Spalováky jdou do hrobu, kosa smrťáka to bere dohromady i s COVIDem. B-]
Pod kapotou osobního vozu patří diesel. B-]
moje auto chvalabohu nepohani......konzernacke smejdy.
Ach, jak jsem hrdý, že můj vůz nepohání ;-)
Dobrý den,toho mindráčka, který zde pořád tvrdí, že pohání i naše auto bych rád ujistil, že mého Mercedesa pohání úplně jiný motor....takový, o kterém se škodověnce může jen zdát.
"mého Mercedesa pohání úplně jiný motor"Ten z Dacie? ;)
Aj moje auto poháňa motor, ktorý ešte pôjde roky po tom, čo spomínané oturbené 3 valce budú už po n-tej oprave, prípadne na smetisku.Dnes ale už nie je veľa možností na výber, hlavne u áut povedzme do 18 000€. Samý 3-valec turbo.
Dá sa za 18 000 Eur momentálne kúpiť napr s 1.4 T-GDI napr Ceed,i30 alebo skladovku s 1.5 tsi Leon.Ale v budúcnosti to bude dosť problém aj keď ani u atmosféry nie je 100% istota že sa nepokazí.Nikdy nie je nič na 100% hlavne keď skončí záruka.
Pravda, ani dnešná atmosféra nie je jednoduchý motor, ako býval kedysi. Človek nemá záruku, že sa niečo nepokazí. Ale čo som tak čítal dlhé roky kadečo o autách, tak jednou z najspoľahlivejších motorizácii by mal byť "japonský benzínový motor" :). Tak uvidím a budem dúfať, že to tak aj bude.
Mna napr. ten dvojliter od Mazdy moc nenadchol.Mal som v Lagune III dvojliter atmosféru robený s Nissanom a ten sa mi zdal živší.Mal síce vyšší výkon /140k/ ale Laguna mala aj väčšiu hmotnosť /1440kg/.
Laguna spĺňala nižšie emisné normy. Mazda má dlhšie prevody, nižšie emisie... 1,4 TGDI v Hyundai i30 ide lepšie ako 2,0 v Mazde, ale celkovo zladenie auta mi prišlo lepšie v Mazde. Ak pôjdu obe autá rýchlo napr po kľukatej ceste - bez nutnosti prudko zrýchľovať, tu bude lepší podvozok výhodou. Okrem toho 1,4 TGDI má vyšší výkon.To boli časy, keď Renault bral motory od Nissanu. Dnes je to opačne. Vlastne Nissan už dnes ani nie je to čo býval kedysi.
konecne diskusia bez toho s tym Dusterom a ani zmienka o Hyundai. Nieco je spatne :-D
Duster je už samozřejmě výrazně lepší než naleštěná bída Tuscon, ale o tomhle tady diskuze není. Téma je motor EA211 takže lze očekávat, že se diskutuje na tohle téma ;-)
Jak můžete porovnávat Rumunský křáp s Tucsonem
škodovácí jsou milí lidé, ale tak trochu zvláštní sorta. Když se bavím se škodovákem, tak je to tak: "To TSI je skvělej motor, jezdí to za 5 (na prolhaném PP svítí 5.6..), nikde mě to nenechalo a krásně to táhne vod spodu (od 2000ot/m..)....teď mám NOVEJ motor (?) a jede eště líp...:-D
Minule som skúšal Scalu 1,0 TSI / 85 kW... Ono to naozaj "táhne" od 2000 ot. Dovtedy je to 1,0 litrový motor, ktorý tak nejako veľmi neide. Možno som rozmaznaný mojím "Japoncom" s 2,0L G120 - ten ide "dole" lepšie ako spomínané TSI, pritom je parametrovo podobný. Lenže kým sa na TSI nepreberie turbo, máme tu 1,0L vs 2,0L motor. Keď sa turbo nadýchne, aj tak to neide nejako lepšie. VMyslím, že ani moje auto tak skoro nebude poháňať motor TSI... Aj keď si nedovolím povedať, žeby to boli zlé motory. Je to celkom normálne úsporný motor.
Treba porovnávať s 1.4 tsi.
Nie, Mazda G120 je presne výkonovo porovnateľná s litrovými motormi konkurencie a predpokladám, že to bol aj cieľ výrobcu. Len na to išiel iným spôsobom. 1,4 TSI je už silnejší motor. To by sme zas Mazde krivdili, keby sme ju porovnávali s výkonnejšími motormi.Na druhej strane... Minule som šoféroval Škodu 110L :). Keď si k tomu auto prirovnáme akékoľvek dnes predávané auto (vrátane tých najlacnejších), tak v podstate v dnešnej dobe neexistuje zlé auto :). Človek si to ani tak neuvedomuje, ako ľahko sa šoféruje dnešné auto :).
S 1.4tsi tak možná mazdu g150
V prvním koncernovém autě jsem měl EA827, ten byl z mexické Puebly. Teď mám EA211, ale ten se vyrábí na mnoha místech. Škodovka dělá hlavně ty atmosférické verze pro trhy mimo EU, takže tipuju, že ten můj bude z Německa.
Škodovka konstruuje řadu MPI, ale v motorárně v Boleslavi vyrábí jak 1,0 a 1,6 MPI EA211, tak turbo 1,0 TSI, 1,4 TSI. V minulosti tam dělali i 1,2 TSI (myslím řemenový z trojkových Fabií, Octavií a novějších Rapidů). Jediný 1,5 TSI se dováží, protože na něj už není výrobní kapacita.
Ne nepohání. "Kvalita" motorů a podvozků je právě důvod, proč si už od dob revoluce 1989 nedokáži koupit Škodu, přestože se na to od té doby stále chystám. Abych napravil to, že za komunistů jsme měli Žigulíka. Škoda je vzhledově docela hezká, má to každý, jezdí za hubičku a samá pozitiva a životní jistoty. Jenže je to takový zmršený papírový "šulda". Pod kapotou mám 1HD-FTE se vším dobrým i méně dobrým a měnit nechci. A pokud jednoho dne ano, tak rozhodně ne za EA211 a podobné.
... ze by i meho Renaulta? 😂😂😂
možná pohání i vaše autonene moje pohani 1.9 SDI 47kw 720 000km
Určitě nepohání a ani nikdy nebude.
Už jsem vlastnil několik vozů Škoda Fabia různých generací. Vidím spolehlivost motorů 1.2HTP, 1TSI jsou opravdu spolehlivé a hospodárné motory své doby. Ujel jsem tři sta tisíc kilometrů a všechny tyto stroje mi pomohly postavit několik domů pro sebe a mé děti. S manželem jsme to mohli díky tomuto zdroji: https://pujckytipy.cz/nejlepsi-kreditni-karta/... . Pomohlo to ušetřit peníze a opravdu vydělat dobrý domov. Vše nejlepší!
Znám několik majitelů Fabii, s motorem 1.2HTP, kteří měli po najetí cca 60 000 km problém s ventily, byly podpálené a vypadaly jako klobouk houby bedly, dokola měly příčné praskliny. Naštěstí se na to přišlo vždy včas a neodešel tímto celý motor, měnily se jen ventily. Automechanik povídal, že je to velice častá závada právě po najetí těch cca 60 000 km.https://www.google.com/imgres... https://www.auto.cz/trivalec-1-2-htp-opravdu-... ...
Prečo reaguješ na reklamného spambota? :-D
ty jsi kokot....jako admin..
Motor 1.6 MPI 81 kW od koncernu neznám,poslední 1.6 MPI je 75 kw. V obsahu 1.6 a výkonu 81 kw je diesel.
Ve Škodě zacínal u Oct. 1. Po ukončení prodeje v Evropě se postupně upravoval celý motor včetně výkonu. Dle mně solidní motor, který nevyhovuje EU
Po ukončení výroby v Evropě se nemodernizoval, ale skončil. Mimo Evropu pokračoval 1.6 16V, což byl konstrukčně jiný motor (montoval se například do Roomsteru). A dnes se vyrábí ten EA211, ale pouze pro trhy mimo EU.
VW vyráběl za posledních 20 let spoustu šestnáctistovek. Třeba Golf IV mohl mít pod kapotou tři naprosto odlišné šestnáctistovky (1.6 74/75 kW, 1.6 16V 77 kW, 1.6 FSI 81 kW). Teď už se to zjednodušilo, vyrábí se jen jedna, právě tu EA211. Ale prodává se jen na trzích mimo EU.
Tenhle motor se používá na Ukrajině a v Rusku. Architekturou stejný jako současné motory VW, 16 ventilů s časováním, pohon řemenem, zakloněn směrem ke kabině vozidla. Za jeho vývojem stojí konstrukce z Česany.
Ani omylem!
Tříválec EA211? No jo už i moje děti říkali, že je eaný.:-D
Na 100% ne, nepohání. :-P
A hned se najde tupec, kterej ti da "nesouhlasim".Asi ma dukaz, ze ve svem aute takovej motor mas!
A dalsi noumeles, kterej nejlip vi, co maj druzi pod kapotou :-)Boze, jak ja tyhle zakomplexovany pocuranky miluju :-)
Nic, to jsou jen třiválcový frustráti od koncernu. Svý čtiřválcový 16v 1.6 se ještě dlouho nevzdám. Už tu beru jako nepodkročitelný minimum. Takový 2-2,5 litr by v 6 válci byl ještě lepší, ale kde koupit nový vůz, nezasažen triválcovou mánií? Ztratil jsem přehled s E6-temp. Toyota?
"Jeden možná pohání i vaše auto"Tipuju, ze spis ne ;-))))))))))))))))))
To by me zajimalo, kterej trouba tady dal "nesouhlasim".Opravdu nesouhlasi s tim, ze ve svem aute NEMAM 3 ci 4 valec, natoz od Skodovky?Ma ten trouba nejakej DUKAZ, ze takovej motor v aute mam, nebo co?!?!Tohle fakt nechapu...
A hele, dalsi trouba!
Natroubíno vrchovatě
dávno už nee, děkuji ale stačilo škodofko...:-))
motorárna koncernu v polsku vyrábí co? Není to počítané i s polskou výrobou?
Jestli myslíte Polkowice, tam se vyrábí naftové motory.
Ja si na svuj konkretni posledni vyrobeny CTHE turbo-supercharger nemuzu stezovat. Kazdy pulrok menim olej a slape to dokonale od 2014
Tak at slouzi! Kolega v praci ted propalil pisty. Ma najeto 80tis. Nechal udelat nove pisty plus vybrus. Tak uvidime, jak bude slouzit dal...
Diky, kolegy je mi lito...zatim mam jen 49 tis. najeto a vse se snazim dukladne monitorovat. Neodpustil bych si kdybych to nejak zanedbal a slo tam neco draheho do haje.
Že měníte olej každý půlrok, to nám nic neřekne. U předchozího auta jsem taky měnil olej třikrát ročně plus zhruba 5 litrů ročně jsem dolíval ... ale najel jsem přes 40 tisíc ročně.
Ja nedolivam, vypustim po pul roce presne 4l a presne 4l tam naplnim novy Castrol Edge 5W-30 + filtr. Najezdim jen cca 10 tis rocne.
Takže výměna každých 5 tisíc km.
4-6 tis...jak to zrovna vyjde. Kazdy podzim a jaro. Je to strasne jednoduche a ukon me vyjde na cca 1600,- a cca hodinu casu... mozna bych rekl, ze me to i bavi menit si olej:-)
Já měnil i po 400km(dal jsem na průplach špatnej Mobil x3000).Jinak taky Kastról sám co 10/12tkm a minule konečně jsem dostal i tovární náplň 5,7 mezi merky ale 3hod jsem nechal výpust otevřenou.Hold 5w40 neteče tak rychle jak 30.Ten tvůj twincharger hold potřebuje lepší údržbu aby vydržel.Mazda MPS je s výměnou oleje podobně.
Pocitam, ze s timhle twinchargerem za tyhle synteticke oleje s primesi titanu a Mann filtry dobrovolne utratim neco pres 30.000,- na 100 tis. ujetych km a presto pevne doufam, ze se mi to nemuze nevyplatit. Ted budu menit poprve svicky.. taky se to rysuje jako velmi jednoduchy ukon.
Nevím jak u tvého motoru 1.4 ale u mého 2l zaboha cívky když byl motor studený nešli ven(trochu zahřát je třeba) a vychladit při montáži nových.Dělali jsme při 50tkm a původní z výroby byli ještě pěkné aspoň na pohled.Těch 30tisíc za 100tkm stojí.Běžně ty motory odešli i dříve
Hotovo. Dik za vcasnou radu! Hezky jsem nejprve zahral motor na tvou radu. Problem jen trochu u civky cilo jedna ale slo to. Puvodni svicky taky jeste vypadaji k svetu.(od vyroby jezdeno pouze na 98-100octan). Az to vychladlo, namontoval jsem nove Bosh. Celkem tri hodiny casu, z toho hodina prace. Polak v instruktaznim vydeu na youtube to dal za 10 minut. CTHE pozdni vyroby bude vetsi drzak. Tipuju, ze to tech 200tis km vydrzi.
Nam se 1cívka rozpulila ale naštěstí ve spoji(je dvoudilna).
Je treba davat pozor. Samoservisy se urcite muzou i zkomplikovat a prodrazit. Hezky pomalu. Pripadal jsem si jak chirurg. Cena operace byla tudiz jen 1200,- za 4 Bosh svicky a na dalsich 50 tis. km vystarano. Jen si pekne uzivej svou peknou Mazdu MPS 2l ..Proste Jimba ItaiB-] Drive together
A lieky? Lieky si si už dal?
Liekom je mi ten zvuk spokojneho motora:-P
Kdysi mě to taky bavilo, teď už to beru jen jako povinnost :-D A taky záleží na tom, jak snadno/obtížně se to u konkrétního auta mění. Ten nový EA211 mi přijde na výměnu super, olejový filtr je nádherně přístupný, ty řiďoučké oleje tečou samy (není potřeba zahřívat motor). A jak nemám rád SUVéčka, tak jsem měnil olej u Yetiho a toho není potřeba jakkoliv přizvedávat.
Do akeho auta, ak sa smiem spytat.
Fabia, dvoulitr.
CTHE je EA111
Myslim ze jo. Jen jsem mylel, ze mi to projde. ..ze si zase profrcim okolo a nikdo se neozve:-)
O, my hrdobci jak lvove v prsa se bijem, ze Skoda dostala duveru Germanu vyrabet trivalce. A sem tam tedy i nejaky ten ctyrvalec. :-D:-D:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.