Škoda už vyrobila 20 milionů aut. Z toho 15 za šestadvacet posledních let

Jubilejním vozem se stal v Kvasinách model kodiaq

Už dvacet milionů aut vyjelo za dobu 112 let, kdy se v Mladé Boleslavi započalo s výrobou tohoto dopravního prostředku, z výrobních hal automobilky Škoda.

Jubilejním exemplářem se v úterý 26. září stala Škoda Kodiaq. Ta je druhým nejmladším vozem v nabídce Škody. Tím úplně nejmladším se právě nyní stává další SUV karoq.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

K celkové bilanci vyrobených vozů dosud nejvíce přispěla octavia, kterých vzniklo šest milionů kusů, následuje fabia se čtyřmi miliony. Třetí místo zatím drží felicia II. Ta má na svém kontě 1,4 milionu kusů.

Dosáhnout mety pěti milionů vyrobených aut se Škodě podařilo až v roce 1991, tedy 86 let poté, co byl sestrojen první vůz Laurin&Klement. Dosáhnout výrobní bilance deset milionů už ale trvalo jen 15 let - do roku 2006. Patnáctimilionová hranice padla po sedmi letech v roce 2013 a ta dvacetimilionová po pouhých čtyřech letech.

Služba WaiveCar nabídne elektrické Hyundaie až na dvě hodiny zdarma

Služba WaiveCar nabídne elektrické Hyundaie až na dvě hodiny zdarma

Škoda v současnosti vyrábí své vozy v patnácti závodech po celém světě. Největší je však nadále ten v Mladé Boleslavi a hned za ním závod Kvasiny.

Na fotografie Škody Kodiaq, která se stala tím jubilejním vozem, se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků