázdninách. Navíc nově zaměstnaní lidé budou odvádět další daně z platu, popř. z větších útrat v DPH, pokud si budou moct dovolit víc...

ITTI
3. srpna • 11:38

Jestli se nepletu,tak při nějakém prům.platu 16 tis hrubých, jako dali děl.profesím v Kolíně(dělnické proto,že ti s VŠ si práci najdou vždycky),tak je dańový odvod= zdravotní+sociální poj.(vč.toho,co platí zaměstnavatel)+daň z příjmu zaměstnance asi 110 tis/osobu/rok. Krát 1000 dělníků a je to 110 mil Kč.,takže dotace státu 1 mld se vrátí za 9 let,kdyby plat rostl,tak za 8 roků.S tou výhodností je to sporné a byl bych opatrný.BTW:co tak vím od známých z ostravska,tak se už trochu proslýchá,že se nová automobilka nechystá platově přebít např. Škodu,spíš to bude méně,než těch 16 tis. Kdo na tom vydělá je dost jasné. Česko to nebude. Ještě je tu otázka,kdo vůbec v té automobilce bude pracovat.Pokud převážně občané SK+PL,tak je znaménko jasné a návratnost nikdy. Prostě jen obyčejná matematika.B-]

Petr
3. srpna • 18:04

vis kolik je prumerny plat ve skodovce? 22500 bez manazerskych platu, ne 16 jak pises Ty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
3. srpna • 19:54

Si představ že to vím a že těch AŽ 16 tis jsem uváděl jako prům.plat(bez šéfů) v nějakém Kolíně či Nošovicích a také jsem psal,že se chystají tam platit ještě hůř,než těch 16 táců. Příště to napíši tak,abys to pochopil:plat v MB a plat jinde,no,jedna věta navíc,se neposeru,že...Je třeba číst pozorně.Příště :-D

Marek Litzman
3. srpna • 12:36

Jasně, neříkám, že se státu vrátí co, co do toho dal, jenom říkám, že nejde jenom o tu dotaci. Ale ve svým výpočtu jsi zapomněl na tu největší položku - suma, kteru stát ušetří na tom, že nebude muset platit 1000 nezaměstnaných, tj jejich podporu a pojištění.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ITTI
3. srpna • 15:17

Beru: Zdravotní za státní pojištěnce(tj. i nezaměstnané)je asi 650Kč/měsíc,podpora v nezam. postupně klesá a při dlouhodobé(tohle má řešit dlouhodobou) už není moc vysoká,něco se proplatí na jiných soc,dávkách,takže kdyby to hodilo ročně na osobu dalších 110 tis., 120 mil. při tisícovce lidí, tak se dostaneme na 250 mil/rok(ať zaokr. výnos+úsporu),dotace 1 mld,stále zanaménko "-" 750 mil. Takže 1 mld.se vrátí za 4 roky.Kolik se jich dalo,nevíme. Nebudou platit daň z příjmu práv.osoby,takže ono to zase takové terno nebude,netvrdím,že je to horší,než nezaměstnanost,to jistě že ne.Možná bych se na to díval jinak,kdyby investor byl ochoten lidem slušně zplatit,takže prům.plat a ten valorizovat.Ale k tomu se asi moc nechystají.

Marek71
3. srpna • 9:18

Nie je v tomto riadku chyba ?-----
Výsledek po zdanění mil. Kč 6 408 3 949 2,3
-----Mne to vychádza nárast 62%.

Doporučujeme

Články odjinud