Škoda už vyrábí svůj nejrychlejší model. Co nabídne Octavia RS 245?

Vrcholný model boleslavské divize Škoda Motorsport je oficiálně v nabídce. Nabídne toho víc, než jen 15 koní navrch oproti předchozímu vrcholu.
Škoda už vyrábí svůj nejrychlejší model. Co nabídne Octavia RS 245?

Octavia má po faceliftu svůj nový vrchol. Model RS 245 navazuje na o patnáct koní slabšího předchůdce s odpovídajícím přídomkem. Opět je k dispozici jako kombi a liftback. Zvenčí nejrychlejší Škodu poznáte podle leskle černých doplňků. Takto lakovány jsou zpětná zrcátka či maska chladiče.

Leskle černé jsou také koncovky výfuku a písmeno "V", které je součástí loga RS (v Británii VRS, kvůli Fordu, který má RS jako registrovanou známku). Na výběr jsou čtyři barvy karoserie: červená Corrida, bílá Moon, černá Magic a šedá Steel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř jsou nejvíce patrná sportovní sedadla potažená alcantarou. Nový infotainment a materiály souvisí se změnami všech octavií v rámci faceliftu. Pod kapotou vrcholné verze pracuje známý dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 180 kW (245 k). Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Na výběr je šestistupňová ručně řazená převodovka nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Sprint z 60 na 100 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni trvá v liftbacku s manuální převodovkou 6,4 sekund, v kombi o desetinu více. Na zrychlení z 80 do 120 km/h stejné vozy potřebují 6,6, respektive 6,8 sekund.

Testy | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Podvozek je oproti běžný verzím snížen o 15 mm. Rozchod se zvýšil u všech zmodernizovaných octavií, u RS245 to ale na zadní nápravě činí rozdíl třiceti milimetrů oproti RS230. Standardní výbavou jsou černá devatenáctipalcová kola.

Na přední nápravě pracuje elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu VAQ. Funguje na bázi elektronicky řízené lamelové spojky, která je umístěna mezi diferenciálem a pravou polovinou hnací nápravy. Dle potřeby lze poslat až 100 % přenositelné hnací síly na jedno z předních kol.

Škoda | Technika | Život řidiče | Škoda Octavia

Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

Ve standardu nalezneme i progresivní řízení, za příplatek jsou pak adaptivní tlumiče DCC. Vozu nechybí armáda jízdních asistentů, které jsou k dispozici ke standardním octaviím. Cena začíná na 711 900 korunách.

Podívejte se na kompletní fotogalerii obou karosářských variant:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků