Škoda upevňuje své pozice ve Střední Evropě

Škoda Auto v loňském roce posílila své pozice na středoevropském trhu, když se jí na Slovensku a v Polsku podařilo dosáhnout výborných prodejních výsledků.

Podle zpráv ČTK se v roce 2003 zvýšil v Polsku prodej osobních vozů o šestnáct procent. Na tomto růstu se významnou měrou podílely i automobily značky Škoda, kterým patřilo druhé místo. Z celkového čísla 358 414 zákazníky zakoupených nových vozů bylo 43 421 Škodovek. Škoda Auto tak prodala o 21 % více automobilů než v roce 2002 a její podíl na polském trhu dosáhl 12,1 %.

Na Slovensku si s téměř čtyřiačtyřicetiprocentním podílem a 25 376 prodanými vozidly udržela Škoda Auto první příčku a potvrdila tak své postavení na tamním trhu. Nejoblíbenějším vozem je zde, stejně jako v České republice, Škoda Fabia (19,8 % všech prodaných automobilů). Na druhém místě vystřídala Škodu Octavii Fabia Combi s podílem 9,27 %. Octavia tak s 8, 67 % skončila třetí.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků