Škoda už má na kontě šest milionů octavií. Mamutí galerie nových generací

Historický model s tímto jménem vyráběla mladoboleslavská automobilka v letech 1959-71

Zatímco v případě historického modelu trvalo zaměstnancům automobilky Škoda plných dvanáct let než vyrobili 365 400 kusů octavií, v současné době vzniká zhruba tento počet exemplářů během jediného roku.

V součtu však právě nyní Škoda oslavuje vyrobení šestimilióntého kusu vozu s logem octavia.

Na novodobou generaci octavie, která se stala prvním zcela nově vyvinutým autem po spojení Škody s Volkswagenem, se od skončení výroby vůbec první octavie, čekalo plné čtvrtstoletí. Ovšem pak rychle přišel úspěch.

Tohoto vozu se v letech 1996-2010 prodalo 1 442 100 kusů, druhá generace v letech 2004-2013 přispěla 2 604 100 exempláři a té současné se dosud od roku 2012 podařilo vyrobit 1 589 400 kusů. V současnosti stabilně patří mezi deset nejžádanějších aut v Evropě.

V současné době se octavia vyrábí v Mladé Boleslavi, dále pak i v Indii, Rusku, Číně. Po celou dobu se vyráběla ve variantách liftback a kombi. Existuje také ve verzích Scout a RS. Kromě zážehových a vznětových motorů ji může pohánět také CNG

Prohlédněte si galerii různých verzí octavie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků