Škoda utratí přes pět miliard za novou lakovnu. Umí pět vrstev laku

Na jaře roku 2019 dokončí Škoda ve svém závodě v Mladé Boleslavi budování nové lakovny. Umožní zvýšit výrobní kapacitu.
Škoda utratí přes pět miliard za novou lakovnu. Umí pět vrstev laku

Pět vrstev laku, které dohromady mají tloušťku pouhé jedné desetiny milimetru. Takto budou vyjíždět již na jaře roku 2019 karosérie automobilů značky Škoda z nové lakovny.

Ta se právě nyní začala stavět v areálu firmy v Mladé Boleslavi. Škoda v tiskové zprávě informovala, že náklady si vyžádají 214,5 milionů eur (v přepočtu cca 5,4 miliardy korun). Po dokončení zde bude pracovat 650 nově přijatých zaměstnanců, kterým budou k ruce desítky robotů.

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Škoda chystá revoluci v motorech. Víme, které motory skončí a jaké je nahradí

Denní kapacita lakovny má být šest stovek karoserií, což společně se stávající lakovnou umožní zvýšit denní kapacitu na 2700 karosérií denně. Pro lakování se využije patnáct odstínů barev, včetně metalických a perleťových.

Lakovna má být na špičkové ekologické úrovni. Například zbytkové částice barvy po lakování jsou absorbovány drceným vápencem, díky čemuž nevznikne žádný odpadní lakový kal. Navíc se bude rekuperovat velká část procesního tepla.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků