Škoda už má na kontě šest milionů octavií. Mamutí galerie nových generací

Historický model s tímto jménem vyráběla mladoboleslavská automobilka v letech 1959-71

Zatímco v případě historického modelu trvalo zaměstnancům automobilky Škoda plných dvanáct let než vyrobili 365 400 kusů octavií, v současné době vzniká zhruba tento počet exemplářů během jediného roku.

V součtu však právě nyní Škoda oslavuje vyrobení šestimilióntého kusu vozu s logem octavia.

Na novodobou generaci octavie, která se stala prvním zcela nově vyvinutým autem po spojení Škody s Volkswagenem, se od skončení výroby vůbec první octavie, čekalo plné čtvrtstoletí. Ovšem pak rychle přišel úspěch.

Tohoto vozu se v letech 1996-2010 prodalo 1 442 100 kusů, druhá generace v letech 2004-2013 přispěla 2 604 100 exempláři a té současné se dosud od roku 2012 podařilo vyrobit 1 589 400 kusů. V současnosti stabilně patří mezi deset nejžádanějších aut v Evropě.

V současné době se octavia vyrábí v Mladé Boleslavi, dále pak i v Indii, Rusku, Číně. Po celou dobu se vyráběla ve variantách liftback a kombi. Existuje také ve verzích Scout a RS. Kromě zážehových a vznětových motorů ji může pohánět také CNG

Prohlédněte si galerii různých verzí octavie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků