Škoda už vyrobila 20 milionů aut. Z toho 15 za šestadvacet posledních let

Jubilejním vozem se stal v Kvasinách model kodiaq

Už dvacet milionů aut vyjelo za dobu 112 let, kdy se v Mladé Boleslavi započalo s výrobou tohoto dopravního prostředku, z výrobních hal automobilky Škoda.

Jubilejním exemplářem se v úterý 26. září stala Škoda Kodiaq. Ta je druhým nejmladším vozem v nabídce Škody. Tím úplně nejmladším se právě nyní stává další SUV karoq.

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

Škoda Kodiaq má kompletní technická data. Umí jezdit i za 5 l/100 km

K celkové bilanci vyrobených vozů dosud nejvíce přispěla octavia, kterých vzniklo šest milionů kusů, následuje fabia se čtyřmi miliony. Třetí místo zatím drží felicia II. Ta má na svém kontě 1,4 milionu kusů.

Dosáhnout mety pěti milionů vyrobených aut se Škodě podařilo až v roce 1991, tedy 86 let poté, co byl sestrojen první vůz Laurin&Klement. Dosáhnout výrobní bilance deset milionů už ale trvalo jen 15 let - do roku 2006. Patnáctimilionová hranice padla po sedmi letech v roce 2013 a ta dvacetimilionová po pouhých čtyřech letech.

Služba WaiveCar nabídne elektrické Hyundaie až na dvě hodiny zdarma

Služba WaiveCar nabídne elektrické Hyundaie až na dvě hodiny zdarma

Škoda v současnosti vyrábí své vozy v patnácti závodech po celém světě. Největší je však nadále ten v Mladé Boleslavi a hned za ním závod Kvasiny.

Na fotografie Škody Kodiaq, která se stala tím jubilejním vozem, se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků