Škoda už má na kontě šest milionů octavií. Mamutí galerie nových generací

Historický model s tímto jménem vyráběla mladoboleslavská automobilka v letech 1959-71

Zatímco v případě historického modelu trvalo zaměstnancům automobilky Škoda plných dvanáct let než vyrobili 365 400 kusů octavií, v současné době vzniká zhruba tento počet exemplářů během jediného roku.

V součtu však právě nyní Škoda oslavuje vyrobení šestimilióntého kusu vozu s logem octavia.

Na novodobou generaci octavie, která se stala prvním zcela nově vyvinutým autem po spojení Škody s Volkswagenem, se od skončení výroby vůbec první octavie, čekalo plné čtvrtstoletí. Ovšem pak rychle přišel úspěch.

Tohoto vozu se v letech 1996-2010 prodalo 1 442 100 kusů, druhá generace v letech 2004-2013 přispěla 2 604 100 exempláři a té současné se dosud od roku 2012 podařilo vyrobit 1 589 400 kusů. V současnosti stabilně patří mezi deset nejžádanějších aut v Evropě.

V současné době se octavia vyrábí v Mladé Boleslavi, dále pak i v Indii, Rusku, Číně. Po celou dobu se vyráběla ve variantách liftback a kombi. Existuje také ve verzích Scout a RS. Kromě zážehových a vznětových motorů ji může pohánět také CNG

Prohlédněte si galerii různých verzí octavie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 220 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků