Škoda už vyrábí svůj nejrychlejší model. Co nabídne Octavia RS 245?

Vrcholný model boleslavské divize Škoda Motorsport je oficiálně v nabídce. Nabídne toho víc, než jen 15 koní navrch oproti předchozímu vrcholu.

Octavia má po faceliftu svůj nový vrchol. Model RS 245 navazuje na o patnáct koní slabšího předchůdce s odpovídajícím přídomkem. Opět je k dispozici jako kombi a liftback. Zvenčí nejrychlejší Škodu poznáte podle leskle černých doplňků. Takto lakovány jsou zpětná zrcátka či maska chladiče.

Leskle černé jsou také koncovky výfuku a písmeno "V", které je součástí loga RS (v Británii VRS, kvůli Fordu, který má RS jako registrovanou známku). Na výběr jsou čtyři barvy karoserie: červená Corrida, bílá Moon, černá Magic a šedá Steel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř jsou nejvíce patrná sportovní sedadla potažená alcantarou. Nový infotainment a materiály souvisí se změnami všech octavií v rámci faceliftu. Pod kapotou vrcholné verze pracuje známý dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 180 kW (245 k). Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Na výběr je šestistupňová ručně řazená převodovka nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Sprint z 60 na 100 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni trvá v liftbacku s manuální převodovkou 6,4 sekund, v kombi o desetinu více. Na zrychlení z 80 do 120 km/h stejné vozy potřebují 6,6, respektive 6,8 sekund.

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Podvozek je oproti běžný verzím snížen o 15 mm. Rozchod se zvýšil u všech zmodernizovaných octavií, u RS245 to ale na zadní nápravě činí rozdíl třiceti milimetrů oproti RS230. Standardní výbavou jsou černá devatenáctipalcová kola.

Na přední nápravě pracuje elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu VAQ. Funguje na bázi elektronicky řízené lamelové spojky, která je umístěna mezi diferenciálem a pravou polovinou hnací nápravy. Dle potřeby lze poslat až 100 % přenositelné hnací síly na jedno z předních kol.

Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

Ve standardu nalezneme i progresivní řízení, za příplatek jsou pak adaptivní tlumiče DCC. Vozu nechybí armáda jízdních asistentů, které jsou k dispozici ke standardním octaviím. Cena začíná na 711 900 korunách.

Podívejte se na kompletní fotogalerii obou karosářských variant:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků