Škoda utratí přes pět miliard za novou lakovnu. Umí pět vrstev laku

Na jaře roku 2019 dokončí Škoda ve svém závodě v Mladé Boleslavi budování nové lakovny. Umožní zvýšit výrobní kapacitu.
Škoda utratí přes pět miliard za novou lakovnu. Umí pět vrstev laku

Pět vrstev laku, které dohromady mají tloušťku pouhé jedné desetiny milimetru. Takto budou vyjíždět již na jaře roku 2019 karosérie automobilů značky Škoda z nové lakovny.

Ta se právě nyní začala stavět v areálu firmy v Mladé Boleslavi. Škoda v tiskové zprávě informovala, že náklady si vyžádají 214,5 milionů eur (v přepočtu cca 5,4 miliardy korun). Po dokončení zde bude pracovat 650 nově přijatých zaměstnanců, kterým budou k ruce desítky robotů.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Denní kapacita lakovny má být šest stovek karoserií, což společně se stávající lakovnou umožní zvýšit denní kapacitu na 2700 karosérií denně. Pro lakování se využije patnáct odstínů barev, včetně metalických a perleťových.

Lakovna má být na špičkové ekologické úrovni. Například zbytkové částice barvy po lakování jsou absorbovány drceným vápencem, díky čemuž nevznikne žádný odpadní lakový kal. Navíc se bude rekuperovat velká část procesního tepla.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků