Škoda už má na kontě šest milionů octavií. Mamutí galerie nových generací

Historický model s tímto jménem vyráběla mladoboleslavská automobilka v letech 1959-71

Zatímco v případě historického modelu trvalo zaměstnancům automobilky Škoda plných dvanáct let než vyrobili 365 400 kusů octavií, v současné době vzniká zhruba tento počet exemplářů během jediného roku.

V součtu však právě nyní Škoda oslavuje vyrobení šestimilióntého kusu vozu s logem octavia.

Na novodobou generaci octavie, která se stala prvním zcela nově vyvinutým autem po spojení Škody s Volkswagenem, se od skončení výroby vůbec první octavie, čekalo plné čtvrtstoletí. Ovšem pak rychle přišel úspěch.

Tohoto vozu se v letech 1996-2010 prodalo 1 442 100 kusů, druhá generace v letech 2004-2013 přispěla 2 604 100 exempláři a té současné se dosud od roku 2012 podařilo vyrobit 1 589 400 kusů. V současnosti stabilně patří mezi deset nejžádanějších aut v Evropě.

V současné době se octavia vyrábí v Mladé Boleslavi, dále pak i v Indii, Rusku, Číně. Po celou dobu se vyráběla ve variantách liftback a kombi. Existuje také ve verzích Scout a RS. Kromě zážehových a vznětových motorů ji může pohánět také CNG

Prohlédněte si galerii různých verzí octavie:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků