Škoda už má na kontě šest milionů octavií. Mamutí galerie nových generací

Historický model s tímto jménem vyráběla mladoboleslavská automobilka v letech 1959-71

Zatímco v případě historického modelu trvalo zaměstnancům automobilky Škoda plných dvanáct let než vyrobili 365 400 kusů octavií, v současné době vzniká zhruba tento počet exemplářů během jediného roku.

V součtu však právě nyní Škoda oslavuje vyrobení šestimilióntého kusu vozu s logem octavia.

Na novodobou generaci octavie, která se stala prvním zcela nově vyvinutým autem po spojení Škody s Volkswagenem, se od skončení výroby vůbec první octavie, čekalo plné čtvrtstoletí. Ovšem pak rychle přišel úspěch.

Tohoto vozu se v letech 1996-2010 prodalo 1 442 100 kusů, druhá generace v letech 2004-2013 přispěla 2 604 100 exempláři a té současné se dosud od roku 2012 podařilo vyrobit 1 589 400 kusů. V současnosti stabilně patří mezi deset nejžádanějších aut v Evropě.

V současné době se octavia vyrábí v Mladé Boleslavi, dále pak i v Indii, Rusku, Číně. Po celou dobu se vyráběla ve variantách liftback a kombi. Existuje také ve verzích Scout a RS. Kromě zážehových a vznětových motorů ji může pohánět také CNG

Prohlédněte si galerii různých verzí octavie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků