Škoda utratí přes pět miliard za novou lakovnu. Umí pět vrstev laku

Na jaře roku 2019 dokončí Škoda ve svém závodě v Mladé Boleslavi budování nové lakovny. Umožní zvýšit výrobní kapacitu.
Škoda utratí přes pět miliard za novou lakovnu. Umí pět vrstev laku

Pět vrstev laku, které dohromady mají tloušťku pouhé jedné desetiny milimetru. Takto budou vyjíždět již na jaře roku 2019 karosérie automobilů značky Škoda z nové lakovny.

Ta se právě nyní začala stavět v areálu firmy v Mladé Boleslavi. Škoda v tiskové zprávě informovala, že náklady si vyžádají 214,5 milionů eur (v přepočtu cca 5,4 miliardy korun). Po dokončení zde bude pracovat 650 nově přijatých zaměstnanců, kterým budou k ruce desítky robotů.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Denní kapacita lakovny má být šest stovek karoserií, což společně se stávající lakovnou umožní zvýšit denní kapacitu na 2700 karosérií denně. Pro lakování se využije patnáct odstínů barev, včetně metalických a perleťových.

Lakovna má být na špičkové ekologické úrovni. Například zbytkové částice barvy po lakování jsou absorbovány drceným vápencem, díky čemuž nevznikne žádný odpadní lakový kal. Navíc se bude rekuperovat velká část procesního tepla.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků