Škoda uvádí do provozu energeticky úspornou lisovací linku

V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi byla do provozu uvedena mimořádně ekologická a efektivní servomechanická lisovací linka PXL. Toto zařízení, které kombinuje vysokou efektivitu s šetrností k životnímu prostředí, je jedním z nejmodernějších svého druhu ve střední Evropě.

Investice ve výši 66 milionů eur je součástí strategie trvale udržitelného rozvoje GreenFuture. Jeden z pilířů této strategie se nazývá GreenFactory a v jeho rámci jsou vyvíjena řešení, která umožňují zvyšovat ekologičnost výroby ve společnosti Škoda.

V rámci celokoncernové strategie vztahu k životnímu prostředí plánuje Škoda do roku 2018 zajistit, aby byla výroba o 25 procent šetrnější k životnímu prostředí. V rámci strategie GreenFuture je na straně výroby zaměřena pozornost především na snížení spotřeby energie a vody, větší podíl recyklace a nižší emise CO2 a dalších plynů.

Nová lisovací linka PXL je nejnovějším krokem společnosti Škoda na cestě k dosažení ekologických cílů pro rok 2018. Servomechanická lisovací linka pracuje díky rekuperaci a akumulací energie až o 15 procent úsporněji, zároveň rychleji a přesněji než srovnatelné starší linky.

Nová linka se ve srovnání s běžnými lisovacími linkami vyznačuje několika inovacemi. Nejdůležitější z nich je použití necentrálně pracujících servomotorů. Tam, kde dříve celou linku poháněl jeden velký motor, pracuje dnes celkem 14 podstatně efektivnějších servomotorů. To umožňuje mimořádně flexibilní přizpůsobení jednotlivých procesů linky PXL.

Také obsluha nové linky se zjednodušila: čas pro výměnu nářadí se zkrátil z původních 14 minut na pouhé 3 minuty. Manipulaci s formami, které váží až 60 tun, zajišťuje moderní automatizovaný jeřábový systém. Jednodušší je také údržba nové servomechanické lisovací linky, protože postrádá obvyklé komponenty, jako jsou setrvačník a modul spojka-brzda.

Zdroj: Škoda Auto
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků