Škoda uzavřela kolektivní smlouvu. Tak zase za rok...

Škoda uzavřela kolektivní smlouvu. Tak zase za rok...

Už se z toho stává každoroční rituál: odboráři vyhrožují, představitelé Škody úporně brání své teritorium. Sice se na sebe před kamerami při jednáních usmívají, ale jejich grimasy jsou hodně křečovité.

A tak to bylo i letos. Těžko říci, zdali si dnes všichni oddychli, když konečně jednání uzavřeli. Nicméně dohodnutý výsledek to alespoň napovídá. Oba totiž slevili. A to docela značně.

Podle sdělení Škody Auto „byla s účinností od 1. dubna 2012 uzavřena nová kolektivní smlouva s platností do 31. března 2013. Tímto dochází se zpětnou platností od 1. dubna 2012 ke zvýšení současných tarifů o 5,0 procenta. Každému tarifnímu zaměstnanci náleží zároveň na základě úspěšných hospodářských výsledků společnosti variabilní část bonusu v celkové výši 20 000 korun. Jedná se o každý rok nově stanovenou část variabilní složky bonusu, která se odvíjí od dosaženého celkového výsledku společnosti. Dalším výsledkem jednání je zvýšení příspěvku, který podnik poskytuje svým zaměstnancům na důchodové připojištění o 100 korun na 800 korun měsíčně.“

Člen představenstva automobilky Bohdan Wojnar k tomu řekl: „S výsledkem vyjednávání šla společnost až na samou hranici možného. Úspěch značky Škoda je úspěchem všech zaměstnanců. Rekordní prodejní a finanční výsledky, kterých jsme v roce 2011 společně dosáhli, se proto promítly i do kolektivního vyjednávání.“

A co na to odboráři? Přeci jen chtěli mnohem více. Za vše hovoří to, že odvolali stávkovou pohotovost.

Tak zase za rok…
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků