Škoda už vyrábí svůj nejrychlejší model. Co nabídne Octavia RS 245?

Vrcholný model boleslavské divize Škoda Motorsport je oficiálně v nabídce. Nabídne toho víc, než jen 15 koní navrch oproti předchozímu vrcholu.

Octavia má po faceliftu svůj nový vrchol. Model RS 245 navazuje na o patnáct koní slabšího předchůdce s odpovídajícím přídomkem. Opět je k dispozici jako kombi a liftback. Zvenčí nejrychlejší Škodu poznáte podle leskle černých doplňků. Takto lakovány jsou zpětná zrcátka či maska chladiče.

Leskle černé jsou také koncovky výfuku a písmeno "V", které je součástí loga RS (v Británii VRS, kvůli Fordu, který má RS jako registrovanou známku). Na výběr jsou čtyři barvy karoserie: červená Corrida, bílá Moon, černá Magic a šedá Steel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř jsou nejvíce patrná sportovní sedadla potažená alcantarou. Nový infotainment a materiály souvisí se změnami všech octavií v rámci faceliftu. Pod kapotou vrcholné verze pracuje známý dvoulitrový čtyřválec TSI o výkonu 180 kW (245 k). Maximální točivý moment 370 Nm je k dispozici od 1 600 do 4 300 otáček za minutu. Na výběr je šestistupňová ručně řazená převodovka nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG. Liftback zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,6 s, kombi za 6,7 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Sprint z 60 na 100 km/h při zařazeném pátém rychlostním stupni trvá v liftbacku s manuální převodovkou 6,4 sekund, v kombi o desetinu více. Na zrychlení z 80 do 120 km/h stejné vozy potřebují 6,6, respektive 6,8 sekund.

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Podvozek je oproti běžný verzím snížen o 15 mm. Rozchod se zvýšil u všech zmodernizovaných octavií, u RS245 to ale na zadní nápravě činí rozdíl třiceti milimetrů oproti RS230. Standardní výbavou jsou černá devatenáctipalcová kola.

Na přední nápravě pracuje elektronicky řízená uzávěrka předního diferenciálu VAQ. Funguje na bázi elektronicky řízené lamelové spojky, která je umístěna mezi diferenciálem a pravou polovinou hnací nápravy. Dle potřeby lze poslat až 100 % přenositelné hnací síly na jedno z předních kol.

Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

Octavia je na trhu již přes 20 let. 8 závad, které majitele první generace často trápí

Ve standardu nalezneme i progresivní řízení, za příplatek jsou pak adaptivní tlumiče DCC. Vozu nechybí armáda jízdních asistentů, které jsou k dispozici ke standardním octaviím. Cena začíná na 711 900 korunách.

Podívejte se na kompletní fotogalerii obou karosářských variant:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků