Ze Škodovky zaznívá další výrobní milník. V Mladé Boleslavi už mají na svědomí pořádnou hromadu vyrobených motorů.
Pokud máte benzinovou Škodovku, Volkswagen nebo Seat vyrobený od roku 2012, možná máte pod kapotou rovněž motor řady EA211. Jednotky této série začala Škoda vyrábět právě před sedmi lety a nyní automobilka oznamuje, že za tu dobu jich stačila postavit už celkem 2,5 milionu kusů.
Řada EA211, která se vyrábí v Mladé Boleslavi, zahrnuje tří- a čtyřválcové jednotky s hliníkovým blokem. V současné době v závodě vyrábí zhruba 900 zaměstnanců 2400 motorů denně. Jedná se přitom o čtyři různé agregáty s objemem od 1,0 do 1,6 litru. Motory se montují do modelů koncernu VW na celém světě. Aktuálně je najdete pod kapotami Škody, Volkswagenu a Seatu.
Paleta tříválcových motorů zahrnuje agregáty 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k), 1,0 MPI EVO 59 kW (80 k) a 1,0 TSI ve výkonových verzích 70 kW (95 k), 81 kW (110 k) a 85 kW (115 k). Ze čtyřválců do řady EA211 patří motory 1,4 TSI o výkonu 94 kW (128 k) nebo 110 kW (150 k) a 1,6 MPI o výkonu 81 kW (110 k).
„Milník dvou a půl milionu vyrobených agregátů je symbolem 120 let strojařského umění a výkonnosti našeho personálu. Náš hlavní výrobní závod v Mladé Boleslav patří k továrnám s nejdelší tradicí v celém automobilovém průmyslu. S jubileem ve výrobě motorů řady EA211 jsme k této úspěšné historii připsali další kapitolu,“ uvedl člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.
Vedle výroby motorů v Mladé Boleslavi hraje důležitou roli v globálním hledisku koncernu VW také vrchlabský závod Škodovky pro výrobu komponentů. Vznikají zde mimo jiné i sedmistupňové automatické převodovky, které rovněž najdete v mnoha koncernových modelech. Denně jich závod vyrobí 2200. Už minulý rok v lednu přitom Vrchlabí dosáhlo hranice 2 milionů vyrobených kusů.