Škoda už vyrobila 2,5 milionu motorů řady EA211. Denně jich složí zhruba 2400

Ze Škodovky zaznívá další výrobní milník. V Mladé Boleslavi už mají na svědomí pořádnou hromadu vyrobených motorů.

Pokud máte benzinovou Škodovku, Volkswagen nebo Seat vyrobený od roku 2012, možná máte pod kapotou rovněž motor řady EA211. Jednotky této série začala Škoda vyrábět právě před sedmi lety a nyní automobilka oznamuje, že za tu dobu jich stačila postavit už celkem 2,5 milionu kusů.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Řada EA211, která se vyrábí v Mladé Boleslavi, zahrnuje tří- a čtyřválcové jednotky s hliníkovým blokem. V současné době v závodě vyrábí zhruba 900 zaměstnanců 2400 motorů denně. Jedná se přitom o čtyři různé agregáty s objemem od 1,0 do 1,6 litru. Motory se montují do modelů koncernu VW na celém světě. Aktuálně je najdete pod kapotami Škody, Volkswagenu a Seatu.

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Paleta tříválcových motorů zahrnuje agregáty 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), 1,0 MPI EVO 59 kW (80 k) a 1,0 TSI ve výkonových verzích 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Ze čtyřválců do řady EA211 patří motory 1,4 TSI o výkonu 94 kW (128 k) nebo 110 kW (150 k) a 1,6 MPI o výkonu 81 kW (110 k).

„Milník dvou a půl milionu vyrobených agregátů je symbolem 120 let strojařského umění a výkonnosti našeho personálu. Náš hlavní výrobní závod v Mladé Boleslav patří k továrnám s nejdelší tradicí v celém automobilovém průmyslu. S jubileem ve výrobě motorů řady EA211 jsme k této úspěšné historii připsali další kapitolu,“ uvedl člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Vedle výroby motorů v Mladé Boleslavi hraje důležitou roli v globálním hledisku koncernu VW také vrchlabský závod Škodovky pro výrobu komponentů. Vznikají zde mimo jiné i sedmistupňové automatické převodovky, které rovněž najdete v mnoha koncernových modelech. Denně jich závod vyrobí 2200. Už minulý rok v lednu přitom Vrchlabí dosáhlo hranice 2 milionů vyrobených kusů.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků