Škoda už vyrobila 2,5 milionu motorů řady EA211. Denně jich složí zhruba 2400

67 komentářů

Josef
27. května • 18:08

https://www.reliabilityindex.com/top-100... https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/314...
VW Polo - Engine 0.00% - (Here we have listed some of the parts that go to make up the figures we have produced and the frequency that these parts might fail - This list is not a complete list of what is covered under a Warranty Direct policy but an indication of frequency of failures Cylinder head, internal bushings, oil pump, crankshaft and bearings, tappet gear, valves & guides, pistons & rings, cylinder bores/liners, con rods, distributor drive, starter ring gear, flywheel, autodrive plate, camshaft drive belts, camshaft & cam followers, cylinder head gasket, cylinder block, crankshaft pulley, turbo/intercooler units, inlet & exhaust manifold, rear main seal, rocker assembly, push rods, timing gears, timing belts & chains.)
SEAT Ibiza Engine 13.33%
VW Golf Engine 40.91%
VW Fox Engine 0.00%
VW Beetle Engine 9.38%
Škoda Fabia Engine 15.84%https://www.jdpower.com/business/press-releases/2... ...

Klobásyn
27. května • 16:26

Ano,vyborny základ pro další článek...zítra se dočteme, že z montážní linky sjel motor číslo 2.501.200,a máme každý den vystaráno 😂

Radek
27. května • 14:10

Vyrábějí..nebo montují..Ale kolik motorů vzniklo v Česku..?? Tím myslím kolik jsme
jich vymysleli..Naposled motor do Škody 1000MB...B-]

Peter
27. května • 16:31

Toto je ten problém Škodovky.Ona v podstate nemá vlastný motor ,podlahu,prevodovku atd.Všetko vymyslel Volkswagen a ten určuje čo bude a čo nie v Škodovkách.Takže momentalne pri tej istej cene /plus,mínus/napr.Golfa a Scala je pre mna uplne logicke že si vyberiem Golfa.Nevravím že Škoda je zlé auto ale všetko čo má má len vdaka Volkswagenu čo je logické.Len problém je v tom že Škoda je dosť drahá.Ja ked som bral Golfa tak porovnatelná Octavia tj motor,výbava vychadzala o 3500 Eur viac a to sa mi zdá teda dosť.To že Škoda ti dá do auta daždnik alebo škrabku nie je pre mna podstatné.Golf VII mal už dávno XDS alebo viacprvkovu zadnu napravu ale do OIII sa to dostalo až neskor takisto infotaiment atd takže aj to je príklad že VW určuje čo v Škodovke bude a čo nie.Ale aj napriek týmto cenám sa Škoda dobre predáva čo je osobne pre mna dosť prekvapujuce.

cent610
4. května • 8:06

sorry jako, ale nemáš pravdu, víceprvkovou nápravu má VW díky škodovce, protože ta ji vymyslela ...

Jarda
27. května • 19:52

To je ale velký nesmysl, co tu píšete. Škoda Auto má na starosti kompletní vývoj motorů MPI dle architektury EA 211. To znamená motory 1,0 MPI (u nás Citigo+Fabia) 1,4 MPI a 1,6 MPI (Fabia, Rapid, Octavia pro východní trhy vč.Číny). Všechno to jsou motory, které mají základní rysy moderního agregátu - 16V rozvod, variátor sání a modulová konstrukce. Je naprosto běžné, že v rámci koncernů dostávají různé značky na starosti vývoj různých komponent, které se sdílí, to je pro to, aby byla výroba hromadná a díky tomu levnější. Škodovka dostala MPI, VW se stará o malé TSI a Audi vyvíjí velké TSI a kompletní řadu TDI. Jediná značka, která se vývoji agregátů nevěnuje, je Seat.
Jinak pardon, ta 1,4 TSI se stále vyrábí v MB z důvodu dodávek pro vozy, které se montují v závodě JSC Eurocar Solomonovo na Ukrajině.

Pepe
26. května • 23:08

Mám octavia 3 combi 1,6tdi 77kw rok výroby 2014 420xxxkm a stále jede hezky jak nové.. Nevím proč by neměli jezdit.. Jen mimochodem jezdím dene ČR - Německo a auto jsem kupoval Německu jako Nové.

bzzz
27. května • 9:41

Cesky jazyk ses ucil taky v Nemecku? Bez urazky, 420k a jede hezky jako nove ;-)

Tom
27. května • 10:23

A proc ne? Nejaky argument?

Zdeněk
26. května • 21:12

Mám 1.4 TSI EA211 110kw.
Jako první majitel mám najeto 42000km. Automat šestikvalt Tiguan.
Info pro Ty, co jsou chytří až na půdu a takové auto nikdy evidentně neřídili. Dálnice - tempomat na 130km. Otáčky 2500RPM. Tlak turba 1bar. Výkon motoru cca.35kw. Takže chytráci, jiný motor bych nechtěl ani náhodou.

pouch
27. května • 8:57

"Dálnice - tempomat na 130km. Otáčky 2500RPM"
A to neco dokazuje? :-D

Toper
27. května • 9:33

Hlavně to ukazuje, že na benzínový motor to točí vcelku málo. Takové otáčky jsou při dalničních 130 km/h spíše výsadou nafty.

Honza
27. května • 11:06

o životnosti motoru a převodovky to neříká opravdu nic :-) Osobně jsem si nedávno vybral novou Toyotu v 2.0 hybrid, tam mám dalších 110 bezproblémových let jistých, pak ho pošlu dál:-) Spotřeba super a výkon ok. Výborná převodovka, už se jen směji při vzpomínkách na VW a parkovaní na centimetry :D

Honza
27. května • 11:08

10 let, pak ho pošlu dál...i když věřím, že za 110 let ještě bude jezdit:-D:-D

Zdeněk
27. května • 10:34

Přesně.
Jak se říká chytrému napověz, hloupého kopni.
2500RPM pod polovinou rozsahu, tlak turba na poloviční hodnotě a výkon motoru něco nad 1/3 celkového výkonu. Ještě stále nechápeš co to jako dokazuje? 😁

Ludek
27. května • 10:59

Civic minule generace, 1.8. Najeto temer 327 000 KM bez problemu. Vykon potrebny pri 130 nevim, otacky jsou vyssi a pri 180km jeste vyssi:D Na dvojku klidne 90, treba vcera u Koprivnice rychle dva autobusy:-) Nemusim resit, klidne to muzu (a zdimu) na max a bez problemu, chapes? Dlouhodoba 6.7 :-) Klidek mimo mesto pod 5.5.Chapes?
Ja se nemusim bat motor zdimat, muzu ho nechat prevalovat na dalnici pri 3000 nebo ho drzet porad 4-6k a mezi vymenou (15000km) nedolejvam olej a fakt to rad tociim :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
27. května • 11:30

A důvod, proč srovnáváš svůj malý Civic s Tiguanem, je jaký? Jsou to přece úplně jiné auta. Kdybys to srovnal s Golfem, bude to mít aspoň nějaký smysl.

Ludek
27. května • 16:40

Jo a doporucuji se kouknou na civic kombi a tvuj Tiguan, ten je mozna tak vysokej ale velky..no nevim:D Do Tiugana nedas 3 detsky sedacky, kufr horsi, vzadu horsi nez pasik. Precenujes ho.

JirkaX
27. května • 18:47

Proč srovnáváš Tiguan s Passatem? Jedno je spíše hatchback a druhé sedan. Neporovnatelné.

JirkaX
27. května • 20:53

Ty už drž hubu blbe.

JirkaX
28. května • 21:48

Ty něco slyšíš? Už ti asi z těch krádeží přezdívek hrabe.

Ludek
27. května • 12:09

Resim motor a to, ze jedes jen na cast vykonu a ja rikam, ze to NIC NEZNAMENA. Dokonce casto pohodovy rezim dava autu vice zabrat:-) Jako ze to je super, ze to jede napr. tretinu vykonu nebo spatne? Me je jedno kolik to toci, hlavne, ze to je spolehlive, tiche a prijemne pri jizde a malo to zere. Jestli to pri 2000ot neco 3500 je mi uzadele :-)
Mas radsi 2500 otacek misto kvality? Co presne si chtel rici tvym prispevkem? Diky za vysvetleni

Toper
27. května • 14:43

To sis asi spletl článek, ne?S Civicem s 1.8 jsem se něco najezdil, ale že by to bylo něco, na co bych rád vzpomínal? Když se netočil, nejel. Když se točil, žral jak prokoplý. Když s ním jezdila žena, nedostala se svoji bežnou jízdou kolem komína pod 8 litrů. Spíš to inklinovalo k devíti, asi trošku těžší noha, ale stejně to nebylo nic extra na obyčejný Civic. Já mám spotřebu nižší v prémiovém sedanu o dvě třídy výše s dvakrát takovým motorem. Když to srovnám s TSI, tak ten, když se honí, tak si taky vezme, ale dynamikou v celkém spektru otáček je úplně někde jinde. Dobře se s ním jede jak kolem 2,5 tak třba 4 tis. otáček. Takže ano, radeji mám kvalitu v podání uživatelsky příjemného motoru v těch otáčkách, kde tráví 90% jídního režimu. Lepší spotřeba je už jen bombónek navíc.

TOMÁŠ ZDENĚK
27. května • 17:01

Zdravím Topere, mohu také poprosit o vysvětlení Vašeho příspěvku s nízkými otáčkami? Luďkovi jste nejspíš omylem neodpověděl a já mu také nerozumím. Otáčky to jsou na 1.4 opravdu nízké, ale to je opravdu vše, co jste chtěl tím sdělit? To by mi přišlo málo. Kdybych napsal: můj šestiválec nepotřebuje řadit dva nejvyšší stupně, protože to je opravdový motor. Informace hezká ale také zbytečná, stejně jako informace o otáčkách nebo se mýlím? Děkuji za Váš čas

Toper
27. května • 20:09

Ano, vše již bylo napsáno. Nízké otáčky, slušný dostupný výkon, nízká spotřeba. Co víc ti tam chybí za informaci? Jde o benzinový motor o malém objemu.

Ludek
27. května • 16:37

No vidis, ja mam najezdeno hromadu km v ruznych VW v praci (pasik, golf, caddy obcas arteon) 60:40 naftak/benzin a motory mi nesedi a zivotnost tech motoru (benzin) neni dobra. Je lepsi, nez byvalo ale porad umiraj. Automaty, nektere ok, jine do kolony hruza. Zivotnost taky jak ktera automaticky prevodovka:) U nas v rodine a sirsim okoli se preslo na Toyoty, Suzuki a par Opelu s Peugety, nikdo nelituje..alespon zatim:-)Promin ale jezdit s tim za 9, to je tvrde brza/plyn a asi se musis snazit, moc ti neverim :-) Zima+jenom mesto+jizdy prevazne se studenym motorem a jsem na 8.
S 1.2 TSI na pohodu za 5-5,5, mesto 6,3, proti 1.8 ve starem civicu zadny velky rozdil+pripocti ojeti a nesmrtelnost a je to vyhra:)No vidis, zena ma priuse jako a spotrebu pres mesto mame mensi, nez tve nastartovani a zivotnost? Lepsi:D Hele, pokud ti auto sedi, neni co resit a blahopreji. Ja jezdim s VW bohuzel dost a podvozkove ani motory me nepresvedcili. Prumer, nuda a sed. A ano, radim a tocim motor rad, kdyby ne, mam Camry/corollu s peckovnim hybridem :-)Sto lidi sto chuti ale pro VW jde od pasika 5.5 do kopru.

Toper
27. května • 20:06

Luďku, ty máš hlavně zcela vyžilé auto. Takový nájezd se na celém autě podepíše, všechno rozvrzané, prosazené, ošoupané, odřené. Díly už jsou za hranou životnosti a půl auta je zralá na výměnu. Za mě je to již zcela za hranou. Můžeš tady vykládat, jak je to super, ale za mě říkám, ne není to super.
Věřit mi nemusíš, já si nepotřebuji nic nalhávat, ani obhajovat starou vránu. Zkušenosti mám své a své peněženky, takže opravdu vím, co stoji na provozu Civic 1.8.
Já žádné TSI nevlastním, občas se s nějakým projedu a musím upřímně bez jakékoli zášti a předsudků napsat, že to je uživatelsky příjmné svezení. Nedivím se, že je to tak prodejně úspěšné. Není to složité pochopit. PS: má žena má Corollu Verso 1.8, byla to její volba, asi kvůli prostoru, já do toho nekecal, ale opět je to zcela obyčejné auto. Motor sice drží a držet od pohledu bude, ale odchází čidla, naposled lambda. Nefungují, nebo spíš fungují na heslo tlačítka ovládání BC, odešel centrál u dveří řidiče. Takže nějaká mýtická spolehlivost Toyoty je pro mě po osobních zkušenostech opět k smíchu.

patriot
26. května • 19:12

a všechny stoji za prd, Tsi poruchový nejen rozvod , všechny Mpi spotřeba oleje a benzínu ku výkonu ,3 válce snad nejhorší co mohli vymyslet, u všech konstrukční problemy . Nechápu jak jim to můžou lidi jist i s navyjákem.A ještě za ty prachy .Prostě neznalost konkurence....

Lenon
28. května • 10:06

Patriot :Musíš pochopit, že lidi co to kupují absolutně nevědí co kupují.
Jsou to obyčejní spotřebitelé, kteří o autech nic nevědí, zkrátka jdou koupit auto.
Třeba plno lidí jde do bazaru koupit auto a zajímá je jen interier a vzhled z venčí.
To jaký to má agregát, jestli motor jde tak jak má, nebo že je to shnilé, to už běžný spotřebitel neřeší, to řeší člověk, který o tom něco ví.

Safrt
26. května • 21:26

Co máš ty????

Jarda
26. května • 19:50

Nesmysl za nesmyslem. TSI EA211 mají spolehlivý řemenový rozvod. MPI nežerou, protože mají integraci svodů do hlavy, takže není třeba ochlazovat kat palivem. To byla vlastnost EA111. Například 1,2 TSI a 1,4 TSI jsou známé jako jedny z nejlepší turbo benzínů napříč trhem.

JirkaX
26. května • 21:08

To je na tomto webu spravovaném neschopnou redakcí úplně normální. Pár blbečků se sem chodí vyřádit. Používají různé nicky, ten křivák nahoře používá i původní můj.

JirkaX
26. května • 21:30

Konečně jsem se přiznal, ulevilo se mi.

JirkaX
28. května • 15:22

sakra, co jsem to udělal !?

Ben
26. května • 21:40

A nejseš schizoffrenik nebo jsi jen ovátý větrem.

Peter
26. května • 20:44

Ja som čítal že EA211 je uplne iný ako EA111.Ja ho mám rok , 92kw 12 000 km a olej som zatial nedolieval.Dufam že to tak aj ostane a nebudu s ním problemy.Inač toto bol moj jediný otaznik ked som vyberal auto či ho zobrať.Mal som obavy z tohoto motora ale zatial je to dobré.A má aj super spotrebu.

Pepe
26. května • 23:10

Výměna oleje atd max 15tis.km.Nespolehat na 30000km a pak výměna oleje..

.
26. května • 19:31

Tady se zase sešlo idiotů. :-D

Kenny
26. května • 18:59

Jojo, jenze TSI je prave to zverstvo, proc si nedokazi koupit auto z koncernu. 😕

qwerty
27. května • 6:36

Nesmite podlehat internetovym diskuzim plnym anti VW pubescentu. Dnesni EA211 nemaji s notoricky znamymi EA111 temer nic spolecneho a i v jejich pripade se jedna o dost nafouknutou bublinu. Ty motory mely problem s nekvalitnimi retezy a napinaky, ktere od treti revize funguji perfektne, takze se startsim motorem staci navstivit servis.Takovy 1.6THP od PSA/BMW mel uplne stejne problemy, k tomu se zanasel karbonem, a zadny internetovy shitstorm se nekonal. 1.2TCe od Renaultu uplny odpad a muzeme pokracovat.Naopak aktualni 1.4TSI je velmi dobry a spolehlivy motor. Hodnoceni posledni 1.5TSI ukaze az dlouhodoba zkusenost.

mpolan
27. května • 9:26

Nekonal? Byl jsi poslední tři roky v hibernaci?
A na TCe se plive ze všech stran soustavně, ačkoli v novějších revizích už taky nemá problémy.

qwertz
27. května • 16:32

Ne. 1.2TCe je opravdu spatny motor, nejvetsi problemy zadna revize neresi (ani to nelze). Proto je komplet nova 1.3TCe tak strasne popularni. Po te predchozi pohrome je totiz i prumerny motor skvely.
https://www.auto.cz/motory-renault-0-9-a-1-2-... ...

JirkaX
28. května • 15:34

Největší poruchovost motorů měl vždy koncern VW a můžete mínusovat jak chcete a nic na tom nezměníte.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ben
28. května • 16:33

O poruchovosti HTP, TSI i starších1,6 MPI by se dal napsat nejeden článek, ale i o spolehlivosti aut jako celku.

Tom
27. června • 6:55

Je zvlastni ze zdejsi novinari tyhle clanky odmitaji psat a radeji pisou o ho.nu. Citim tu urcitou angazovanost :-D

Toper
28. května • 15:59

To ale není pravda. Takže si můžeš hulákat, co chceš.
Co se týče procentuální poruchovosti motorů, není na tom VW zdaleka nejhůře. ;-)

.
28. května • 21:18

Je to blb, nerozčiluj se. A ještě jinému ukradl přezdívku.

Tom
27. května • 10:21

Tak 211 uz je tady 7 let, ale stejne je tsi odpad. Takze kdyz tce je posledni dva roky v pohode, bude to jeste chvili trvat.

DAS
26. května • 18:11

A co 1.5 TSI 96kw Evo - ten ve škůdce nedělají?

Spirit96
26. května • 21:28

1.5 TSI EVO ve Škodovce prozatím není v plánu (v lince těch typů je už tolik, že další by se přidával s problémy a bůh ví, zda-li by to ta linka ještě schroupala). A od roku 2020 se bude vyrábět 1.0 TSI EVO.

Jarda
26. května • 19:48

Ne, zatím ne. Myslím, že s touto výrobou v takovém počtu jsou na vrcholu kapacit.

Peter
26. května • 17:26

Ja mám 1.4 tsi 92 kw a nie 94 kw rok výroby 2018.Ten potom kde vyrábaju ?A 1.6 MPI 81 kw je čo za motor ?

Pepa
17. prosince • 17:10

V článku chybí i EA211 1.2TSi 81kw. Je to ten 4 válec 16V co byl "obráceně" , s řemenem na místo řetězu a byl v Golfu 7 a myslím že i O3. Meli jsme služební fabii s 1.2TSI EA111 8 ventil a to bylo teda dílo, nejela a věčně v servisu... Po přesedlání na Golfa se zmiňovaným EA211 to bylo jak sednout do bezproblémové rakety :-)) No každopádně ta éra přehnaných malých objemů je hrozná. Sice ty motory mají výkon, ale prostě objem nenahradíš... :)

Jarda
26. května • 19:46

1,4 TSI se v MB vyráběl taky - ale vzhledem k tomu, že výroba přeskočila na větší 1,5 EVO, tak skončil. Varianta 92 a 110 kW by měla být stejně jako 1,2 TSI rozdílná pouze SW. 1,6 MPI 81 kW je architektura stejná jako 1,0 MPI, jen jde o 4 válec. Vyrábí se jak v MB, tak v ruské Kaluze. Primárně je určen pro východní trhy, kde se používá napříč značkami.

Spirit96
26. května • 21:32

1.4 TSI se v MB vyrábí stále. Sice v menším množství, ale stále se vyrábí.

Ota
27. května • 16:59

1.4 bude s hybridnim Sperbem

verny
26. května • 21:11

Liší se i hardware, např. 92Kw verze nemá variabilní výfuky na straně výfuku. Některé verze 110Kw mají i vypínání válců. Chipování slabších verzí se nedoporučuje, jsou spárovány se slabšími převodovkami do 200Nm.

Peter
26. května • 20:32

Ďakujem za info

Popo
26. května • 18:40

Pro slovensko v mongolsku

Peter
26. května • 18:49

Aj do nemeckého auta ?

Ota
28. května • 15:21

pritom staci otevrit navod , treba u O III, na strance technicke udaje .. u motoru je hvezdicka, ktera vysvetluje. Neni urceno pro EU

JirkaX
26. května • 14:35

Tolik motorů a jen zlomek z nich jezdí.

Assasin
27. května • 16:30

:-D:-D:-D:-D:-D

Toper
27. května • 9:34

A kde jsou ty, co nejezdí?

Bureš.
28. května • 16:44

Ty už mají nalítáno svých třicet tisíc km a v klidu odpočívají na šrotáku.

´´´
1. června • 21:18

Přesně tak! Myslím, že by evropský parlament měl takové plýtvání materiálem razantně zakázat. Jsou tu daleko významnější (asijští) výrobci s vynikající spolehlivostí. Německá "kvalita" je dávno v kopru.

Vóša
26. května • 14:53

právě proto jich musí tolik vyrobit !

Doporučujeme

Články odjinud