Škoda uvádí do provozu energeticky úspornou lisovací linku

V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda v Mladé Boleslavi byla do provozu uvedena mimořádně ekologická a efektivní servomechanická lisovací linka PXL. Toto zařízení, které kombinuje vysokou efektivitu s šetrností k životnímu prostředí, je jedním z nejmodernějších svého druhu ve střední Evropě.

Investice ve výši 66 milionů eur je součástí strategie trvale udržitelného rozvoje GreenFuture. Jeden z pilířů této strategie se nazývá GreenFactory a v jeho rámci jsou vyvíjena řešení, která umožňují zvyšovat ekologičnost výroby ve společnosti Škoda.

V rámci celokoncernové strategie vztahu k životnímu prostředí plánuje Škoda do roku 2018 zajistit, aby byla výroba o 25 procent šetrnější k životnímu prostředí. V rámci strategie GreenFuture je na straně výroby zaměřena pozornost především na snížení spotřeby energie a vody, větší podíl recyklace a nižší emise CO2 a dalších plynů.

Nová lisovací linka PXL je nejnovějším krokem společnosti Škoda na cestě k dosažení ekologických cílů pro rok 2018. Servomechanická lisovací linka pracuje díky rekuperaci a akumulací energie až o 15 procent úsporněji, zároveň rychleji a přesněji než srovnatelné starší linky.

Nová linka se ve srovnání s běžnými lisovacími linkami vyznačuje několika inovacemi. Nejdůležitější z nich je použití necentrálně pracujících servomotorů. Tam, kde dříve celou linku poháněl jeden velký motor, pracuje dnes celkem 14 podstatně efektivnějších servomotorů. To umožňuje mimořádně flexibilní přizpůsobení jednotlivých procesů linky PXL.

Také obsluha nové linky se zjednodušila: čas pro výměnu nářadí se zkrátil z původních 14 minut na pouhé 3 minuty. Manipulaci s formami, které váží až 60 tun, zajišťuje moderní automatizovaný jeřábový systém. Jednodušší je také údržba nové servomechanické lisovací linky, protože postrádá obvyklé komponenty, jako jsou setrvačník a modul spojka-brzda.

Zdroj: Škoda Auto
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků