Škoda už vyrobila 2,5 milionu motorů řady EA211. Denně jich složí zhruba 2400

Ze Škodovky zaznívá další výrobní milník. V Mladé Boleslavi už mají na svědomí pořádnou hromadu vyrobených motorů.

Pokud máte benzinovou Škodovku, Volkswagen nebo Seat vyrobený od roku 2012, možná máte pod kapotou rovněž motor řady EA211. Jednotky této série začala Škoda vyrábět právě před sedmi lety a nyní automobilka oznamuje, že za tu dobu jich stačila postavit už celkem 2,5 milionu kusů.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Řada EA211, která se vyrábí v Mladé Boleslavi, zahrnuje tří- a čtyřválcové jednotky s hliníkovým blokem. V současné době v závodě vyrábí zhruba 900 zaměstnanců 2400 motorů denně. Jedná se přitom o čtyři různé agregáty s objemem od 1,0 do 1,6 litru. Motory se montují do modelů koncernu VW na celém světě. Aktuálně je najdete pod kapotami Škody, Volkswagenu a Seatu.

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Paleta tříválcových motorů zahrnuje agregáty 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), 1,0 MPI EVO 59 kW (80 k) a 1,0 TSI ve výkonových verzích 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Ze čtyřválců do řady EA211 patří motory 1,4 TSI o výkonu 94 kW (128 k) nebo 110 kW (150 k) a 1,6 MPI o výkonu 81 kW (110 k).

„Milník dvou a půl milionu vyrobených agregátů je symbolem 120 let strojařského umění a výkonnosti našeho personálu. Náš hlavní výrobní závod v Mladé Boleslav patří k továrnám s nejdelší tradicí v celém automobilovém průmyslu. S jubileem ve výrobě motorů řady EA211 jsme k této úspěšné historii připsali další kapitolu,“ uvedl člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Vedle výroby motorů v Mladé Boleslavi hraje důležitou roli v globálním hledisku koncernu VW také vrchlabský závod Škodovky pro výrobu komponentů. Vznikají zde mimo jiné i sedmistupňové automatické převodovky, které rovněž najdete v mnoha koncernových modelech. Denně jich závod vyrobí 2200. Už minulý rok v lednu přitom Vrchlabí dosáhlo hranice 2 milionů vyrobených kusů.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků