V posledni dobe mi pripada, ze STAROPRAMEN tady najde dalsiho zamindrakovanyho kamarada v podobe VIP
Mno já bych řekl, že Staropramen jen s větší nadsázkou pravdivě komentuje, jakou hrůzu tady pánové z Boleslavi předvádějí... Nic proti škodovkám nemám, jen proti cenové a konstručkní politice Fau-Vé toho mám docela dost... Nicméně, dokud mně nikdo nenutí šádovky kupovat, je mi to v zásadě jedno, protože si nikdy žádnou nekoupím...
Každého je jeho věc co si za své peníze koupí,neustálé poučování idiotů (např.VIP)je poněkud otravné.Hold mesiášů je stále zřejmě dost.
"Novinkou je možnost objednat třetí hlavovou opěru na zadních sedadlech a tříbodový pás uprostřed"
Není možná Po letech to škodovce došlo a konečně nabízejí tříbodový pás uprostřed ... ale jak jinak než za příplatek :( Nechápu proč za příplatek a proč až nyní. Vždyť u nás Fabia často supluje roli "rodinného vozu" a kam jinam umístit dětskou sedačku než na relativně nejbezpečnější místo ve voze? Právě chybějící tříbodový bezp. pás a nemožnost standardně vypnout airbag spolujezdce byly jedny z důvodů proč už škodovkou nejezdím ...
Zadny rozumny clovek Skodou nejezdi... Proc? ProtozeSimply clever
No tak dobre v sedmickovem bavoraku taky ne:
Taky žádnej rozumnej člověk nepoužívá zkratku VIP.Jenom kretén s rádoby vtipnými příspěvky!
Hmmm kdyz uz dochazeji argumenty, tak je nejlepsi vytahnout co to vlastne je za sunku ta stopetka, ze?!
Ale no tak, proc asi tam je tenhle --- smajlik? Jisteze tohle jsem myslel jen jako vtip! A vazne jsem doufal, ze to jako vtip pochopi naprosto vsichni...
Ale no tak - tohle uz vazne fer neni. Na druhou stranu Audi A8 havarovane na plzenskem okruhu vypadalo jeste hur ....
Pan VIP s velkou oblibou uvadi fotografie, ktere maji snizenou vypovidaci schopnost. Kdyz to nejde jinak, tak se tomu musi trochu pomoci. Ale verim, ze to myslel jako pouhy nemistny zert.
Jak pisu nize, skutecne me nenapadlo, ze by tohle nekdo nevzal jako vtip.A pokud jde o fotky, ktere tu uvadim, tak proste jen mam ve zvyku sve argumenty nejakym zpusobem podlozit. Nemam rad kecalky, kteri zde casto uvadeji takove ty historky "muj kamarad mel kamarada, co mel strejdu s autem XZ, ktere bylo naprosty smejd".A ostatne, nikdo vas nenuti si me fotky prohlizet a vyjadrovat se k nim...
No tak chlapci, berte to jako for ne?
to, že na Superb TDI 96 kW bude môcť ísť aj automat je pekné, ale prečo tam furt dávajú len 5-st. manuál. V Passate s týmto motorom je už dávno štandardom 6-stupňová prevodovka.
Zvláštní je, že Fabia RS i Octavia s tímto motorem 6kvalt mají, a kromě toho i vyšší maximum točivého momentu.
nemám rád úvahy o tom, že Superb je trochu dokurvený na detailoch, aby si klient nakoniec vybral Passat, ale táto "drobnosť" mi tak vyslovene pripadá.
Skoda ma nabizet podle koncernove strategie cenove vyhodne vozy s vysokou uzitnou hodnotou. Prelozeno do reci lidi, Skoda by mela byt levnejsi a ne tak propracovana jako treba VW. Tim, ze Superb nenabizi to co treba Passat, je teto strategii ucineno za dost.
Vy, jako pracovnik v leasingove spolecnosti (pokud se dobpre pamatuji) by jste toto mel vedet lepe, nez kdo jiny.
Tak to mi pripada divny, protoze tahle barva se mi docela libi a podle toho jak koukam okolo tak je pomerne oblibena ( zejmena u Fabii a Oktavek kombajnu ). Se divim ze spis nevynechali tu hrozne zelenou, nebo tu agave metalizu, to je fakt bes.
Asi tak, ta Cayenne barva byla celkem dobrá, dokonce jsem si rikal, ze nové služebni bych v ní i koupil... No škoda, asi to bude zase stříbrná. Jen je divný, že vždycky, když je o něco ve škodovce zájem, tak to zanedlouho zrušej (výbava, barvy, motory)...
Vám se nelíbí barva Agáve? http://www.sweb.cz/drrrak.2/index.htm
Proboha, to auto zespodu modře svítí... Proč??? Jestli je to kvůli "image", tak mě to přivádí k šílenému smíchu, ale možná to má praktický význam. Prosím o vysvětlení.
Pripada mi to hrozne nevyrazny, pusobi to na me jako spinava seda metaliza.Ty budiky jsou super, taky bych si to nechal libit :D
Vykradeny z Hyundai Elantry, tam jsou presne takovyhle. I bez tuningu
to drrrak.2: hmmm, fesanda
Skoda nabizi vozy s pomerne slusnym pomerem cena/uzitna hodnota. Je pravda, ze na nasem trhu jsou vozy ponekud hure vybaveny, coz je zpusobeno daleko vetsi orientaci na vstupni cenu, nez v zahranici a take proto, ze z prestizniho hlediska Skoda potrebuje mit v zahranici lepe vybavene vozy. Zni to krute a pro ceskeho zakaznika je to spatne, ale co se da delat. Osobne si myslim, ze Skoda Fabia je lepsi vuz nez treba Renault Clio, alespon osobne se mi zda Skoda robustnejsi, kvalitneji zpracovana, hodnotneji a bezpecneji pusobici, ale to je jenom muj osobni dojem. Az prijde nova generace Clia, muze byt situace uplne jina (podle dostupnych informaci tomu asi tak bude).Byl bych radeji, kdyby Skoda misto nekdy az komicky pusobicich akcnich modelu a cenovych zvyhodneni radeji trvale snizila cenu svych modelu.
Skoda lepsi Renaultu? Ty musis byt zhulenej az beda. Jeste primy predchudce Fabky byl totalni srot a kdyz se podivam na to prkno co ma Fabka misto palubky, tak je mi jasny, ze Skodovky jsou srot dodnes. Navic, delaj to cesky pracky a cesky clovek a cokoli technicky narocnejsiho proste nejde dohromady... jeste tak to pivo, to Cechum jde, ale auta Navic Renault je pokud jde o bezpecnost naprosta jednicka...
A pokud jde o spolehlivost, tak tam je zas Renault naprostej nepoužitelnej šrot.... k čemu mi pak je, že je o chlup bezpečnější.....
Práve že ty vyzeráš byť sjetý do nemoty? Clio lepšie než Fabia??? Prvý apríl ešte len bude!!!
CLIO JE SPOLU S P206 VETERÁNOM TEJTO TRIEDY, je na trhu podstatne dlhšie, než Fabia. Povedz mi jednu vec, v čom je Clio objektívne lepšie než Fabia, a máš u mňa jeden čapovaný Staropramen Clio má subjektívne najhoršie sedačky, celý Renault - a tie "ergonomické" opierky hlavy, to je fakt sila...
Clio má fakt skvelú palubku - poskrúcaný kus bakelitu, z minimom odkladacích prvkov - a aj tie, čo má sú na jednu vec - na ozdobu. Nie je dať kam mobil, ani malinovku, proste absolútne o ničom. Niekomu sa môže páčiť, najmä ženám, zhodou okolností všetci, ktorých poznám a majú Clio sú ženy - je medzi nimi len jeden chlap, ale patrí do 4%-nej kategórie mužskej populácie.
Ty prodáváš Bačolandě škodovky co?
zhodou okolností všetci, ktorých poznám a majú Clio sú ženy - je medzi nimi len jeden chlap, ale patrí do 4%-nej kategórie mužskej populácie.No vidis a ja shodou okolnosti vsechny co znam a maji Fabii, tak jsou uplni dementi a maji IQ 78. Je teda mezi nima i jeden co ma IQ 90, ale ten zas na jedno oko nevidi...----Sedadla ve Fabii jsou otres, delany snad pro liliputy. Cloveku s normalne dlouhyma nohama absolutne neposkytuji zadnou oporu. Cestovat na nich dal nez dvacet, tricet kilaku je utrpeni. Palubka je hnus sam, pripomina mi nahrubo otesane prkno, pokud jde o operky hlavy, tak to neni tak davno co tady (nebo na auto.cz, ted si nejsem jist) probehly vysledky nejakeho testovani, kde se ukazalo, ze v tomto ohledu je koncern VW absolutne nejhorsi... A ty skodovacky motory Asi tak.
Pokudsi dobre vzpominam, dobry muzi, tak jste zde jeste nedavno tvrdil ze se vam po 20 000 km v cituji "prvni zatacce" konec citace rozpadla vase opet cituji "Odstavka". Pak jste bud takovy idiot, kdyz sam vite ze cesi neumi vubec nic, ta technologie Skodovky je az moc ceska a precejenom si koupite auto teto znacky, nebo jste jen sprosty lhar, ktery na novou Skodovku prachsproste jen nema a proto ji urazi?? Krasa internetu je take v anonymite, ze...nadavejte jen sobe ze mate komplexy....
Vzpominate si spatne... slo o firemni vuz. A Skodovku neurazim, konstatuji pouze fakta. Neni moje vina, ze ve Skodovce neumi udelat slusne auto.
Vazeny pane, Vy hodnotite vuz jen podle toho, jak se Vam libi, ci nelibi palubni deska, nicmene to neni uplne optimalni. Me se treba strohy design palubni desky ve Fabii libi (jinemu zase ne). Sedacky jsou pri me vysce nad 185 cm uplne bez problemu. Priznavam, byly vyskove stavitelne. Rozsah stavitelnosti sloupku rizeni je myslim natolik velky (i sedadla, paklize toto disponuje zminenym vyskovym stavenim), ze si pohodlny a optimalni posaz najde za volantem Fabie leckdo. A v operkach hlavy take nevidim zvlastni problem (paklize jsou stavitelne nejenom vyskove, ale i sklopne), ale beru, ze ty od Renaultu jsou lepsi, alespon me se zdaji byt lepsi (zejmena velikost, moznosti nastaveni, provedeni). To je ale pro hodnoceni vozu malo. Motory od Skody jsou velmi slusne, samozrejme jsou limitovany cenou vozu a tridou, do ktere Fabia patri. Samozrejme, mohlo by to byt lepsi. Pokud ale srovnavame Fabii a Clio, pak se obavam, ze vyhra je jednoznacne na strane Skody. Ostatne podivejte se do odbornych casopisu, kde Fabie VZDY porazila Clio, sklonila se naopak vetsinou pred VW Polo a Fordem Fiesta.
Nehádám se, jen se chci zastavit u dvou "detailů":
1. Každý si pod pojmem slušné motory představíme něco jiného. Já prostě za slušné motory, buď bývalé 1.4 (44 a 50kW) nepovažuji a ani současné úžasné tříválce (zkusil jsem osobně) takto nazvat nemohu. Konkurence nabízí v objemech 1.2 až 1.4 o dost lepší parametry, které jsou znát při samotné jízdě. Napadá mě Clio nebo Punto (oba 1.2-ky od 44 kW do 59 kW, atd), dále třeba Yaris nebo i nové Daewoo.
2. Pokud jde o testy. Já si třeba vybavuji dobu, kdy na trh přišly téměř zároveň Clio, Fábie, Peugeot 206 a nové Punto (cca rok 2000). Pár hlavních časopisů (Autohit, Autotip, Svět Motorů - snad jsem si vzpoměl správně) otestovalo jejich výbavu, jízdní vlastnosti, motory, prostor, atd. No a speciálně co do motorů, jízdních vlastností a prostoru rozhodně nevyhrála Fábie, ale naopak na tom bylo většinou lépe třeba Punto, i když jen těsně, ale extra u jízdních vlastností a motoru to bylo zcela zřejmé, až mě to u našich "objektivních" redaktorů zarazilo. A to se testovalo vždy s motory 1.2 až 1.4 právě u Fábie. Cenově v podstatě žádný rozdíl a to byly ještě časy, kdy se do Fábie Classic dávalo výškově stavitelné sedadlo v základu a madla nad okny v zadu. Tedy to, co je jinde samozřejmost.
Jen tolik jsem chtěl v rámci objektivity této debaty dodat.
Ad 1. Ano to mate pravdu, kazdy to vidime trochu jinak. Trivalcove motory, byt s vyvazovacim hridelem, nejsou opravdu nic moc. Konkurence nabizi skutecne mnohdy vice. Otazka je za jakou cenu, s jakou spotrebou (brano k vaze vozidla). To je ale diskuze na jine tema.
Ad 2. Otazku jizdnich vlastnosti Fabie vuci konkurentum snad nemyslite vazne. Fabia vynika prave jizdnimi vlastnostmi, alespon oproti Fiatu, Oplu, Daewoo, i Renaultu. Motoricky je to naopak horsi. Samozrejme v tom sehrava svoji roli vaha vozu, ktera je u Fabie jedna z nejvyssich. Tim padem je horsi dynamika, maximalni rychlost a samozrejme spotreba. To je ale dan sa solidni a robustni kostrukci. Co se tyce prostoru pro posadku, tak si take troufam tvrdit, ze na tom Skoda neni zase tak zle (v dane tride). Samozrejeme v oblasti ceny je dnes situace jina (meni se kazdou chvili) a Skoda uz rozhodne neni v teto oblasti tou nejlepsi volbou.
Mala poznamka. Napriklad v jednom z poslednich testu bylo prvni VW Polo do chvile, nez do hodnoticich kriterii vstoupil design a cena. Pak se propadlo temer na posledni misto. Jenze kvalitou zpracovani (prosim, nediskutujme uz na tohle tema), jizdnimi vlastnostmi, komfortem a vnitrnim prostorem vyhralo. Timto chci rici pouze a jenom to, ze je to vzdy o konkretnich pozadavcich na ten ktery vyrobek. Jednomu sedi to, jinemu ono a nema smysl se o tom hadat.
Jen dodatek k bodu 2. Fábia v těch testech v jízdních vlastnostech překonala Clio a P206, ale Punto ne. To buď vyhrálo nebo bylo hodnoceno podobně jako Fábie. Osobně jsem zkusil obě auta (ne nijak extremně a dlouho) a myslím, že oba podvozky a jízdní vlastnosti jsou dost dobré. Myslím, že to není náhoda, protože motory a jízdní vlastnosti Fiat (kromě jiného) vždy uměl.
Hmmm opravdu duchaplne prispevky od toho clovicka s nickem Staropramen
Chlapce mohu Te ujistit, ze kdyz jsem si zhruba pred rokem a pul vybiral nove auto, Fabia byla jedine auto ve sve tride, ve kterem jsem se necitil stisnene - merim 196cm a vazim 94kg....snad jen prave koleno obcas zazije neprijemny dotyk s palubkou Je pravda ze kdo by se posadil za me, tak bude mit asi jiny pocit, ale to se da ocekavat, a navic jezdime vetsinou ve dvou... Ve vsech ostatnich autech jsem se dotykal hlavou stropu, u Fabie mam jeste asi 5cm rezervu...
K tem sedackam. Nevim v cem jsi sedel, ale ja s vice nez 185cm nemam problem, nic mi neprekazi a to i na delsi trasy. Naopak bych sedacky vyzvedl - aspon ty stavitelne, ostatni neznam.Ty nastavitelne operky hlavy mne plne vyhovuji. Palubka je skvela hlavne tim, ze nevrze a je max. prehledna, dobre udelana. Myslim, ze Fabia je dobre a presne vyrobena. Motory 1.4/44/50kW jsou zastarale (ale levne), to ano. Jel jsi vubec nekdy ve Fabii?
Rad by som zazil tu Fabku ktorej nevrze pristrojova doska. Mame ich vo firme niekolko ale ani jedna nie je bez vrzania a to je znamy fakt spominany vo vsetkych diskusiach.
a jak to děláte, že nemáte otlučenou pravou nohu od toho geniálního středového panelu? Po půl hodině jízdy s Fabií mě bere křeč do nohy, protože s ní nemůžu vůbec pohnout.......
Resim to nastavenim stavitelne sedacky a nastavenim volantu. Nemam problem ani pri dlouhych jizdach. Nevim ale, jak to resit u nenastavitelne sedacky/volantu.
Jako Arnold Schwarznegger v Komandu. Vytrhnout, vyhodit sedadlo a sednout si na zem.
Když jsem měl ještě Fabii, trápil mě stejný problém. Vyřešil jsem to posunem sedačky trochu dozadu a dolů, a současně nastavil optimálně volant. Pak jsem problém neměl; horší je to ale v modelech, které nemají výškové nastavení sedačky.
Resil jsem to uplne stejne.
keď si spomínam, tak toto bol prvý problém, ktorý ma zarazil u Fabie - hrana stredového panelu ma nepríjemne tlačila do nohy a nedalo sa s tým nič robiť. Potom som našťastie nafasoval Comforta a tam stačilo dať sedačku úplne dole.
ještě si neodpustím: jak jste viděl na rychloměr, když jste měl optimálně volant??
Proč bych neměl vidět na tachometr? Zcela bez problému jsem mohl sledovat i otáčkoměr a palubní počítač...
Když jsem si nastavil volant tak, aby mi vyhovoval, zakrýval mi věnec podstatnou část číslic, ale to je asi jenom můj problém...
Neni to jen tvuj problem. A neni to ani jen problem Fabie. Kdyz dam sedacku uplne dolu a volant uplne dolu a co nejvic dopredu (aby byl kolmo k podlaze), taky nevidim horni (tedy nejdulezitejsi) cast tachometru. Myslel jsem si, ze to je tim, ze sice do Toleda dali komplet pristrojovku z AudiA3, ale ze to nedomysleli a dali tam jiny volant. Ale pak me napadlo, ze asi u kazdeho auta lze nastavit sedacku a volant tak, aby nebylo videt na tachometr . Proste je jen smula, ze mi ergonomicky nejvic vyhovuje prave tato poloha .
Rychlomer vidim normalne, bez problemu.
Hehe - bodejt by nebyla prehledna, kdyz na ni nic neni. Kus prkna je taky pekne prehlednej ).
To je pravda, ale trochu blby srovnani.
Jak blby? Trefny! A osobne se mi teda vic libi prkno nez palubka Fabie. Ostatne, srovnejte sami:
Samozrejme, ze opet nabizite to, co se Vam hodi, tedy vyfocenou palubni desku nejhure vybavene Skody. Osobne si myslim, ze jeji uvedeni na trh byla chyba. To ale jeste neni duvod, proc neustale kritizovat Skodu.
Pokud vim, tak palubky ve vsech Fabiich jsou stejne tvarovane... a zakladni model je ostatne taky model...
Tvarovane jsou stejne, o tom neni sporu, ale uznate sam, ze tohle je fotka verze junior, coz neni uplne "koser" vybava. Zakladnim modelem je navic rada clasic, nikoli junior. To je varianta pro zvlast setrive, berte ji spise jako akcni model (no moc akcni teda neni, to je pravda), nez jako klasicky zakladni model. Priste prosim vice objektivity.Dekuji.
Zakladni model je vzdy ten nejlevnejsi. O tom neni sporu, je mi lito. A jestli se Skodovka za Juniora stydi, tak at ho nedela. Dokud je ve vyrobnim programu, je plne legitimni ho hodnotit.
Vidim, ze prejimate terminologii nasich politiku. Podivejte se laskave do materialu Skoda-Auto a pak hovorte. Hodnotit muzete cokoli, ale relevantne o objektivne, coz Vam moc nejde.
Vis, nulo, skodovka rada tvrdi neco co neni pravda... ze Junior neni Fabie, ze Octavia patri do stredni tridy a spoustu dalsich nesmyslu. Hlupaci o tom nepremysli a tyto reklamni recicky papouskuji. Lide, kteri ovsem maji mozek v hlave si dokazi dat dve a dve dohromady. Souhlasim s tim, ze Junior je zakladni model Fabie. A myslim, ze se shodneme, ze vypada a je vybaven naprosto otresne!
To co jste vyfotil, je asi neco z Fabie Junior, coz je natolik ocesany, ze to nema smysl uvazovat. Me ta palubka vyhovuje. Plne. Ostatne muzete si vybrat co chcete - neni prece problem.
Staropramen> Nedávno jsem zachlastal Stellu Artois. Byla super. Zkus to taky. Třeba pak ta Tvá zabedněnost povolí
ty vole to snad není možný)))).........škodovka obohatila mizerné výbavy fobií.......no neváhám a jdu si ten cenové výhodný zázrak s mimořádně bohatou (nyní ještě vylepšenou) výbavou okamžitě objednat
No kdyt jo, ale ted pridej do fabky este ty 3 batohy co ji chybej a schvalne jak to dopa dne..
Kdyby ses obtezoval si precist to hodnoceni, tak zjistis, ze oba vozy byly testovany s dvojici airbagu. Tedy za zcela stejnych podminek! Takze ja zadny tri batohy pridavat nebudu, to spis ty uber marketingovych "Skoda kecu". Nebo te za to mlzeni tady z Boleslavi plati?
To je sice pekny, ale fabie i bez pytlu dopadla v narazech lip nez clio.. Ale to clio s ABS a 4pytlema za 260 000,- neni spatny!
To neni pravda. A dukaz:ClioFabiaOba vozy ziskaly presne stejny pocet bodu za ochranu posadky, ale Clio ma lepsi ochranu chodcu.
Pánové, jen čistě pro zpestření...
Ačkoliv má Clio a Fabia opravdu stejný NCAP rating, v provozu při čelním (popř. ofsetovém) střetu bude mít výhodu Fabia. Pokud totiž jde auto do pevné překážky, je mu vlastní hmotnost na škodu. Pokud jde ale do překážky, která se pohybuje a která má svou vlastní kinetickou energii danou její hmotností, je situace rázem opačná.
To jen tak na okraj.
Jinak je to tu klasicky super debata
to Hufnágl: "Jsou zde tři kategorie testů: čelní náraz, kde vůz vráží v 64 km/h rychlosti do deformační bariéry" http://www.auto.cz/magazin/crash/about/proc.phtml
Jasne, tech par kilo rozdilu bude mit pri celkove hmotnosti kolem tuny vazne velky vliv Navic staci, aby v Cliu sedel tlustsi ridic a je razem tezsi nez Fabka...Hufiku, je jasne, ze jako majitel Fabky si tady chces hajit to sve, ale tahle tva poznamka je fakt smesna
Nepochopil jsi to. Bylo to jen tak, pro zpestření. BTW, moje auto má v TP pohotovostní hmotnost 1320kg
Skvěle, konečně je ve v základní Fabii nastavitelný volant Clio má v základu i ABS a čtyři pytle
Zrejme to nevite, ale nastavitelny volant kdysi standardne byval ve verzi classic. Nez to zacali ocesavat. Pak to dali jako volitelnou vybavu za 1000,-. Vubec to ocesavani vybavy je nefer.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.