Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Koncern Volkswagen na jaře pověřil automobilku Škoda, aby hledala možnosti spolupráce s indickým strojírenským gigantem Tata Motors.
Škoda ukončuje spolupráci s Tatou. Nové levné auto spolu vyvíjet nebudou

Jen pět měsíců trvala spolupráce specialistů automobilky Škoda s jejich protějšky v indické automobilce Tata.

O tom, že se hledají možnosti vzájemné spolupráce, informovaly Volkswagen, Tata a Škoda veřejnost letos v březnu. Memorandum o porozumění tehdy podepsali šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller, šéf Škody Bernhard Maier a šéf Tata Motors Günther Butschek.

Škoda a Tata Motors spojují síly. Budou vyvíjet vozy pro budoucnost

Škoda a Tata Motors spojují síly. Budou vyvíjet vozy pro budoucnost

„Na bázi této dohody se prověří možnosti dlouhodobé a strategické spolupráce v jasně definovaných oblastech. Cílem strategické aliance je provázání know-how výrobců ve vývoji společných komponentů až po možné koncepty celých vozů,“ stálo v tiskové zprávě.

I když se o tom veřejně nikdy nemluvilo, cílem s největší pravděpodobností bylo vyvinout platformu pro levné vozy určené pro rozvojové trhy.

Po krátké době se ale ukázalo, že spolupráce v této oblasti není možná. "Společnost Škoda Auto ověřovala a vyhodnocovala v posledních týdnech a měsících možnou strategickou spolupráci se společností Tata Motors Ltd. Obě společnosti přitom dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu," informovalo nyní tiskové oddělení mladoboleslavské automobilky.

Zamýšlená strategická aliance se proto neuskuteční. Obě společnosti přesto zdůrazňují, že po intenzivních a konstruktivních rozhovorech v uplynulých měsících se nevylučuje možnost budoucí spolupráce.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků