Škoda už vyrobila 3 miliony motorů řady EA211. Jeden možná pohání i vaše auto

leff blonde  |  22. 06. 2020 14:36

O, my hrdobci jak lvove v prsa se bijem, ze Skoda dostala duveru Germanu vyrabet trivalce. A sem tam tedy i nejaky ten ctyrvalec.

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 Twincharger  |  22. 06. 2020 15:22

Ja si na svuj konkretni posledni vyrobeny CTHE turbo-supercharger nemuzu stezovat. Kazdy pulrok menim olej a slape to dokonale od 2014

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  22. 06. 2020 21:51

CTHE je EA111

Odpovědět  |   | 
WRC fabia R2 Twincharger  |  22. 06. 2020 22:00

Myslim ze jo. Jen jsem mylel, ze mi to projde. ..ze si zase profrcim okolo a nikdo se neozve

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 06. 2020 08:32

Že měníte olej každý půlrok, to nám nic neřekne. U předchozího auta jsem taky měnil olej třikrát ročně plus zhruba 5 litrů ročně jsem dolíval ... ale najel jsem přes 40 tisíc ročně.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  23. 06. 2020 09:17

Do akeho auta, ak sa smiem spytat.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 06. 2020 11:44

Fabia, dvoulitr.

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 TwinCharger  |  23. 06. 2020 10:33

Ja nedolivam, vypustim po pul roce presne 4l a presne 4l tam naplnim novy Castrol Edge 5W-30 + filtr. Najezdim jen cca 10 tis rocne.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 06. 2020 11:43

Takže výměna každých 5 tisíc km.

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 TwinCharger  |  23. 06. 2020 12:29

4-6 tis...jak to zrovna vyjde. Kazdy podzim a jaro. Je to strasne jednoduche a ukon me vyjde na cca 1600,- a cca hodinu casu... mozna bych rekl, ze me to i bavi menit si olej

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 06. 2020 12:48

Kdysi mě to taky bavilo, teď už to beru jen jako povinnost
A taky záleží na tom, jak snadno/obtížně se to u konkrétního auta mění. Ten nový EA211 mi přijde na výměnu super, olejový filtr je nádherně přístupný, ty řiďoučké oleje tečou samy (není potřeba zahřívat motor). A jak nemám rád SUVéčka, tak jsem měnil olej u Yetiho a toho není potřeba jakkoliv přizvedávat.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 06. 2020 08:29

Já měnil i po 400km(dal jsem na průplach špatnej Mobil x3000).Jinak taky Kastról sám co 10/12tkm a minule konečně jsem dostal i tovární náplň 5,7 mezi merky ale 3hod jsem nechal výpust otevřenou.Hold 5w40 neteče tak rychle jak 30.Ten tvůj twincharger hold potřebuje lepší údržbu aby vydržel.Mazda MPS je s výměnou oleje podobně.

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 TwinCharger  |  25. 06. 2020 12:12


Pocitam, ze s timhle twinchargerem za tyhle synteticke oleje s primesi titanu a Mann filtry dobrovolne utratim neco pres 30.000,- na 100 tis. ujetych km a presto pevne doufam, ze se mi to nemuze nevyplatit. Ted budu menit poprve svicky.. taky se to rysuje jako velmi jednoduchy ukon.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  25. 06. 2020 20:08

Nevím jak u tvého motoru 1.4 ale u mého 2l zaboha cívky když byl motor studený nešli ven(trochu zahřát je třeba) a vychladit při montáži nových.Dělali jsme při 50tkm a původní z výroby byli ještě pěkné aspoň na pohled.Těch 30tisíc za 100tkm stojí.Běžně ty motory odešli i dříve

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 Twincharger  |  25. 06. 2020 21:45

Hotovo. Dik za vcasnou radu! Hezky jsem nejprve zahral motor na tvou radu. Problem jen trochu u civky cilo jedna ale slo to. Puvodni svicky taky jeste vypadaji k svetu.(od vyroby jezdeno pouze na 98-100octan). Az to vychladlo, namontoval jsem nove Bosh. Celkem tri hodiny casu, z toho hodina prace. Polak v instruktaznim vydeu na youtube to dal za 10 minut. CTHE pozdni vyroby bude vetsi drzak. Tipuju, ze to tech 200tis km vydrzi.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 06. 2020 17:30

Nam se 1cívka rozpulila ale naštěstí ve spoji(je dvoudilna).

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 TwinCharger  |  26. 06. 2020 19:57

Je treba davat pozor. Samoservisy se urcite muzou i zkomplikovat a prodrazit. Hezky pomalu. Pripadal jsem si jak chirurg. Cena operace byla tudiz jen 1200,- za 4 Bosh svicky a na dalsich 50 tis. km vystarano. Jen si pekne uzivej svou peknou Mazdu MPS 2l ..Proste Jimba Itai Drive together

Odpovědět  |   | 
Ja  |  28. 06. 2020 14:17

A lieky? Lieky si si už dal?

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 Twincharger  |  28. 06. 2020 19:00

Liekom je mi ten zvuk spokojneho motora

Odpovědět  |   | 
Alias  |  23. 06. 2020 15:28

Tak at slouzi! Kolega v praci ted propalil pisty. Ma najeto 80tis. Nechal udelat nove pisty plus vybrus. Tak uvidime, jak bude slouzit dal...

Odpovědět  |   | 
WRC Fabia R2 TwinCharger  |  23. 06. 2020 18:28

Diky, kolegy je mi lito...zatim mam jen 49 tis. najeto a vse se snazim dukladne monitorovat. Neodpustil bych si kdybych to nejak zanedbal a slo tam neco draheho do haje.

Odpovědět  |   | 

motorárna koncernu v polsku vyrábí co? Není to počítané i s polskou výrobou?

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  22. 06. 2020 17:18

Jestli myslíte Polkowice, tam se vyrábí naftové motory.

Odpovědět  |   | 
joe  |  22. 06. 2020 15:49

dávno už nee, děkuji ale stačilo škodofko...

Odpovědět  |   | 
Jeden možná pohání i vaše  |  22. 06. 2020 16:07

"Jeden možná pohání i vaše auto"

Tipuju, ze spis ne )))))))))))))))))

Odpovědět  |   | 
Jeden možná pohání i vaše  |  22. 06. 2020 19:53

To by me zajimalo, kterej trouba tady dal "nesouhlasim".
Opravdu nesouhlasi s tim, ze ve svem aute NEMAM 3 ci 4 valec, natoz od Skodovky?
Ma ten trouba nejakej DUKAZ, ze takovej motor v aute mam, nebo co?!?!
Tohle fakt nechapu...

Odpovědět  |   | 
Jeden možná pohání i vaše  |  22. 06. 2020 20:34

A hele, dalsi trouba!

Odpovědět  |   | 
Natroubíno vrchovatě  |  23. 06. 2020 11:00

Natroubíno vrchovatě

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  22. 06. 2020 17:19

Na 100% ne, nepohání.

Odpovědět  |   | 
Jeden možná pohání i vaše  |  22. 06. 2020 19:54

A hned se najde tupec, kterej ti da "nesouhlasim".
Asi ma dukaz, ze ve svem aute takovej motor mas!

Odpovědět  |   | 
Jeden možná pohání i vaše  |  22. 06. 2020 20:35

A dalsi noumeles, kterej nejlip vi, co maj druzi pod kapotou
Boze, jak ja tyhle zakomplexovany pocuranky miluju

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  24. 06. 2020 18:03

Nic, to jsou jen třiválcový frustráti od koncernu. Svý čtiřválcový 16v 1.6 se ještě dlouho nevzdám. Už tu beru jako nepodkročitelný minimum. Takový 2-2,5 litr by v 6 válci byl ještě lepší, ale kde koupit nový vůz, nezasažen triválcovou mánií? Ztratil jsem přehled s E6-temp. Toyota?

Odpovědět  |   | 
Jim  |  22. 06. 2020 17:33

Tříválec EA211? No jo už i moje děti říkali, že je eaný.

Odpovědět  |   | 
Jan Richter  |  22. 06. 2020 18:25

Ani omylem!

Odpovědět  |   | 
Wasp  |  22. 06. 2020 19:40

Motor 1.6 MPI 81 kW od koncernu neznám,poslední 1.6 MPI je 75 kw. V obsahu 1.6 a výkonu 81 kw je diesel.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  22. 06. 2020 21:50

Tenhle motor se používá na Ukrajině a v Rusku. Architekturou stejný jako současné motory VW, 16 ventilů s časováním, pohon řemenem, zakloněn směrem ke kabině vozidla. Za jeho vývojem stojí konstrukce z Česany.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 06. 2020 08:16

VW vyráběl za posledních 20 let spoustu šestnáctistovek. Třeba Golf IV mohl mít pod kapotou tři naprosto odlišné šestnáctistovky (1.6 74/75 kW, 1.6 16V 77 kW, 1.6 FSI 81 kW). Teď už se to zjednodušilo, vyrábí se jen jedna, právě tu EA211. Ale prodává se jen na trzích mimo EU.

Odpovědět  |   | 
Georg9  |  23. 06. 2020 16:44

Ve Škodě zacínal u Oct. 1. Po ukončení prodeje v Evropě se postupně upravoval celý motor včetně výkonu. Dle mně solidní motor, který nevyhovuje EU

Odpovědět  |   | 
Q  |  24. 06. 2020 06:58

Po ukončení výroby v Evropě se nemodernizoval, ale skončil. Mimo Evropu pokračoval 1.6 16V, což byl konstrukčně jiný motor (montoval se například do Roomsteru). A dnes se vyrábí ten EA211, ale pouze pro trhy mimo EU.

Odpovědět  |   | 
Míša Burešová  |  22. 06. 2020 19:56

Už jsem vlastnil několik vozů Škoda Fabia různých generací. Vidím spolehlivost motorů 1.2HTP, 1TSI jsou opravdu spolehlivé a hospodárné motory své doby. Ujel jsem tři sta tisíc kilometrů a všechny tyto stroje mi pomohly postavit několik domů pro sebe a mé děti. S manželem jsme to mohli díky tomuto zdroji: https://pujckytipy.cz/nejlepsi-kreditni-karta/... . Pomohlo to ušetřit peníze a opravdu vydělat dobrý domov. Vše nejlepší!

Odpovědět  |   | 
Bureš Andrej  |  22. 06. 2020 20:17

ty jsi kokot....jako admin..

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 06. 2020 20:53

Znám několik majitelů Fabii, s motorem 1.2HTP, kteří měli po najetí cca 60 000 km problém s ventily, byly podpálené a vypadaly jako klobouk houby bedly, dokola měly příčné praskliny. Naštěstí se na to přišlo vždy včas a neodešel tímto celý motor, měnily se jen ventily. Automechanik povídal, že je to velice častá závada právě po najetí těch cca 60 000 km.
https://www.google.com/imgres...

https://www.auto.cz/trivalec-1-2-htp-opravdu-... ...

Odpovědět  |   | 
jean  |  24. 06. 2020 15:24

Prečo reaguješ na reklamného spambota?

Odpovědět  |   | 
Václav  |  22. 06. 2020 20:16

Určitě nepohání a ani nikdy nebude.

Odpovědět  |   | 
hajnalka  |  22. 06. 2020 20:21

možná pohání i vaše auto

nene moje pohani 1.9 SDI 47kw 720 000km

Odpovědět  |   | 
Alik  |  22. 06. 2020 20:37

... ze by i meho Renaulta? 😂😂😂

Odpovědět  |   | 
Carnet  |  23. 06. 2020 00:28

Ne nepohání. "Kvalita" motorů a podvozků je právě důvod, proč si už od dob revoluce 1989 nedokáži koupit Škodu, přestože se na to od té doby stále chystám. Abych napravil to, že za komunistů jsme měli Žigulíka. Škoda je vzhledově docela hezká, má to každý, jezdí za hubičku a samá pozitiva a životní jistoty. Jenže je to takový zmršený papírový "šulda". Pod kapotou mám 1HD-FTE se vším dobrým i méně dobrým a měnit nechci. A pokud jednoho dne ano, tak rozhodně ne za EA211 a podobné.

Odpovědět  |   | 
Q  |  23. 06. 2020 08:06

V prvním koncernovém autě jsem měl EA827, ten byl z mexické Puebly. Teď mám EA211, ale ten se vyrábí na mnoha místech. Škodovka dělá hlavně ty atmosférické verze pro trhy mimo EU, takže tipuju, že ten můj bude z Německa.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  24. 06. 2020 10:29

Škodovka konstruuje řadu MPI, ale v motorárně v Boleslavi vyrábí jak 1,0 a 1,6 MPI EA211, tak turbo 1,0 TSI, 1,4 TSI. V minulosti tam dělali i 1,2 TSI (myslím řemenový z trojkových Fabií, Octavií a novějších Rapidů). Jediný 1,5 TSI se dováží, protože na něj už není výrobní kapacita.

Odpovědět  |   | 
k22  |  23. 06. 2020 09:33

škodovácí jsou milí lidé, ale tak trochu zvláštní sorta. Když se bavím se škodovákem, tak je to tak: "To TSI je skvělej motor, jezdí to za 5 (na prolhaném PP svítí 5.6..), nikde mě to nenechalo a krásně to táhne vod spodu (od 2000ot/m..)....teď mám NOVEJ motor (?) a jede eště líp...

Odpovědět  |   | 
Pali3x  |  23. 06. 2020 20:23

Minule som skúšal Scalu 1,0 TSI / 85 kW... Ono to naozaj "táhne" od 2000 ot. Dovtedy je to 1,0 litrový motor, ktorý tak nejako veľmi neide. Možno som rozmaznaný mojím "Japoncom" s 2,0L G120 - ten ide "dole" lepšie ako spomínané TSI, pritom je parametrovo podobný. Lenže kým sa na TSI nepreberie turbo, máme tu 1,0L vs 2,0L motor. Keď sa turbo nadýchne, aj tak to neide nejako lepšie. V
Myslím, že ani moje auto tak skoro nebude poháňať motor TSI... Aj keď si nedovolím povedať, žeby to boli zlé motory. Je to celkom normálne úsporný motor.

Odpovědět  |   | 
p 22  |  25. 06. 2020 21:36

Treba porovnávať s 1.4 tsi.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 06. 2020 17:51

S 1.4tsi tak možná mazdu g150

Odpovědět  |   | 
Pali3x  |  02. 07. 2020 08:26

Nie, Mazda G120 je presne výkonovo porovnateľná s litrovými motormi konkurencie a predpokladám, že to bol aj cieľ výrobcu. Len na to išiel iným spôsobom. 1,4 TSI je už silnejší motor. To by sme zas Mazde krivdili, keby sme ju porovnávali s výkonnejšími motormi.
Na druhej strane...
Minule som šoféroval Škodu 110L :). Keď si k tomu auto prirovnáme akékoľvek dnes predávané auto (vrátane tých najlacnejších), tak v podstate v dnešnej dobe neexistuje zlé auto :). Človek si to ani tak neuvedomuje, ako ľahko sa šoféruje dnešné auto :).

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  23. 06. 2020 10:10

konecne diskusia bez toho s tym Dusterom a ani zmienka o Hyundai. Nieco je spatne

Odpovědět  |   | 
Ralf  |  23. 06. 2020 10:23

Duster je už samozřejmě výrazně lepší než naleštěná bída Tuscon, ale o tomhle tady diskuze není. Téma je motor EA211 takže lze očekávat, že se diskutuje na tohle téma

Odpovědět  |   | 
Georg9  |  23. 06. 2020 16:50

Jak můžete porovnávat Rumunský křáp s Tucsonem

Odpovědět  |   | 
Tomi  |  23. 06. 2020 11:13

Dobrý den,
toho mindráčka, který zde pořád tvrdí, že pohání i naše auto bych rád ujistil, že mého Mercedesa pohání úplně jiný motor....takový, o kterém se škodověnce může jen zdát.

Odpovědět  |   | 
Pali3x  |  23. 06. 2020 20:25

Aj moje auto poháňa motor, ktorý ešte pôjde roky po tom, čo spomínané oturbené 3 valce budú už po n-tej oprave, prípadne na smetisku.
Dnes ale už nie je veľa možností na výber, hlavne u áut povedzme do 18 000€. Samý 3-valec turbo.

Odpovědět  |   | 
p 22  |  25. 06. 2020 21:42

Dá sa za 18 000 Eur momentálne kúpiť napr s 1.4 T-GDI napr Ceed,i30 alebo skladovku s 1.5 tsi Leon.Ale v budúcnosti to bude dosť problém aj keď ani u atmosféry nie je 100% istota že sa nepokazí.Nikdy nie je nič na 100% hlavne keď skončí záruka.

Odpovědět  |   | 
p 22  |  25. 06. 2020 21:46

Mna napr. ten dvojliter od Mazdy moc nenadchol.Mal som v Lagune III dvojliter atmosféru robený s Nissanom a ten sa mi zdal živší.Mal síce vyšší výkon /140k/ ale Laguna mala aj väčšiu hmotnosť /1440kg/.

Odpovědět  |   | 
pali3x  |  26. 06. 2020 09:17

Laguna spĺňala nižšie emisné normy. Mazda má dlhšie prevody, nižšie emisie... 1,4 TGDI v Hyundai i30 ide lepšie ako 2,0 v Mazde, ale celkovo zladenie auta mi prišlo lepšie v Mazde. Ak pôjdu obe autá rýchlo napr po kľukatej ceste - bez nutnosti prudko zrýchľovať, tu bude lepší podvozok výhodou. Okrem toho 1,4 TGDI má vyšší výkon.

To boli časy, keď Renault bral motory od Nissanu. Dnes je to opačne. Vlastne Nissan už dnes ani nie je to čo býval kedysi.

Odpovědět  |   | 
pali3x  |  26. 06. 2020 09:20

Pravda, ani dnešná atmosféra nie je jednoduchý motor, ako býval kedysi. Človek nemá záruku, že sa niečo nepokazí. Ale čo som tak čítal dlhé roky kadečo o autách, tak jednou z najspoľahlivejších motorizácii by mal byť "japonský benzínový motor" :). Tak uvidím a budem dúfať, že to tak aj bude.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  26. 06. 2020 12:26

"mého Mercedesa pohání úplně jiný motor"

Ten z Dacie? ;)

Odpovědět  |   | 
V8master  |  23. 06. 2020 21:49

Ach, jak jsem hrdý, že můj vůz nepohání

Odpovědět  |   | 
vvvv  |  24. 06. 2020 17:22

moje auto chvalabohu nepohani......konzernacke smejdy.

Odpovědět  |   | 
Ada je zase tady  |  24. 06. 2020 20:09

Pod kapotou osobního vozu patří diesel.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  29. 06. 2020 02:04

Spalováky jdou do hrobu, kosa smrťáka to bere dohromady i s COVIDem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A