Ekologické varianty škodováckého hatchbacku a crossoveru na plyn to mají spočítané. Jestli je chcete, musíte hledat skladovky.
Dlouhou dobu šlo o velmi atraktivní volbu pro flotilové i soukromé zákazníky, kteří si oblíbili nízkou cenu stlačeného zemního plynu v kombinaci s rozumnou spotřebou. Nyní se nad vozy Škoda s označením G-Tec a motory TGI vcelku rychle zavírá voda.
Z ceníků zmizely modely Scala a Kamiq 1.0 G-Tec (66 kW/90 k) s litrovým tříválcem řady EA211, nádrží na 13,8 kilogramu stlačeného zemního plynu plus rezervní devítilitrovou nádrží na benzin. Octavia bude následovat, tento posun přijde napříč celým koncernem vzhledem k (nejen) jeho postupnému odklonu od spalovacích motorů.
„Pohon na stlačený zemní plyn se uplatnil jako cenově i ekologicky zajímavá alternativa ke konvenčním motorům na benzin či naftu. Škoda Auto nicméně v rámci své transformace plánuje rozšířit nabídku o několik plně elektrických modelů, které doplní nabídku velmi úsporných modelů se spalovacím motorem. Proto došlo ve spolupráci s koncernem Volkswagen k rozhodnutí, investovat prostředky do vývoje těchto pohonů přednostně," uvedl na náš dotaz k ukončení výroby modelů G-Tec Pavel Jína ,tiskový mluvčí a PR manažer Škoda Auto Česká republika.
Prodej modelů na stlačený zemní plyn budeme postupně na všech trzích ukončovat, nicméně zákazníkům budou k dispozici v nadcházejících měsících ještě skladové vozy u našich autorizovaných partnerů. U modelů Scala a Kamiq již došlo na českém trhu k ukončení přijmu objednávek varianty G-Tec, u modelové řady Octavia bude následovat v průběhu nejbližších měsíců,“ dodal Pavel Jína.