Nejprodávanějším modelem značky Škoda je octavia. Dosud jich dealeři v autosalonech předali zákazníkům přes milion.
Bílý exemplář Škody Superb s motorem 1,4 TSI se stal dvoumiliontým autem, které mladoboleslavská automobilka prodala čínským zákazníkům.
Právě letos přitom Škoda oslaví teprve desáté výročí vstupu značky na čínský trh. Ten je přitom již několik let po sobě pro značku tím nejdůležitějším.
Prvním modelem s okřídleným šípem na kapotě, který si zákazníci v této nejlidnatější zemi světa mohli koupit, byla v roce 1997 octavia. Ta je nadále nejdůležitějším modelem s celkovou prodejní bilancí přes milion kusů.
Kromě toho se v autosalonech značky nabízejí také modely rapid, superb, fabia a yeti. Ten se nabízí i v prodloužené variantě. Letos ve druhém pololetí bude na trh uveden i kodiaq.
Vloni značka poprvé v historii překonala v Číně hranici 300 000 kusů aut prodaných za rok. Bilance se zastavila na čísle 317 100 exemplářů, což je meziročně o 12,7 procenta více.
Škoda brzy začne nabízet v Číně také automobily s elektrickým pohonem. během pěti let navíc do vývoje vozů s alternativními pohony a dalších modelů SUV investuje přes dvě miliardy eur.