Škoda už vyrobila 20 milionů aut. Z toho 15 za šestadvacet posledních let

Jubilejním vozem se stal v Kvasinách model kodiaq

Už dvacet milionů aut vyjelo za dobu 112 let, kdy se v Mladé Boleslavi započalo s výrobou tohoto dopravního prostředku, z výrobních hal automobilky Škoda.

Jubilejním exemplářem se v úterý 26. září stala Škoda Kodiaq. Ta je druhým nejmladším vozem v nabídce Škody. Tím úplně nejmladším se právě nyní stává další SUV karoq.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

K celkové bilanci vyrobených vozů dosud nejvíce přispěla octavia, kterých vzniklo šest milionů kusů, následuje fabia se čtyřmi miliony. Třetí místo zatím drží felicia II. Ta má na svém kontě 1,4 milionu kusů.

Dosáhnout mety pěti milionů vyrobených aut se Škodě podařilo až v roce 1991, tedy 86 let poté, co byl sestrojen první vůz Laurin&Klement. Dosáhnout výrobní bilance deset milionů už ale trvalo jen 15 let - do roku 2006. Patnáctimilionová hranice padla po sedmi letech v roce 2013 a ta dvacetimilionová po pouhých čtyřech letech.

Služba WaiveCar nabídne elektrické Hyundaie až na dvě hodiny zdarma

Služba WaiveCar nabídne elektrické Hyundaie až na dvě hodiny zdarma

Škoda v současnosti vyrábí své vozy v patnácti závodech po celém světě. Největší je však nadále ten v Mladé Boleslavi a hned za ním závod Kvasiny.

Na fotografie Škody Kodiaq, která se stala tím jubilejním vozem, se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků